Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Za těmi okny je jiný svět

05. 05. 2017
5
4
894
Autor
Kkira

Za těmi okny je jiný svět

 Není to dům s temnou zdí a pustým dvorem, není na konci ulice s reklamou „Na prodej“. Je to dům jako každý jiný.  Zdi, za těmi zdmi místnosti, v těch místnostech tma. Do tmy září světlo okny.  Skrze stromy prostupuje do skla. Za těmi stromy něco žije, za těmi okny někdo sedí. Čeká, až se rozední. Sedí tam na židli. Venku nic nevidí, nic tam není. V oknech je jen jeho odraz. Je uvězněn, ve vlastní zahradě, za vlastním stromem, v tom vlastním domě, za vlastními okny, na vlastní židli, ve vlastním světě.

Vy ten dům znáte, už jste ho viděli. Víte, jaký to je. Jednou ten dům bude váš.  Bude váš a lidé ten dům uvidí, už teď ho vidí, ale ten není pro ně. Mají jiný. Tenhle je pro tebe, je tvůj. Ty jsi jeho. 

V tom domě je ticho, má sedm místností. V jedné umírá potenciál, v další čest, ve třetí důstojnost, čtvrtá má soudnost, vůle je v páté, smysl má šestka. V sedmé místnosti je židle. Na dveřích je nápis „Příčetnost“. Ve chvíli, kdy člověk pozná, že ten dům je jiný, ztratí kus příčetnosti. Příčetnost je základ, je to srdce domu.

Za tím domem, na druhé straně od oken, je pastvina. Na té pastvině se pasou zvířata. Krmí je beznaděj, roste z domu.

Za pastvinou je město. To město se jmenuje Víra. V tom městě je váš dům.

Za těmi okny je jiný svět.        


4 názory

Kkira
27. 05. 2017
Dát tip

Děkuji, děkuji, ano, občas mi na mysl přijdou zvláštní formulace, ale asi mají svůj vyznam. 

Jsem rád, když to člověka dovede k zamyšlení. 


Lakrov
18. 05. 2017
Dát tip

Moc hezky se mi to čte a zároveň to nutí k zamyšlení. Dobrá alegorie.  Tip.  


Gora
06. 05. 2017
Dát tip

Do tmy září světlo okny. - to se mi zdá nějak nešikovně vyjádřeno. I následující věta.

Nejlepší část mi připadá ta se sedmi místnostmi...


K3
06. 05. 2017
Dát tip

Líbí se mi takové texty i když dost dobře nevím co autor přesně zamýšlel. Ale je to takové - snivé. T.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru