Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Srpen 14 - Hlasování

16. 09. 2014
0
13
1097
Autor
Tragicus

     Za měsíc srpen roku 2014 byla na Povídku měsíce nominována následující díla (historie nominování zde):

Čtvrt na deset Adien 2014-08-20 0-Nominace - 014_08  
Nevšední parfém pedvo 2014-08-16 0-Nominace - 014_08  
Okno 2 Zdenda 2014-08-24 0-Nominace - 014_08  
Potsem´d iteucsemoud rymbyth Prosecký 2014-08-31 0-Nominace - 014_08  
Promítání na vodě Vigan 2014-08-02 0-Nominace - 014_08  
VZPOMÍNKA srozumeni 2014-08-10 0-Nominace - 014_08  

 

      Pište své komentáře u děl a hlasujte zde s případným komentářem a označením vážné kritiky, popř. pouze hlasujte zde s nutným komentářem (a rovněž s označením vážné kritiky), pro jedno (jeden bod) až tři (1, 2 a 3 body) díla. Hlasování bude skončeno o půlnoci z 23. na 24. září 2014.

    Další podrobnosti v klubu Povídka měsíce.

 


13 názorů

Tragicus
27. 09. 2014
Dát tip

První dvě místa jasná:

1) Zdenda - mému vkusu nejbližší, jediná povídka, která mi přišla vybroušená, bez nadbytečných slov a se zajímavým námětem.

2) Vigan - pěkně napsaná epizodka o žárlivosti, ačkoliv na mně trochu moc rozjímavá, popisná.

S třetím místem je to horší, pedvo hezky napsal mírně vtipnou, leč pro mě banální povídku, Prosecký je křečovitě výsměšný (poslední věta je krásným příkladem), i když také je to stylově povedená povídka, vzpomínka srozumeni je na mě moc osobní a soukromou asi měla zůstat, Adien je nemístně mravokárná u dosti banální záležitosti... Přednost nakonec dostane civilnost, a tedy pedvo.

3) Pedvo


1. Okno 2  - Zdenda. Skvěle napsaný text.  Atmosféra vykreslena tak, až člověka chvílemi mrazí - a chvílemi skoro propadá beznaději. Samota, odcizení, prázdnota...  a zoufalství. Jedna postava, jedno místo, čtyři odstavce - a velmi silný příběh.

2 Čtvrt na deset - Adien.  Stejně jako Zdenda, dokáže málo slovy říci hodně. Opět, jedna postava, jeden časový úsek - prolnutí tří životů Hrdinky, která nejí maso, sražené kotě sebere, prtože zvířata nesí umírat - a hodí na krk někomu jinému. Veterináře, který dělá svou práci. A kotěte, které mělo smůlu.

3. Potsem´d iteucsemoud rymbyth - Prosecký. Tak tento text mě pobavil a povbavit čtenáře  je těžší než ho dojmout nebo rozplakat. Pěkně napsáno, dobře se čte, nenudí. A zlepšuje náladu.


srozumeni
20. 09. 2014
Dát tip
1. Okno 2 - Zdenda 2. Promítání na vodě - Vigan 3. Nevšední parfém - pedvo Neumím psát delší komentáře, řídím se víc citem, co se mi líbí nejvíc, víc, a méně víc. Jestli to nestačí, tak holt na mé hlasování neberte zřetel. Jen se to učím.

StvN
20. 09. 2014
Dát tip

1. Vigan

2. Zdenda

3. Adien

Dlouho jsem se rozmýšlel mezi prvním a druhým místem a stále to není jednoznačené. Obě povídky jsou super. Adien nabízí určitý přesah, což je pro mě určující oproti zbytku povídek. Jinak si myslím, že tento měsíc je velmi povedený. 


Janina6
19. 09. 2014
Dát tip

1. Zdenda

2. Vigan

3. Prosecký

Víc v komentářích u povídek.

 


K3
18. 09. 2014
Dát tip

1. Okno 2 - Zdenda

2. Čtvrt na deset - Adien

3. Vzpomínka - srozumění

 

1. Sugestivně napsané. Perfektní psychologická povídka. Je strhující, má napětí a přitom spád. Není co vytknout. Zaslouženě na prvním místě.

2. Nenápadný příběh s překvapujícím závěrěm, který povídku umocňuje. Zajímavé je, že postava, která kočičího pacienta přivezla na jistou smrt, má vlastně sama čisté svědomí. Sama všechno zavinila a přitom sama sebe očistila.

3. Sám název povídky to vystihuje. Vzpomínka - na jeden smutný okamžik.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru