Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hypotéka s absolutním úrokem

13. 06. 2015
12
7
1222
Autor
Oldjerry

Život je funkcí času

*

entity v pronájmu

se platí

vědomím dočasnosti

 

minulost neznámá

budoucnost nejistá

 

přesto

 

současnost je světlo

navzdory všemu

 

i tomu vědomí

 

jsme rádi tomu nanosekundovému záblesku

v miliardách let

 

kdo moudrý   užívá si

 


7 názorů

Štírka
28. 06. 2015
Dát tip

souhlas... se vším


Oldjerry
15. 06. 2015
Dát tip

Noóóó - s tím neúprosným vrchním jsi vyrobil  dokonalou metaforu (:-D


Prosecký
15. 06. 2015
Dát tip

Oldjerry, myslím, že už jsi mě upoutal častěji.

Teď jsem si vzpomněl, že úrok má i jiný význam než procentuální přirážku za půjčení peněz. Poddaní ce středověku platili na Sv.Jiří/Havla a na Sv. Martina "úrok" vrchnosti, tj. vlastně daň z nemovitosti často v naturáliích (spřadené vlně, obilí, slepicích nebo ve vejcích). To by vlastně odpovídalo tvé platbě na závěr u neúprosného vrchního. 


Oldjerry
15. 06. 2015
Dát tip

Fialko, Čudlo - děkuji za tadytuzdejší stopu po vašem čtení.

Prosecký - Dík, vítej, to je po prvé, co jsem tě upoutal a hned jsem si na oslavu vrznul malú trnkovicu. Pravda je, že někdy si s matematickými termíny hraju bez ohledu na jejich exaktní, řekněme definitorický obsah a smysl. Bez ohledu na to smrt považuji za absolutní úrok...


Prosecký
15. 06. 2015
Dát tip

Rozumím té metafoře i funkční závislosti, i když život je závislou proměnnou času závisící i na jiných proměnných.

Zaujal mě ale název. Jako matematik jsem vzal asi příliš doslovně "absolutní úrok". Jako že platíme nějakou částku nezávisle na procentní sazbě? Asi.


fialka...
14. 06. 2015
Dát tip

Moudrý si v čemkoli najde něco pozitivního...


Čudla
13. 06. 2015
Dát tip

/*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru