Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo je tím, kdo opírá se?

27. 11. 2017
11
21
1027
Autor
Muamarek

 

 

 

Svíčka na adventním věnci

(nebrala lék na potenci)

měkne, slábne, roztává

A okénka v kalendáři

otvírat se zimě daří

Venku stojí postava

 

Opírá se o zábradlí

I když měly dost, tak kradly

stíny v duši vzpomínky

Při poryvu zavanulo

teplota se stává nulou

Půlnoc kreslí hodinky

 

Kdo je tím, kdo opírá se

v tomhle předvánočním čase

aniž stoupá do schodů?

Někdo, kdo snad ani není

jenom male zamyšlení

které plaší pohodu

 

 Zamyšlení, jež se vtírá

Kam se vytratila víra?

A kam lidské svědomí?

Tam, kam potom nevědomky

odhodíme uschlé stromky

K popelnicím před domy…

 

 

 

 


21 názorů

Umbratica
11. 12. 2017
Dát tip

Proč se pořád zaštit'uješ nějakými citáty,Mwk ? Není lepší říct všechno vlastními slovy ? - Neustále se třeba zaštit'uješ Divišem. - Jako básníka ho sice uznávám,ale z duchovního hlediska to pro mne byl jen tápající neurotik,který nevěděl,co si počít se životem. Rozhodně bych nikomu nedoporučovala právě Diviše jako životní vzor.


Miroslawek
07. 12. 2017
Dát tip
Nejsem si jist, zdali bylo nač odpovídat. Nemám potřebu polemizovat se vším, co mi kdo kam napíše. Každopádně bez ironie to se mnou nepůjde. K odpovědi na vznesenou otázku: Nejvyšším evangeliem na tomto světě jest: poznej své dílo a skoncuj je! Thomas Carlyle

Umbratica
07. 12. 2017
Dát tip

Mwk,

jsem ráda,žes asi podruhé za celou dobu,co jsem tady,odpověděl na můj koment. Ráda bych si s tebou ale podiskutovala bez ironie a bez vzedmutých emocí,zcela věcně.

Proč se mám obávat o "jakýkoli další čtenářský zážitek" ? ...Skoro to zní jako hrozba.


Muamarek
05. 12. 2017
Dát tip

Alice - díky :-)))


Miroslawek
04. 12. 2017
Dát tip
Umbratica: spíš bych se na tvém místě obával o jakýkoli další čtenářský zážitek

Umbratica
04. 12. 2017
Dát tip

Mwk,ani nevíš,jak ráda bych si někdy přečetla tvé zcela dokonalé(ale klasické !) vázané verše. Umožníš mi někdy takový čtenářský zážitek ?

To myslím bez ironie. Ráda bych si třeba přečetla nějaký tvůj duchaplný klasický sonet. A ani by nemusel být anglický.


Miroslawek
03. 12. 2017
Dát tip

No, za mne je to děs. Poetická klauniáda. Čím úporněji se snažíš o básnický výraz, tím groteskněji to působí.


Muamarek
29. 11. 2017
Dát tip

Atkij a Lerak - díky moc oběma :-)))

 

 


Lerak12
28. 11. 2017
Dát tip

To je dobrá práce! A víme, kdo je tím...


atkij
28. 11. 2017
Dát tip

No jistě že nee:) To by pak proudila úplně jinam:)


Muamarek
28. 11. 2017
Dát tip

Jistěže se počítá - jen, že to nebyl ústřední motiv :-)))

 

 Atkij, Fialko, Yane - díky Vám všem moc a pěkný den :-)))


Yan73
28. 11. 2017
Dát tip

Vidím, že svíčky Tě douhodobě fascinují. Dávám tip. Ahoj Y.


fialka...
28. 11. 2017
Dát tip

V básni je spousta otázek, nějak si je neumím zodpovědět, no nevadí. :)


atkij
27. 11. 2017
Dát tip
Mily autore, dekuji za tuto basen. Bezvadne zvladnuta forma, rymy, rytmus, kde neni co vytykat. Obsahove se me hodne dotyka. A vnimam urcite zakulisi, potlacene prani, povzdech nad nekterymi skutecnostmi ... Parada. P.S. V basni by pry mely zaujmout uz prvni dva verse. Zde to tedy povedlo:)

lawenderr
27. 11. 2017
Dát tip

Smi trošku vyrazil dech :) Po verších ...

A kam lidské svědomí?

bych očekávala, že stromek se taky počítá - odkud chceš teda začít? Chm, jako tradičně - až od Novoročních předsevzetí, přeci ! :)))

 


Muamarek
27. 11. 2017
Dát tip

Goro, Alice, Knihomole, Kočkodane, Lawenderre - díky Vám všem.

Jen dodám, že osud vánočního stromku není smyslem této básně, ale pouze její metaforou, která k osudu stromku přirovnává náš vztah k sobě samým i druhým lidem...

 Mějte se pěkně :-)))

 Marek

 

 


píšeš ľahké nenútené verše, ako keď niekto dýcha, až zabúdam, že to nie je žiadna hračka a taká samozrejmosť


lawenderr
27. 11. 2017
Dát tip

Z té postavy jsem malinko nervózní - někdo, kdo snad ani není - nezasluhuje tolik slov:) Ale pěkná, předadventní zamyšlení se hodí - že letos zase jen výmětový stromek z nutného prořezu. Vraždíme - ale s něhou Vánoc ...


Kočkodan
27. 11. 2017
Dát tip
S vírou v dobro, na mou veru, moc dobré to zrovna není, cítí strach a rozrusení, nechce skoncit v kontejneru.

Umbratica
27. 11. 2017
Dát tip

Muamarku,

vánočních stromků je mi taky líto,ale ber to tak,že ony byly vypěstovány na plantáži proto,aby byly dříve nebo později prodány před slušným lidem. Protože mám hned dva známé,kteří si finanční situaci vylepšují prodejem vánočních stromků ze svě plantáže,musím se jich zastat. Koupit si stromeček od nich je lepší než uříznout ho někde v lese ve výsadbě,která má zcela jiný účel.  V pralese bez lidských zásahů,kde se stromy rozšiřují náletem semen,drtivá většina semenáčků uhyne,lépe řečeno,zabijou je konkurenční klimaxové dřeviny. V tomto smyslu je příroda daleko větší "vrah" než člověk.

Tip za tvůj soucit.


Gora
27. 11. 2017
Dát tip

To je podařená básnička, Marku...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru