Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Suzanne Renaud

23. 08. 2017
10
17
1977

Ovečko

 

Ovečko setmělá

napást ses neměla

 

Ovečko ztracená

pro svět jsi bezcenná

 

Ovečko zbitá

už zase nesvítá

 

Nikdo tě nehojí

nemíříš k pokoji

 

Tepe ti ve spánku

Boží beránku

oroduj za nás


17 názorů

Ptakopysk
08. 03. 2022
Dát tip

špica


Díky, to je úžasý, cos mi napdala. Já jsem si s bratry Reynkovámi psal, věnoval jsem jim 52 básniček - na každý týden jednu, do kalendáře. Přišel jsem pozdě, díky věku již dál netvořili. Ale udělali mi radost, že se jim to líbilo a mnohé mnohé reagovali konkrétně.

Vendula (Václava) Bakešová, kamarádka, napsala o Suzanne Renaud a dvou dalších francouzských básnířkách knížku (odbornou ale i čtivou a lidskou) Ticho a naděje - doporučuji.


Jéé, tady už jsem byla. :-D Hezké najít takto svou stopu po pár letech.


Čičako
13. 11. 2017
Dát tip

Je to pěkné...

 


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Název knížky jsem si poznamenala. Možná se po ní časem podívám. Děkuji za informaci.


Od Suzanne Renaud jsem četl. Má kamarádka Václava Bakešová napsal knížku (velice kvalitní) s názvem Ticho a naděje, kde se věnuje životu, hodnotám a dílu tří francouzských básnířek a spisovatelek. Jednou z nich je i Suzanne Renaud.


Vidíš, já to mám tak, žek  památce  Suzanne bych si nedovolil volný verš :-)


Čudla
24. 08. 2017
Dát tip

Omlouvám se, že se nerozepisuji, ale já toho moc "nenakecám". Když se mi něco líbí, prostě dám hvězdičku. 


Alenakar
24. 08. 2017
Dát tip

Musím se holedbavě popchlubit,že Reynka jsem snad přečetla celého,ale od jeho ženy jsem nečetla nic. - Ty ano ? - Tip za básničku,která tak trochu připomíná Reynkovy grafiky.


Gora
24. 08. 2017
Dát tip

Líbí se mi námět, nálada, ale rýmování mi nepřipadá zdařilé, uvítala bych volný verš.


dík Čudlo za návštěvu

i komentář, početl jsem si :-)


Čudla
24. 08. 2017
Dát tip

/*


určitě by ono "svítá" sedělo lépe

Ten zápor "nesvítá" jsem zvolil vzhledem k osudu Suzanne R. (manželka B.Reynka, Francouzka), která se po únoru 1948 už nemohla navštívit rodný a milovaný Grenobl a pobyt v zde, v totalitní pasti, nesla dost beznadějně.

Dík za návštěvu!


Líbí se mi to! Jen bych napsala: ovečko zbitá už zase svítá - to "ne" je tam nějak navíc.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru