Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šťastná hvězda Lva Zahrádky

22. 08. 2017
5
4
588
Autor
racek
  • - Do Prahy přijela Angelina Jolie! Náš reportér se vydal po jejích stopách.  Vážení diváci, stojíme před vilou, v níž herečka nalezla dočasné útočiště. Jak sami vidíte, přistávací plocha pro vrtulníky je prázdná, helikoptéra odletěla, takže…Angelina s Bradem je vevnitř!

               Reportér se zajíkne, chvíli popadá dech, pak režie vrátí obraz do studia.

– Děkujeme, Karle, a až se něco bude dít, ihned se s námi spoj! A my se vrátíme k nejnovější koncepci vládní reformy. Co na ni říká přední český politolog Hehe Pehe? „Z hlediska světových cen zaječích kožek…

- Je mi líto, pane profesore, ale musím vás přerušit. V domě zřejmě došlo k zásadnímu zvratu

          Režie přepojuje obraz před vilu, ale tam je prázdno. Kamera švenkuje k blízkým keřům.       V detailu se odhrne větvička a vidíme vzrušený reportérův obličej. Mikrofon si drží tak blízko, že se zdá, že ho polkne, a skoro šeptá. – Do domu vešel neznámý muž! Spíš k sobě: - To by člověk neřekl, co se jí může líbit…Vzpamatuje se: - Ano, neznámý muž, tedy spíš známý, protože mu přišla otevřít sama…, začne koktat.

          Obraz se vrátí do studia, kde hlasatel říká: - Můžeme se tedy dočkat zajímavého vývoje, pokud je uvnitř Brad. A nyní se s Hehe Pehem vracíme k růstu cen krásných koček…Pardon, opravuji: k vládní reformě a králičím kožkám. Pokračujte, pane profesore. – Jak už jsem řekl, světové ceny králičích kožek viditelně ovlivňují naši vládní reformu.

        - Musím vás bohužel znovu přerušit, bliká mi tu červené světélko, to znamená, že před vilou se něco děje. Obraz se vrátí do exteriéru: - Stalo se něco opravdu zásadního, Karle?, ovládá se hlasatel.

          – Jak zjistili kolegové, Brad vůbec v domě není, údajně z helikoptéry vůbec nevystoupil a dle informací z letového provozu zamířil na západ Čech, kde točí blockbuster Bitva u Nekmíře. Po jeho stopách už vyrazila ženská půlka našeho týmu, ale pro mě…pro nás…pro vás…je důležitější, že Angelina je v domě s neznámým, po jehož totožnosti pátráme, úplně sama.

            Než kamera střihne do studia, slyšíme něco jako vzlyk.

           Hlasatel: - Více se dozvíte v příští nebo mimořádné zpravodajské relaci a teď ještě k vládní reformě…

 

Xxx

 

          Lev Zahrádka, muž, o kterého se nyní zajímají všechny televize v Čechách a okolí, si zatím připadá jak v Jiříkově vidění. Z rozpaků pevně svírá novou aktovku, teprve včera koupenou na tržišti. Hned, jak mu volali.

          I když každý film s Angelinou viděl třikrát, nikdy by si nepomyslel…Ano, jednou, v opilosti, jí napsal do Hollywoodu. Přeložila mu to tehdy kolegyně Hrstková - a dodneška to má na talíři.

          Napsal romantické vyznání, ale takových dopisů tam chodí! Vždycky si myslel, že je vyhazují automaticky už na poště. A Hrstková pořád: - Čekáš, až se ti ozve TA TVOJE HVĚZDA?!, ptala se posměšně, když selhal, což bylo poslední dobou často.

   Vzpomínka na Hrstkovou ho vrátila do reálu. Poněkud se opozdil, Angelina už stála nahoře na schodech a kynula mu. Sevřel aktovku pevněji a začal se potit. Co když po něm bude chtít to, co Hrstková? Nevěděl proč tu vlastně je, z produkce mu oznámili jen čas a adresu.

         Ve chvíli, kdy se Angelina otočila, aby otevřela jedny z mnoha dveří z leštěného dřeva, si rychle rukávem otřel čelo. Ale vzápětí se zpotil ještě víc.   Uviděl ložnici, zařízenou v zelené a smetanové barvě, z které vedly prosklené dveře na velkou terasu. Měl pocit, že omdlí, ale Angelina se posteli prozatím vyhnula a zamířila ven.

   Vprostřed terasy stál prostřený ratanový stůl a dvě křesla. V rohu čekal na pokyny černoch ve zlaté livreji a fezu, který  jakoby vypadl z reklamy na Kofilu.  Angelina ho gestem ruky poslala pryč a když zmizel, sedla si do jednoho z křesel a dlouhé nohy natáhla před sebe. Lev Zahrádka zůstal v rozpacích stát.

 Zvedla k němu oči a poprvé promluvila.

  • Sedni si, řekla česky s anglickým přízvukem

Vytřeštil oči. To není možné…, až na ten přízvuk mluvila velmi dobře.

  • Vy, ty…,začal blekotat.
  • Tykej mi, řekla trochu netrpělivě. - A posaď se. Česky jsem se naučila z dlouhé chvíle. Exotické jazyky mě vždycky zajímaly. Umím taky svahilsky a jazyk boro-boro. Dáš si víno?, zeptala se, nečekala na odpověď a nalila sobě i jemu. Skleničky o sebe cinkly.

   Posunula si sluneční brýle dál do vlasů a dlouze se na něj podívala. Měl pocit, že ho rentgenuje. Konečně řekla: - Ale k věci: time is money…a Brad…,naznačila rukou vrtuli a ukázala k nebi,-…nebude tam věčně.

    Z kapsy na halence vyndala přeložený papír. – Psals to?

Zčervenal, připadal si jako žáček, a i když seděl s nejkrásnější ženou světa, tohle mu příjemné nebylo.

  • Psal.

   Angelina se uvolnila a usmála: - Beautiful, krása. Ještě nikdo mi neřekl, že jsem krásná jak česká country. - Ten…, znovu naznačila rukou vrtuli, - vůbec ne. Proto jsem tu chtěla točit.  Vyzývavým gestem si zastrčila dopis do záňadří.

   Polkl a bez ptaní si znovu nalil. Angelina se přestala okouzleně usmívat a vrátila se k věcnému tónu:

    - Informovala jsem se na tebe. Na spisovatele vypadáš fakt dobře, dodala.

 

   To ho vzpamatovalo. Spisovatele. Přinesl přece svoje knížky. Vyndal z aktovky tři tenké brožované svazečky.

    Angelina ho pozorovala s úsměvem a upřeně.

   Třesoucí se rukou jí ty knihy podal. Dlouhý rudý nehet ho skoro škrábl.

  • Vydal jsem toho víc. Ale na tyhle jsem hrdý.

   Zatímco listovala, připadal si čím dál víc jak postava z grotesky. Navíc mu zavibroval mobil. Ani na vteřinu nepochyboval, že je to Hrstková.

xxx

  • Kuk.

Úplně se polekal.

Angelina se nad ním skláněla a sbírka se jí houpala za blůzou. Pomalu si olízla rty  a knížku významně zastrčila ještě níž, tak, aby nekoukal ani růžek. Sedla si na postel a natáhla ruku.

  • Pojď, ty českej… básníku! Hledej Ržíííp!

 

Xxx

 

   Někdy v polovině se mu zdálo, že slyší vrtulník. Možná to ale mohlo být i vibrování mobilu.

 

Xxx

 

   Novináři před vilou dál trpělivě vyčkávali. Posedávali na rozkládacích židličkách, pojídali pizzu, telefonovali, fotili se navzájem a surfovali po netu.

 

  Xxx

 

   Pak se na nebi objevil vrtulník. Všichni zaostřili nahoru, a proto nikdo neviděl, jak se v prvním patře domu maličko pohnula záclona.  

   Angelina vykoukla a pak se zase otočila do místnosti.     

 

xxx

 

   Opatrně překročila vysypanou aktovku, vyhnula se rozházeným knihám,  a zatřásla spisovatelem, který spal v záplavě krajek jako neviňátko.

  • Nahoru, ty …Ržípe. Ten…, naznačila vrtuli, se vrací.

Ubohý Lev se motal po místnosti, ještě napůl ve snu. Angelina mu podávala kusy oblečení.

  •    Well, nakonec mu upravila límeček a do kapsičky saka zastrčila lístek na žlutý autobus. - A teď jdi na svět. Jdi!

Ukázala na dveře. –Bye, bye.

 

Xxx

 

   Pravděpodobně chtěl říct, že takhle se nejedná s nikým, natož s českým básníkem, ale černoch z terasy se k němu významně blížil. Hrstková by to jistě říct svedla. Zalitoval podesáté a posté, že se neučil cizí jazyky, zejména angličtinu.

   Do háje s Hrstkovou! Odstěhuje se pryč z té své díry, sem, do Prahy, do Hollywoodu, někam, pryč, všem jim ukáže!!!

   Ještě ho zavolá ta koza americká zpátky. Ještě ráda!

 

  V bojovné náladě vyšel na zahradu a zastavil se v půlce kroku.

   Přímo před ním stál Brad v antické zbroji, s palcátem v ruce, a vášnivě líbal Hrstkovou.

  Zahlédla ho koutkem oka: - Lvíku, zavolala.- Já ho jen učila česky!!! Já ti volala! Já mu jen překládala!

xxx

 

   Zavřel oči a šel a šel a šel, popaměti odstrkoval kamery, mikrofony, čumily a novináře. Pořád šel a šel, až tam, kde by ve filmu zapadalo slunce a byl by titulek Happy, případně End.

 

(srpen 2017)


4 názory

Lakrov
15. 09. 2017
Dát tip

V tom úvodu, přibližujícím (trochu nadsazeně) bulvární prostředí  televizních reportáží, se trochu ztrácím, ale dál už je to dobré,  celkem zábavné, tak snad se ten úvod nebude nikomu zdát příliš dlouhý.  Tip.  


racek
23. 08. 2017
Dát tip

Ano, bingo, to jsem si nespojila.)


Angelina Jolie dostala českého Lva...:o)


agáta5
22. 08. 2017
Dát tip

muhehehe, to jsem se pobavila :)))  hledej Ržíp :)) dobrý!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru