Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dobrou noc, mumie

27. 01. 2015
11
18
1604

Dovolím si předložit ještě jeden lázeňský příběh.

Je také z roku 1961.

Patři k příběhu o Perníkové chaloupce tak, jako k sobě patří i tyto dvě děti.

 

 

"A nyní se, děti, půjdeme podívat  do zámeckého parku a také na mumii."

Kdyby to byl školní výlet pro první třídu, určitě by dětičky zavýskaly radostí a se zvědavostí tomuto věku vlastní by se

rozeběhly po cestách parku zámku Kynžvart.

Jenže to nebyl výlet.

Dva měsíce v lázních. Děti od šesti let. Veliký kolektiv a tolik samoty.

Malý chlapec nebyl rád sám. Chyběla mu maminka a malá sestřička. Ta byla v Perníkové chaloupce.

"Tam v těch dveřích, odkud vychází modrá záře, tam leží mumie."

?????

"Aha, vy ještě nevíte, co to je?"

????

"Přece dávno mrtvý člověk."

Proč?

Odpověď na otázku v dětských očích na sebe nedala dlouho čekat.

"Když nebudeš včas spát, přijde si pro tebe. Tak dejte dobrou noc mumii, děti."

Astmatický záchvat na sebe nenechal dlouho čekat.

Chlapeček lapal po dechu, ale nechtěl, aby přišla mumie. Našli ho jen náhodou. Ještě nebylo pozdě.

Takových záchvatů bylo mnoho. Měl se tu z nich vyléčit.

Schoval si pár svých věcí a zabalil do povlaku z polštáře. Chytili ho za několik hodin v parku.

Musela přijet maminka a odvézt ho domů.

Sedával pak v koutě místnosti, kýval se zezadu dopředu a nemluvil. Nikdy neřekl, co se tam stalo.

 

Snad bylo cílem zocelit ducha, ale zdařilo se jen poničit křehkou duši.

                

 

Přežili jsme lázeňskou péčí socialistického státu.

Nemyslím si, že odloučení nemocných dětí od rodičů a sourozenců,

je  tím pravým základem pro vývoj zdravého jedince.

Asi jsme s bráchou hodně silní jedinci.

Ale ty vzpomínky zůstanou.

 

 

 


18 názorů

Markel
13. 03. 2015
Dát tip

tak to jsem si oddechla :-))


Časem se to zlepšilo. Bráchovi je za pár dní 60 let.


Markel
12. 03. 2015
Dát tip

smutné, jak někomu není dobře na světě :-(( *


Díky za názor.


Děkuji vám za přečtění, názor, pochopení.


Alegna
28. 01. 2015
Dát tip

T***


Evženie.......bez komentu.........síla...husí kůže..../***


Kolobajda
28. 01. 2015
Dát tip

Chtěl bych napsat ještě něco uznalého... Ale větou  "Je zajímavé to pořadí, v jakém podáváš informace tvořící tenhle příběh, který se příběhem stává vlastně až po dočtení, v mysli čtenáře." je řečeno vše.

Dal bych ti tři body, ale to nejde ***


Moc vám děkuji za milá slova.


Kočkodan
28. 01. 2015
Dát tip
"Dobrou noc, mumie," ríkám kazdý vecer. :-)

Lakrov
28. 01. 2015
Dát tip

Souvislosti se opět (nebo se domnívám, že opět, protože jeden podobný příběh/nepříběh tvořený vzpomínkou na dětskou "ozdravojnu" už zde byl) -- souvislosti se ujasňují až na jedné z posledních (předposlední) řádce  a tvoří mrazivý akord. Je zajímavé to pořadí, v jakém podáváš "informace" tvořící tenhle příběh, který se příběhem stává vlastně až po dočtení, v mysli čtenáře. Tip.


srozumeni
28. 01. 2015
Dát tip
Pěkné,děsivé. Já mám taková podobná traumata z dětství z letních třínedělních táborů. Příklad: neuměla jsem plavat a strašně jsem se bála vody. Hlavně poté,co jsem se málem utopila,co by pětiletá po nepovedeném žertu. A vždycky se našel někdo,kdo mi začal vyhrožovat,že mě do té vody hodí a pod. Neuvěřitelné,co je schopen ten vystrašený dětský mozek vymyslet a vykonstruovat za úhybné manévry,proč nejít na koupák. To je taky jen zlomek děsů z dětství. Hezky napsané...***

Čudla
28. 01. 2015
Dát tip

Silné /*


bohužel se takové věci nedějou jen v socialistickým státě...

 


Kolobajda
27. 01. 2015
Dát tip

No - ty bláho...   brrr... ale  /*

Asi bych měl taky sepsat, co jsem psal v kritice k Perníkové chaloupce. Už jsem to dávno vytěsnil, ale ty jsi mi to připomněla.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru