Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Nemáte účet? Založte si!
Zapomenuté heslo

+5 neviditelných
§ 293
datum / id20.04.2015 / 454576Vytisknout |
autorwittgenstein
kategorieFejetony
zobrazeno442x
počet tipů0
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
§ 293

 

 

K jedněm z nejdůležitějších míst Wittgensteinových FILOZOFICKÝCH ZKOUMÁNÍ patří tento paragraf.

 

Pro účel jednotícího záměru připravované prázdninové nedakonické výstavy jsme jeho část vypreparovali z jeho významového okolí.

Které však k celkovému pojetí každého případného nedakonického výstavního exempláře je důležité, zejména proto, že výsledkem každého jednotlivého prezentovaného exponátu by mělo být cosi jako individuální řečová hra ve Wittgensteinově smyslu.

 

Něco málo k jejich problematice bylo již uveřejněno ve 2 číslech časopisu Chron.

Jiné její stavy byly ilustrovány v příspěvcích obsahu FB stránky související čtenářské(?) komunity.

 

 

Navedeni, představme si krabici – a uvnitř ní něco, co se jmenuje s počáteční mínuskou w wittgenstein.

 

Poté krabice zabalené, zapečetěné, zamčené, zajištěné prostě tak, aby se do nich nedalo vhlédnout.

Ověřit si případný vnitřní obsah hmatem, popřípadě pohybem

Jedinou možností identifikace tohoto druhu by mohlo být zařízení rentgenografické například – ale cosi takového pro účel prázdninové nedakonické výstavy k dispozici nebude.

 

V  krabičce  je  wittgenstein.

 

Tak zní název i téma míněné nedakonické výstavy.

 

Představme si takové krabice nahloučené uvnitř krabice místnosti nedakonické nádražní čekárny.

Zde na venkově zveřejnění onoho vnitřního wittgensteina, nikoli ovšem jako předmětu, nýbrž jeho neviditelné ideje, tedy onoho intelektuálního faktu.

 

INTELEKTUÁLNÍ FAKT.

 

Zachováme tedy princip stejného brouka vůči diváckým pohledům uzavřeného v krabičce, v autorské krabičce tentokrát.

 

AUTORSKÁ KRABIČKA.

 

Individuálně různorodá vnější zdobnost i funkčnost výstavního obalu může být zajímavá – byť se přes něj k uvnitř zavřenému wittgensteinovskému brouku pouze pouhým zevlováním tentokrát nedostaneme.

Neboť jako přihlížející zůstaneme v naší důvěře o pravosti či v pravost světa vystaveni napětí nejistoty dichotomie polarit pólů otázky je tam, není tam, a jaký, nebo co, uvnitř.

Dokonce diváci mohou být rozladěni, v pocitu okradeni, dokonce znechuceni, že si z nich kdosi falešným sortimentem působí legraci.

 

Jedinou naší šancí k důvěře i k důkazu pravosti bude tedy autorská dokumentace kusu uvnitř, jakýkoli popis jeho vznikání nebo existence – to ona předmět obklopující faktografická zprostředkovanost se bude spolu s krabičkou vystavovat.

Ona co nejpodrobnější zpráva, nebo popis, tedy až wittgensteinovská řečová hra svého druhu, bude publikovaným předmětem nebo exponátem této výstavy.

Dokonce teprve až případná prezentace nebo instalace souborů této dokumentarity předmětů zřetelného wittgensteinského charakteru, onoho podmínečně platného procesu zvěrohodňování jestvování čehosi, bude tentokrát tvořit a stanovovat onen slovní význam výstava.

 

DOVEDNOSTNĚ ROZMANITĚ RŮZNÝMI VYJADŘOVACÍMI PROSTŘEDKY A METODAMI VŠESTRANNĚ ŘÁDNÁ AUTORSKÁ DOKUMENTACE.

 

Umění pojímané jako zručnost, rukodělnost, exhibicionismus nebo zdobnost je tady pro účel málo.

Neboť jednotící snahou všech případných autorských děl zastoupených na nedakonické výstavě by mělo být cosi je spojující, jež lze nazvat: zpodobení intelektuálního faktu.

 

ZPODOBENÍ INTELEKTUÁLNÍHO FAKTU.

 

Dejte vědět svým známým autorským osobnostem!

Dejte vědět svým známým autorským osobnostem!

Dejte vědět svým známým autorským osobnostem!

Hojaja!

Hojája!

 

Dejte jim!

 

Holárija hojárí.

 

 

.

Sdílejte dílo:



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)



K tomuto dílu není zatím žádný komentář.


Všechny kritiky na jednu stránku



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Veškerá autorská práva na jednotlivá díla náleží výhradně jejich autorům. Právní odpovědnost za obsah uveřejněného díla nese jeho autor v plné míře.