Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jehly

12. 11. 2013
3
13
1012
Autor
cvrcka

Tenký jehly zajížděj do mozku

tavěj tkáně

až pachuť na patře

 

Za každym uchem jedny přesýpací hodiny

rozpřaženo přes tři vesmíry

a smyce pod nohou nezadržitelně kmitá

k bodu kdy

všechno se zhroutí

 

Rozbít si hubu

 

Vídala jsem je - prkno a kámen, souřadnice pevnýho bodu v prostoru za očima. Svist. Pak tření. 


Rozbít si hubu po stý

Rozbít ty hodiny...

 

Střih - otevřít - nadechnout 

 

Za ušima neporušený baňky

o který skřípou tenounký jehly

 

A všechna pozornost soustředěná v kolenou

který se třesou

 

Nadechnout


13 názorů

cvrcka
01. 09. 2017
Dát tip
maxi - remeslnost pro me velkou poklonou. Silena - potesilas nevim, neznam - tech, kdo si daji vlastni praci s cizim textem je poskrovnu, bezva koment o vlastnich stezkach, visutych dechberoucich. To ja vslechnu vzdycky rad Frakoune - to by bylo dost smutny. Myslim, ze moznosti mozku jsou mnohem zajimavejsi nez vsechny prizraky dohromady, at uz maji jakkoli civilni podobu... Jsem rada, pokud text zanechal stopu naznaku zkusenosti... ;)

Frakoun
09. 07. 2017
Dát tip

Číst tento text je experimentální i existenciální zkušenost.

Mě by zajímalo k čemu je ta většina kapicity orgánu v mozgovně

keď nezajišťuje to vše složité čo voláme stín


slovo "smyce" mi nejprve připadalo jako překlep

ale šla jsem to najít

tak promiň

nikdy jsem nelezla

po skalách

a když

tak jen tak

po cestičkách z jedné strany

až nahoru a civěla trochu ze srázu dolů

ale trpím závratěma

tak jsem to riskla jen asi tak dvacet

pětkrát

a dost

páč naposled to bylo o ztrátě vědomí

:)

 

výšky miluju


Max Hutar
23. 11. 2013
Dát tip

Byl, křehkost a velká zmatenost. Ale spíš mě bavila prostě jen ta řemeslnost... :-)


cvrcka
22. 11. 2013
Dát tip

dík, seš zlatej. proberu to, popřemejšlim, poskládám..


prost
22. 11. 2013
Dát tip

líbí se mi, jak to začíná, ta atmosféra. ruší mi to už 3. řádek. začínáš takovým plynulým popisem a v třetím řádku najednou vypustíš sloveso "je" a působí to tak nějak pateticky. druhej odstavec opět pěkně začíná, dál tomu ale nerozumím. co jsou to "smyce"? rozbít si hubu tam sedí - pěkně to ten křehkej konstrukt rozbíjí. působí to na mě tak, že by to mělo být jako vylitý z porcelánu. to by chtělo vyhnout se chybám a klišé (rozpřaženo přes tři vesmíry nebo souřadnice pevnýho bodu mi tam moc nesedí). v druhé půlce se opakují tenounký jehly, to bych nahradil jiným spojením nebo naopak to zopakovat úplně doslova, "tenký jehly...". kdyby to bylo napsaný jakoby to byla křehká krajka na hladině mrznoucího rybníku, na kterej dopadne šutr, byla by to pecka.)


cvrcka
21. 11. 2013
Dát tip

všem dík za slova - zasekla jsem se na tom a není to dodělaný, potřebovala jsem postrčit..Proste, byl bys tak hodnej a vystříh mi to, co Tě oslovilo? Se slátaninou celkem se spokojuju, neb mi to přijde nedouchopený a teda poslepovaný z útržků...možná až k nečitelnosti. huby tam jsou.. popřemejšlím :)asi budu muset nastudovat, co to vlastně ta lyrika je.. .) ... jakože.. Předanej pocit, Maxi Hutare?


Max Hutar
17. 11. 2013
Dát tip

Dobrá lyrika. *


obrazivé a tvořitvorné, ale ty huby by tam nemusely být - pro můj vkus - vypadají mi zuby, mám je příliš křehké 


prost
14. 11. 2013
Dát tip

některý obrazy se mi tam líbí, celkově to na mě působí jako slátanina.)


Centurio
14. 11. 2013
Dát tip

to je hodně dobrý, správně jak má být napjatě dramatický, tahle poezie žije! Díky!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru