Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VZPOMÍNKA

10. 08. 2014
27
43
2553
Autor
srozumeni
Chodila jsem po kladině sem a tam. Při jedné otočce se mi podlomily nohy. Bylo velmi obtížné vybalancovat rovnováhu. Podařilo se. Tak pokračovat a zkusit aspoň hvězdu (přemet stranou). Tolikrát vyzkoušený prvek a náhle mě přepadl strach. Už od odpoledne mi celý den připadal jak v mlze. Možná jsem neměla na trénink chodit. Vždyť ani na přeskoku se mi nevedlo. Smekla se mi ruka a padala jsem nezadržitelně na hlavu. Ještě že tam bylo dost žíněnek, které pád ztlumily. Sotva jsem vnímala trenéra, když se ptal, co se děje. Protahovala jsem si pádem pochroumaný krk a šla se připravit k dalšímu přeskoku. Ale co bych měla jiného dělat, kam jít. Opakovala jsem si stejnou otázku a šla se připravit na rozběh. Vždyť je přeci pondělí a to chodím vždycky na trénink. Znovu a znovu se mi před očima odehrával výjev z dnešního dopoledne ve škole. Hodina technického kreslení. Někdo zaklepal na dveře. Stála tam moje máma. Nikdy, krom rodičovských schůzek, do školy nechodila. Občas nějaký rodič přinesl zapomenutou svačinu nebo věci na tělocvik. Moje máma nikdy. Vstala jsem a šla k ní. Pohled na její zarudlé oči mě utvrdil v mé předtuše. Kolem mě se najednou rozhostilo úplné ticho, jen jakoby odněkud zdáli doléhaly zvuky a šum třídy. ,,Mami, co se stalo?" - ptala jsem se úplně zbytečně, odpověď jsem znala. ,,Táta včera večer umřel. Sbal si věci a půjdeme domů." Šly jsme spolu domů a celou cestu ze školy rozpačitě a divně mlčely. Teprve v předsíni mi začalo všechno pomalu docházet. Táta tu už opravdu není a nikdy nebude. Když odcházel před týdnem do nemocnice, ani jsem se s ním pořádně nerozloučila. A kvůli chřipkové epidemii byly návštěvy zakázané. Právě tady v té předsíni jsem ho naposledy viděla. Tekly mi slzy proudem a máma mě objala. Velmi neobvyklé, to obejmutí si pamatuji ještě teď v dospělosti. Došla jsem do šatny, převlékla se a šla domů. Špatně se mi usínalo. Ale byla jsem sama tak zvláštně zvědavá, jaké pocity a dojmy mě budou další den provázet. Jak dlouho to potrvá, než se vrátí vše do normálu....

43 názorů

srozumeni
27. 04. 2015
Dát tip
To je pravda. Dík za tolik zastaveních.

Markel
27. 04. 2015
Dát tip

zajímavá smutněnka, máme to všichni trochu podobné, ty zamlžené a někdy tak pronikavě jasné chvíle *


srozumeni
24. 09. 2014
Dát tip
Kytiii, děkuji za návštěvu. Matce to taky volali v to pondělí ráno z nemocnice, že v neděli večer umřel. Ale aspoň vidím, že to neumím napsat tak jasně, jak by člověk chtěl. Tak příště snad.

Kytiii
24. 09. 2014
Dát tip

Kromě toho, že je divné, že otec zemřel včera, ale dceři to musela jít oznámit matka do vyučování, se mi vyprávěnka líbila... taky se mi stává, že se přistihnu, že nic necítím, i když bych "měla"


srozumeni
23. 09. 2014
Dát tip
Děkuji za názor. Nevím. hezký večer.

srozumeni
22. 09. 2014
Dát tip
Black, děkuji.

black8
22. 09. 2014
Dát tip

až moc dôverne poznám, úmrtia blízkych a tie chvíle potom...pekne napísané.*


srozumeni
12. 09. 2014
Dát tip
Janino děkuji , jsem poctěna Tvou návštěvou a docela příznivou kritikou. Hezký večer.

Janina6
12. 09. 2014
Dát tip

Je to zvláštní text, jako by v něm chyběly city, ale uvědomuju si, že je to asi dobře. Protože kdyby tam bylo víc dojemných slov a patosu, asi by zmizela ta zvláštní atmosféra, ta "mlha", vanoucí ze starých fotek. Mimochodem, trochu mi vadí věta "Už od odpoledne mi celý den připadal..." - prostě proto, že odpoledne je už jen druhá polovina dne. Možná kdyby tam bylo "už od rána", to se pak dá hovořit o tom, jak mi připadal celý den. Ale to je jen drobnost. Bylo mi smutno hlavně z věty, že když máma dceru objala, bylo to pro ni "velmi neobvyklé". To mě dostalo snad víc než smrt otce.


srozumeni
02. 09. 2014
Dát tip
Děkuji, moc si toho vážím...

K3
02. 09. 2014
Dát tip

Ještě ke "Vzpomínce":

nevšiml jsem si kategorie, za což se omlouvám. Miniatura prozaická, to je snad v pořádku.

Ale nemysli si, že jsem text nějak podcenil. Naopak, moc se mi to líbí a mám takové texty rád. Ba dokonce si myslím, že je potřeba je psát.

Je to jako hezká fotografie do albumu, kterou je potřeba uchovat a občas se k ní vracet.

Dodatečně tip.


srozumeni
01. 09. 2014
Dát tip
Děkuji za návštěvu. Možná, když to není povídka, ale jen miniatura prozaická, tak třeba příběh nemusí být...? Nevím. Ale i tak děkuji za nakouknutí.

K3
01. 09. 2014
Dát tip

Napadla mě imprese - záznam okamžiku. Je to hezky napsane, smutné, ale chybí příběh.


srozumeni
16. 08. 2014
Dát tip
děkuji

Krásně popsané, zamáčkla jsem slzu! *** 


srozumeni
14. 08. 2014
Dát tip
Petře, Marcelo a Hanko, moc vám děkuji za návštěvu, názor, típek a hvězdičky.

8hanka
13. 08. 2014
Dát tip

po precitani mam zvlastny pocit.. silny pribeh, naviac z pohladu dievcata...su veci, ktore nikdy nezabudneme, detaily si budeme pamatat do smrti...je to citit aj tu..velmi dobre napisane

 

1***


Marcela.K.
13. 08. 2014
Dát tip

Já si to nepamatuji... byly mi čtyři.

Nevím, jak nám to maminka řekla... a asi jsem si šla zase hrát.

Ale vzpomínky na tátu mám něžné, lehounké a milé...moc mi pak celý život chyběl.

Také jsem to četla několikrát. Něco mi v té vzpomínce nesedí, ale to už je asi jen tvé tajemství ...


Petr333
13. 08. 2014
Dát tip

Četl jsem několikrát...asi proto, že Tě mám  zažitou v jiných věcech. Napoprvé se mi zdálo, že ten konec je na Tebe trochu banální, nedodělaný,....ale vypravuješ ho dětskýma očima a pak mi to došlo...naopak takhle jsme jako děti vnímali svět. Tip


srozumeni
12. 08. 2014
Dát tip
Kdo ví...Děkuji za zastavení, slova a tip.

Josephina
12. 08. 2014
Dát tip

pro pozůstalé po dobrém člověku je smrt těžká, ale třeba je smrt opravdu začátkem něčeho lepšího! :-)


srozumeni
11. 08. 2014
Dát tip
Vlku, děkuji za vzácnou návštěvu a ještě víc za pochopení.

uff, není co dodat, myslím, že tohle může plně pochopit, jen ten co zná, znám....

srozumeni
11. 08. 2014
Dát tip
To nevadi. Kazdopadne tip od drzitele tolika vyberu me obzvlast tesi. Dekuji a hezke odpoledne.

Danny
11. 08. 2014
Dát tip
tak silné, až moc nevím, co k tomu napsat ***

srozumeni
11. 08. 2014
Dát tip
Lakrov, máš pravdu, je to trochu z jiného soudku. Děkuji. Gabi, děkuji, to jsem ráda.

gabi
11. 08. 2014
Dát tip

áno, páči sa mi aj táto spomienková *


Lakrov
11. 08. 2014
Dát tip

Jestli si dobře vzpomínám, tak tahle miniatura, alespoň po obsahové stránce, je o dost jiná, než to, co píšeš jindy. Jiná je i tím, že se jedná o ohlédnutí do hlubší minulosti, zatímco to, o čem píšeš obvykle, jsou ohlédnutími za "právě uplynulým dnem".


srozumeni
11. 08. 2014
Dát tip
Panenko diky


srozumeni
11. 08. 2014
Dát tip
Marcelko,dekuji. Ale uz je to davno,nastesti.

marcela.m.
11. 08. 2014
Dát tip

****** je mi z toho veľmi smutno


srozumeni
11. 08. 2014
Dát tip
Evženie, děkuji.

Dobře jsi to napsala.*


srozumeni
10. 08. 2014
Dát tip
Diano,dekuji. Bylo mi patnact,je to tak davno a presto ten pocit pretrvava,ale stejne nejde presne zachytit. Hezky vecer.

Diana
10. 08. 2014
Dát tip
To muselo být strašné! Krásně popsáno, zejména to "tušení". Celý den připadá jako v mlze. Ano, také to znám. Ale tehdy to dopadlo nakonec dobře. ***********

srozumeni
10. 08. 2014
Dát tip
Diky.

srozumeni
10. 08. 2014
Dát tip
Moc dekuji.

Jak dlouho to potrvá, než se vrátí vše do normálu....hodně hodně dlouho.......vlasně pořád bude něco chybět........je to krásně napsané


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru