Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zápis ze sna

31. 03. 2014
16
16
1441
Autor
Jinovata

 

Za chvíli to malé, otrávené auto
smykem předjedeme. Smyk
    ve zvenku
chromovaných oknech
mihla se okna kuchyně
ještě před opálením. Stojíme.

Takové to tedy tady tehdy
bylo, když jsem nebyl:
    zbrusu nová ruina
    takovýto pejsek
    drbu si ho

a někde uvnitř já
těhotná mamina
ve vymrzlém domě.

Ulicí plnou kanalizace
přichází také otec - teď už po mně
po lávce z práce od autobusu.

Dostalo se mi takové šance.

 


16 názorů

zbrusu nová ruina je asi tak nejnormálnější :) pěkné no.


Martas1985
03. 05. 2014
Dát tip
moc libi

Jinovata
11. 04. 2014
Dát tip

Díky Zboro za tvou soustavnou pozornost.


Zbora
10. 04. 2014
Dát tip

Vždycky, když někde narazím na zpracování snu, chtě nechtě se mi vybaví Zbyněk Hejda. Pak je zábavné pozorovat, že pokud jde v textu také o zachycení nějakého pocitu z  toho snu (stylizaci už jednou stylizovaného právě tím snem)  a nikoli jen o jeho popis, vždycky se forma Hejdovým snům nějakým záhadným způsobem blíží. Tady je to ukázkové. Osobně mám za to, že se Ti text opravdu povedl. Přesně, jak píše Antoncek - až zamrazí...


Antoncek
03. 04. 2014
Dát tip

Já tedy jsem zvyklý, že u Jinovatky je ta případná hravost vždy slušně mrazivá. Vlastně se pletu: slušné by bylo požádat o dovolení, ale jeho básně mrazí (mne) vždycky neomaleně.

P.S: pubertální řachy (aforismy) o nejrychlejších spermiích tím pádem nabývají Camusovských rozměrů. Tečka. * (ale přiznám, že "když jsem nebyl" postřehuji až při druhém čtení.)


vk
01. 04. 2014
Dát tip

zvláštne napísané, pekný obrázok 


Jinovata
01. 04. 2014
Dát tip

Díky za čtení i korekturu.


Agibail
31. 03. 2014
Dát tip

velmi *


Švédsko 1
31. 03. 2014
Dát tip

...***


už ti začínám docela rozumět (nejenom tobě)

nejvíc : tedy tady tehdy a vůbec celá sloka je parádně hravá - drbu si ho :) 


Janina6
31. 03. 2014
Dát tip

Zdenda má pravdu - mělo by tam být "po mně", ať už v kterémkoli z těch významů. Jinak krásné.


Jinovata
31. 03. 2014
Dát tip

Pro Zdendu:

Ulice plná kanalizace - na ulici pod povrchem obvykle vede kanalizace po celé rozloze obce. Když se kanalizace kope, je jí také plná ulice. Nusí se pak mnohdy i přes lávku.

Po mě - jednak je možno interpretovat jako chůzí přímo po mém těle, jako po lávce, ale také jako chůze časově "po" - zde se nabízí různá uchopení, ael vzhledem k těhotenskému kontextu se nejvíce nabízí po oplodňujícím milostném aktu, kterým má již otec splněno.


Čudla
31. 03. 2014
Dát tip

/*


Ferry
31. 03. 2014
Dát tip

Ale že to byla krásná šance.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru