Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Benzinka na kraji města

20. 02. 2017
25
36
3572
Autor
Gora

 

 

 

Benzinka na kraji města

   

    Větvičkami keřů v okolí budovy prosvítá zelený lak. Taxikáři firmy s logem GREEN si dali sraz na čerpací stanici na kraji města. Nejsou kšefty.  Pravidelní zákazníci z řad opilců ještě spí - nabírají sil k nedělním výbojům v hospodách a  barech. Turisté beztak přijedou až na Velikonoce. Proč v mezičase nenatankovat novinky a naděje, benzina jimi kypí.

    Kolegové sedli  ke kulatému stolku. Vévodí jim šmatlavý Ruda. Jezdí tak dlouho, že sotva chodí. Na nohách nejobyčejnější pantofle a před sebou první z koflíků dnešních káv. Hlasem s ozvěnou nedospalých nocí a vykouřených krabiček předává zkušenosti mladším. Mládenci přikyvují. V jejich tvářích je dychtivost a oči se nedočkavě lesknou. Vyjezdí si respekt a prachy, pořádný prachy. Stanou se celebritami jako Ruda.

     Volá dispečink – na obzoru je zákazník. Nikomu se nechce zvednout. Ruda zaskuhrá do mobilu: já to beru, šéfe, a odkolébá se k taxiku. Tajemství úspěchu hodné následování, bez dlouhých řečí…

     Venku je zima a zápach, uvnitř teplo a vůně kafe. Strakatý kocour vyzrál nad systémem samootvíracích dveří. Zalezl do regálku s mogulem a nehýbe se, uondaný z nočních toulek. Odpočívá. Láska je vyčerpávající, zvlášť po zimní pauze. Než jeho přítomnost zjistí obsluha, v teplíčku si schrupne.

     Pokladna. Adonis s  kudrnatými vlasy kupuje čokoládu a kávu s sebou. Dívka za pultem vrací drobné a na chvíli si představí, že by ji v nedělním dopoledni vyvezl autem za město. Ulomí čtvereček  čokolády a jako svatou hostii vloží  do jejích úst. V malém doušku kávy  se zvolna roztéká. Ta chuť…      Odešel, ale touha zůstala.

     U stojanu zastavilo další auto a žena vzhlédla ke dveřím. Někdo přichází…


36 názorů

Gora
26. 05. 2017
Dát tip

Jarrdo, ráda tě tu vidím...no, na to jsem přišla při čekání na odvoz na jedné benzínce, chvíli jsem pozorovala cvrkot:-)))dík


Jarrda
26. 05. 2017
Dát tip

Dzravím.

Po pauze se dávám do čtení a začínám postupně likvidovat aviza.

Líbí se mi tento krátký výseč z běžného života. Kde jsi přišla na tento nápad s čepací stanicí? Zajímavé při čtení je se zastavit u způsobu nenasilného ale mazaného vyjádření atmosféry jemnými básnickými prvky.


Gora
09. 03. 2017
Dát tip

Aleno, píšem o tom, co vídáváme:-) a díky


Alenakar
09. 03. 2017
Dát tip

Supr, típek ,pobavilo ! - Je opravdu zvláštní,že jsme si vybraly tak podobné téma(viz moje Předzahrádka)


Gora
23. 02. 2017
Dát tip

Ale dají...a opět obdivuju, že se dlouhodobě trpělivě zabýváš prózou na Písmáku.


Lakrov
23. 02. 2017
Dát tip

> ...mne zas baví tvé komentáře...

Baví, nikomu asi moc nedají, ale aspoň neurazí :-)


Gora
23. 02. 2017
Dát tip

Lakrove, mne zas baví tvé komentáře a snažím si z nich propříště něco odnést...díky ti:-)


Lakrov
23. 02. 2017
Dát tip

Další vzpomína na nejmenovaného, napadá mne při přechodu z prvního do druhého odstavečku, takže už vím, kdo je autorem, dochází mi, že ...Bezinka..., kterou vidím nad textem, je ...Benzinka..., baví mě to číst a nejvíc se mi líbí ten kocour.  Tip.  


Gora
23. 02. 2017
Dát tip

Dodolo, moc děkuju za tvůj komentář a tip:-)


Dodola
23. 02. 2017
Dát tip

Milá každodenní poetika, otvírá oči pro krásu všedního, leč neopakovatelného okamžiku :-)


Gora
23. 02. 2017
Dát tip

Díky, Karle:-))


K3
23. 02. 2017
Dát tip

Dobré postřehy. Zrovna jsem dopil kávu s hoř. čokoládou. Prima.


Gora
22. 02. 2017
Dát tip

nejraději mám takové hořkosladké ironické vidění a legraci:-) dík


jolana.
22. 02. 2017
Dát tip

já jsem si říkala, buď je ta část romantická, nebo cynická.) každopádně je to pěkné tak i tak.)


Gora
22. 02. 2017
Dát tip

jolano, no, asi jsem se snažila býti jednou ve psaní romantická:-) a ne úspěšně:-(, příště se budu držet při zemi. Moc ti děkuju, jsem ráda za každý postřeh.


jolana.
22. 02. 2017
Dát tip

je to milá skica

ale ta pasáž s dívkou, co nevím, co si představí, viz "na chvíli si představí, že by ji v nedělním dopoledni vyvezl autem za město".. nějaké svaté přijímání čokolády.. nevím nevím.)


Gora
20. 02. 2017
Dát tip

overe, díky za tvých pět slov:-)))


Gora
20. 02. 2017
Dát tip

blackie...díky , Ivi, za trvalou přízeň:-)


Gora
20. 02. 2017
Dát tip

Evženie, to jsem ráda, že máš podobný typ představivosti jako já, takovou tu praktickou:-) a moc díky


over
20. 02. 2017
Dát tip

kočky, kocouři, skutečnost, sen, nádhera :)


Moc hezké postřehy.......baví(š) mě........*/***


Píšeš tak, že si to umím přestavit. I když to místo neznám. A tak to má být. :-) /T


Gora
20. 02. 2017
Dát tip

revírníku, děkuju, cením si tvých slov:-)


revírník
20. 02. 2017
Dát tip

U tebe je hezká právě ta každodennost. Žádné krváky. Taky přidám tip.


Gora
20. 02. 2017
Dát tip

vesuvanko Janko, moc díky za trpělivost s mými dílky:-)


vesuvanka
20. 02. 2017
Dát tip

Irčo, svoje postřehy umíš zpracovat do pěkného a čtivého díla  :-))) TIP


Gora
20. 02. 2017
Dát tip

Čudlí, dík:-)


Čudla
20. 02. 2017
Dát tip

Pěkné /*


Gora
20. 02. 2017
Dát tip

agáto, poopravím...zas máš pravdu s přítomným časem:-)

Já nemám takové ty přesahy z každodenní úrovně do  vyšší poezie, neboť nejsem básník:-(...jsem ráda, pokud mé postřehy někoho pobaví, zaujmou...děkuju ti


agáta5
20. 02. 2017
Dát tip

nebylo by lepší na konci : Někdo přichází ?

jinak fajn, skoro jako miniatura od Movsara :) za chvíli vás nerozeznám


Gora
20. 02. 2017
Dát tip

Diano, díky...takové poklidné benzinkové dopoledne, no:-)


Diana
20. 02. 2017
Dát tip

No, já se taky chystala na překvapení - a nic ;-))) Jinak fajn *


Gora
20. 02. 2017
Dát tip

Kočkodane, není to krimi, toho si vyslechneš třeba z rozhlasu dost a dost:-) a dík


Kočkodan
20. 02. 2017
Dát tip
Sakra Goro, to jsi to musela v okamziku tesne pred prepadením ukoncit?! Tahle schválnost se mi teda zrovna moc nelíbí... (mrk)

Gora
20. 02. 2017
Dát tip

Díky ti, jen malé včerejší pozorování...


Bavil som sa. Pri uondanom kocúrovi asi obzvlášť lebo dcéra mi prišla čítať cez plece, zvedavá že z čoho sa smejem.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru