Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Nekonečno

08. 01. 2018
2
2
440
Autor
Gustavo

Nekonečno

(6.1.2018, sobota odpoledne)

(účastníci debaty – MUDr. Benda, t.č. v důchodu, Ing.Martinovský, Josef Martinovský, t.č. v kvintě, František Martinovský, t.č. v kvartě. Rozhovor se odehrává v jídelně. Na stole jsou prázdné talíře od oběda, skleněná mísa s cukrovím, dvě karafy na vodu - jedna poloprázdná, druhá prázdná. Dále je na stole starožitný svícen s hořícími svíčkami. To vše na místy propáleném ubruse).

MUDr.Benda:"Pepane, kolik je poledníků."

Josef Martinovský nereaguje.

Ing. Martinovský s úsměvem:"Nekonečno?"

MUDr. Benda mlčí.

Josef Martinovský nereaguje.

Ing. Martinovský:"Nekonečno?"

MUDr.Benda:"Kolik je rovnoběžek?"

František Martinovský vzhlédne od displeje mobilu:"Ježišmarjá!"

Ing. Martinovský:"Taky nekonečno? Já nevím. Ty poledníky a rovnoběžky jsou přece tady všude. Tady jedna, tady jedna, tady další." Mává okolo rukama a naznačuje pomyslné čáry. "To se přece takhle nedá počítat. I když tím nekonečnem si nejsem jistý, protože zeměkoule je konečná...koule."

Josef Martinovský:"Třistašedesát? Stoosmdesát na každý straně."

Ing. Martinovský:"Jak jako? Co to znamená „na každý straně zeměkoule". Co je to strana zeměkoule?"

Josef Martinovský:"No, na severní a na jižní polokouli. Na každé je stoosmdesát rovnoběžek, takže dohromady třistašedesát."

Ing. Martinovský:"No asi jo. Buď je to nekonečno nebo třistašedesát, ha ha?"

MUDr.Benda:"No a co délka?"

Josef Martinovský:"Jak délka? Co délka."

MUDr. Benda:"No jaká je délka a šířka."

František Martinovský:"Ježišmarjá."

Josef Martinovský nervně:"Jak délka, šířka. Musíš říct čeho délka a šířka. Třeba Paříže, Berlína, já nevim, Prahy."

MUDr.Benda v klidu:"No tak třeba Prahy."

Josef Martinovský:"Nevim. Takhle z hlavy nevim."

MUDr.Benda:"Co se v tý škole učíte!"

František Martinovský opět vzhlédne od mobilu:"Ježišmarjá."

Ing. Martinovský se napije vína.

MUDr.Benda se také napije vína.

 

Po chvíli se ozve František Martinovský:"Táto, kolik je čísel mezi jedničkou a dvojkou?"

Ing. Martinovský:"Nekonečno?"

František Martinovský:"Jo. No a kolik je čísel mezi jedničkou a trojkou."

Ing. Martinovský:"No... taky nekonečno?"

František Martinovský:"No, správně, ale je větší než to první."

Ing. Martinovský:"To je divné, ne? Jedno nekonečno větší než první. Není to nějaká blbost? Nekonečno je prostě nekonečno."

František Martinovský:"Ne, to druhé musí být větší než to první."

Ing.Martinovský:"To je divný."

František Martinovský pokýve hlavou:"No." A dál sleduje video na mobilu.

Do jídelny přichází Anna Martinovská a chce po otci učesat a obléknout panenku, kterou dostala k Vánocům.

MUDr. Benda sbírá drobky z cukroví, které se mu rozdrobilo do klína.


2 názory

Lerak12
08. 01. 2018
Dát tip

S titulem, bez titulu jde mi z toho hlava kolem. Kolik udělá kroků během toho, než mi dojde? Nekonečně? Tak, a jsem zase na začátku...

Usměvné a pobavilo!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru