Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pomalý rozjezd

24. 08. 2017
16
35
1648
Autor
Alenakar

 

 

 

Pomalý rozjezd

 

Šero se pere s neony

o pozůstatky noci

 

Kaluže křtěné benzínem

už nabízejí vrabčákům

první duhovou koupel

 

Semafor zatím střídá barvy

jen pro svůj bázlivý stín

co nikdy nepřejde

přes zebru na druhou stranu

a v záhoncích fasád

rozkvétá občas čtvercový květ

neb světlo hraje piškvorky

tak nějak o čas

 

Mdlé ráno bez lidí :

ty prázdné chodníky

ta parkoviště plná aut

ty rozpačité tramvaje

s šmouhami zelených tváří

jež míří z mrtvého včerejška

do nejistoty dneška

 

 

 

 


35 názorů

Alenakar
29. 09. 2017
Dát tip

Štírko,

dnes jsem tu asi naposled pod jménem Alenakar. Od října se tady budu vyskytovat opět pod jménem Umbratica.Budu zvědavá ,jestli se ti i moje nové básničky budou líbit.


Štírka
25. 09. 2017
Dát tip

Ali, také přeji krásný den... dnešek mi prosvítilo to, že jsem si Tě všimla...


Alenakar
25. 09. 2017
Dát tip

Štírko,

jsi na mě dnes tak hodná že mi to hodně zlepšilo náladu. Moc děkuju a přeju hezký den.


Štírka
25. 09. 2017
Dát tip

Šupla jsem si Tě do oblíbených, ať mi něco neunikne :-)


Štírka
25. 09. 2017
Dát tip

trefný popis atmosféry... neotřelé myšlenky - perličky nápadů (stín semaforu, čtvercové květy...). Musela jsem si přečíst pro porovnání stylů... Volný verš Tě nechává volně plynout, vázaný po Tobě chce více konkrétnosti.... Co je víc ? Hamletovská otázka....


Alenakar
01. 09. 2017
Dát tip

Někdy jsem asi až moc ukecaná,Lilie. Ale vzhledem k tomu,že tady je většina nicků nekomunikativních,snažíme se to s Gorou a s Agátou zachránit.


Lilie
28. 08. 2017
Dát tip

Hmmm ... Vidíš, co spousta lidí ne ... Tipipit


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Danny,Čudlo,Evženie,Adriano,

díky za chválu a za hvězdičku.

 

Agáto,

u nás se ježci obsluhují sami.Co kočky nesežerou,to oni dorazí. Ani tak nejde o to dupání,ale když ježek ve dvě v noci honí čumákem po chodníku železnou misku,bývá to dost nepříjemný budíček.

 

Norsko,

díky za típek. - Jestliže jsem dokonalá kýčařka,tak aspoň v něčem jsem dokonalá a to mě moc těší.


z mrtvého včerejška do nejistoty dneška...líbí celá, T*


Norsko 1
25. 08. 2017
Dát tip
Ve své kýčovitosti žánrových obrázků v podstatě dokonalé. Tip

Moc se mi líbí. /T


Čudla
24. 08. 2017
Dát tip

Jo. /*


agáta5
24. 08. 2017
Dát tip

já zase krmím s kočkama i obrježka... poprvé mi málem spadlo srdce do kalhot, když mi dupal ráno v půl šestý u dveří...

pěkná báseň


Danny
24. 08. 2017
Dát tip
Dobře zachycená atmosféra, tip.

Alenakar
24. 08. 2017
Dát tip

Jsem ráda,Diano,že ty víš ,o čem mluvím. - Nepochybuju ale,že v Praze bude takových Padovců povícero a to ještě i dnes.


Diana
24. 08. 2017
Dát tip

Jó, Padovec! To byly časy! :-)))  Celé velice výstižné... *


Alenakar
24. 08. 2017
Dát tip

Já jsem taky po nočních nic nepsávala. Chce to jen nasát tu atmosféru a popsat ji někdy jindy,třeba až po letech. - Já mám ale z přechodů přes noční Brno zážitky taky hororové a tak trochu krimi. Škoda,že nepíšu prózu. Měla bych z čeho čerpat.


Dodola
24. 08. 2017
Dát tip

Já noční už dávno dělám ( o těch prohlídkách mi něco povídej), jenže po cestě domů spím. Jo, taky jsem si všimla ranní rosy, vycházejícího slunce atd., ale v tom rozpoložení s tím jaksi nedokážu nic udělat.


Alenakar
24. 08. 2017
Dát tip

Tak třeba si najít zaměstnání,kde bys měla noční. Měla bys sice příplatky za noční práci,ale musela bys v dnešní době projít poměrně tvrdou zdravotní prohlídkou a to každý kalendářní rok.


Dodola
24. 08. 2017
Dát tip

Ty brďo, to mi nedošlo, něco s tím budu muset udělat.


Alenakar
24. 08. 2017
Dát tip

Ale člověk jdoucí z noční,který má před sebou krásnou postel a krásný spánek,ten si tu "atmošku" báječně vychutnává,Dodolko.


Dodola
24. 08. 2017
Dát tip

Ranní rozjezdy jsou fajn. Škoda, že naštvaný pracující člověk brutálně vytažený ze zahřáté postele tu poetiku nedokáže vnímat.


Alenakar
24. 08. 2017
Dát tip

Díky šepote,

jako pocitovku jsem to psala a jsem ráda,že to tak funguje.


fajn pocitovka


Alenakar
24. 08. 2017
Dát tip

V Brně jen kuny,v Krumlově lišky. Uznávám,že jste lepší.


Gora
24. 08. 2017
Dát tip

To věřím, ale Krumlov je ospalé maloměsto...tady je v šest ještě klídek:-) a lišky - přemnožené -zde chodí v pravé poledne po zahrádkách...


Alenakar
24. 08. 2017
Dát tip

V šest - to už je ale všude "cvrkot",to už spousta lidí stojí někde u mašiny.Ve čtyři ráno to vypadá jinak. Nevěřila bys třeba,kolik kun se prohání v Brně kolem "červeného kostela".(tedy aspoň kolik se prohánělo za mých časů).


Gora
24. 08. 2017
Dát tip

Hm, je to opravdu dobré. Dnes si zase říkám, že tvůj volný verš mi připadá lepší než vázaný, ale jistá si nejsem:-)


Alenakar
24. 08. 2017
Dát tip

Díky,Goro,

ten semafor,o kterém píšu je semafor pro chodce. Kousek za ním je pouliční lampa,takže stín semaforu sahá jen do půlky zebry.


Gora
24. 08. 2017
Dát tip

Mám teď - nově taky noční, a vídám po letech východ slunce - končím ráno v šest:-)


Alenakar
24. 08. 2017
Dát tip

Já jsem zase mívala noční služby,které končívaly tak ve tři ve čtyři. Když jsem v Brně docházela k hlavnímu nádraží,nejzelenější tváře se trousily od bufetu zvaného Padovec . - To byly časy !


Gora
24. 08. 2017
Dát tip

Nej - bázlivý stín, co nikdy nepřejde....skvělé.


jako student jsem si přivydělával nočními brigádami v  Léčivech...s respirátor na obličeji jsme lopatou míchali acylpyrinové tablety v sušičce...a cestou domů ráno potkávali v metru a tramvajích ty zelené tváře, o kterých píšeš...sami veselí, že nás čeká sprcha a postel...


Alenakar
24. 08. 2017
Dát tip

Moc děkuji za koment v klasické formě. Líbí se mi rytmus i rýmy ,Kočkodane.


Kočkodan
24. 08. 2017
Dát tip
Bála ses, ze K. ti zalaje, v komentu roztrhá? Ale di ty! Já se ted nechovám jako ty tramvaje a z dílka nejsem rozpacitý.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru