Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Výlet s prekvapením

10. 01. 2018
9
14
1106

Mama bola čudná. Ani po druhom ročníku vysokej školy, ma nechcela pustiť s frajerom na dovolenku, na výlet, na stanovačku, iba na jeden deň a dosť. Žiadne spanie. Keďže mali naplánovanú dovolenku do NDR a v aute boli dve miesta voľné, nasáčkovali sme sa teda k nim, s tým problém nemali. Priateľ bol výborný šofér, najskôr sa s otcom striedali, ten bol neskôr rád, že ho za volantom nahradil celkom. Jazdenie nepatrilo medzi jeho hobby, ani v ňom nevynikal, teda istým spôsobom áno. V detstve sme sa s bratom od hanby schovávali pod sedadlá, keď nás predbiehal traktor a orientačné neschopnosti som zdedila práve po ňom.

Na recepcii nám dali kľúče od dvoch dvojposteľových izbičiek. Vošli sme do prvej a ja som začala z veľkej cestovnej tašky vyberať svoje veci. Mama myslela, že žartujem.

„Chlapi budú spať spolu a my spolu,“ oznámila mi so samozrejmosťou.

Pokúsim sa o vtip: „To by nebolo dobré, mami, Vladovi vadí chrápanie, poznáš tatu.“ Nenechala som sa vyrušiť v triedení a mama znervóznela: „To nemyslíš vážne?!“

„Ale áno, mami, myslím,“ vysvetľujem pokojne, ale dôrazne. „A ty čo myslíš, keď sme v Bratislave na intráku, tam nás kto kontroluje?“ pokračujem.

Obráti sa smerom k tatovi, ktorý sedí na posteli a pozerá do zeme. Jeho názor ju nikdy moc nezaujímal, ale ako je známe, topiaci sa slamky chytá: „Tak jej povedz niečo!“

Tatu nevyvedie z miery, bez emócií  zahlási: „Ja budem tieto záležitosti riešiť so synom, toto si vybavte vy dve.“

Vlado by sa najradšej pod zem prepadol, celá situácia mu je nepríjemná, ale nechce zasahovať, sám je prekvapený mojou aktivitou, bol zmierený s tým, že bude spať na izbe s otcom. Pravdupovediac, ja tiež, až tesne pred príchodom do hotela ma pochytil vzdor, nie som malé decko, aby mi niekto ustavične niečo zakazoval. Posledný mamin zúfalý pokus: „Tak sa zoberte!“

„Hneď teraz mami? Tu, v Berlíne?“ nedokážem zadržať smiech.

Mama vraj celú noc preplakala, oka nezažmúrila, naša izba bola našťastie na opačnej strane chodby za rohom. Na druhý deň sme si s ňou veľa zábavy neužili, ale neskôr to rozdýchala a bolo fajn.

Každý deň sme podnikali výlety po okolí, na mori nám vadilo, že  bolo studené, ale zato schinken koktail chutil náramne práve taký, dobre vychladený, každý deň. Na jemno nakrájaná šunčička a iné dobroty, zaliate dressingom vo vysokom pohári na stopke. Krásny výhľad na Berlín z otáčajúcej sa kaviarne na televíznej veži, múr, rozdeľujúci mesto na východný a západný, ulica Unter den Linden plná obchodov, toto sú útržkovité spomienky na NDR.

Noc pred odchodom sme si vychutnávali naše posledné spoločné „spinkanie“, a tak nás nadránom premohol hlboký spánok, z ktorého vraj nebolo možné nás prebrať. Raňajky boli dohodnuté na určitú hodinu a my nikde. Chvíľu čakali, potom išli zaklopkať, neskôr zabúchať na dvere, skúšali prezváňať telefónom z recepcie a  nič. Mama nás už videla mŕtvych, nevedela, či má volať policajtov či záchranku, keď sme sa konečne prebudili na veľký rámus za dverami, celí vydesení vyskočili z postele, neveriac, že je už toľko hodín. Mama bola nielen vyľakaná a naštvaná, ale aj zahanbená, že zburcovali pol hotela, zatiaľ čo my sme spali ako neviniatka. Bolo to trápne, aj smiešne, no čo už, stalo sa. Raňajky sme mali s prednáškou, ale chutilo nám.


14 názorů

:-)


Dodola, toto by bolo na obsiahlejšiu diskusiu - HA, či nežiaduce tehotenstvo počas štúdia...


Dodola
10. 01. 2018
Dát tip

Já jsem jen trnula, aby dcera dokončila školu, bez HA, protože vím, jaké jsou hormony svinstvo, tehdy ovšem tyto možnosti ani nebyly


Jarko, prísne nábožensky založená bola babka Anička, jej mama, tá moja akoby celý život iba tápala, čo keby náhodou...do kostola nechodí, ale ako jej roky pribúdajú, vraj sa začala po večeroch modliť, aj za nás :)


revírník
10. 01. 2018
Dát tip

Nikdy ses nezmínila, takže nevím, ale vyzerá to, jako by malá mama byla přísně nábožensky založená. To bych ještě chápal, že jako je to hřích. Znám z domu (přesto ale tolerance byla, jen ten "hřích", ten vadil).


Ľuboš, cha chá, to si sa prerátal :)

Gora, áno, pretvárka, mamina sestra vydávala tehotnú dcéru a noc pred svadbou museli nevesta so ženíchom spať každý v inej izbe


Gora
10. 01. 2018
Dát tip

Dobře vám to vyšlo...jsi mazaná:-)

Znám rodiny, kde to tak je stále...a že tři čtvrtiny všeho, co se tváří jako morálka, je přetvářka? Jim to nevadí...


Kočkodan
10. 01. 2018
Dát tip
Ani já nebudu dál císt s nechutí. To pravé prekvapení se konalo teprve pár týdnu po navrátu. Takze ted víme, ze je IVa vlastne tak trosku i Nemka. ;-)

no vidíš, hanka, každá sme to mali inak...jeden generál na rodinu stačil :)

 


8hanka
10. 01. 2018
Dát tip

:)

 u nás bol generál otec, mama spiklenec, potichu dovolila, čo by otec nepredýchal

*****


bola! že ich to nenapadlo, priniesť nám raňajky do postele, hm...:)


raňajky s prednáškou...:o) nebyla by lepší donáška...? :o)


jeeej, potešilo, agátka


agáta5
10. 01. 2018
Dát tip

mama bylo čudná :) jj, tyhle manýry z devatenáctýho století jsem z té své taky horkotěžko dostávala :)  i když... u nás se nepěstovaly žádné návštěvy ze strany dětí, žádné výlety s kamarády... takže nemůžu posoudit :) ale do poslední její chvíle byly věci přes které nejel vlak. |Pro mě svobodomyslného člověka hrozný :)

už vím, po kom jsi :) tatínek jen tak mimochodem, mama velitel :)

pěkně to píšeš, budu číst i dál s chutí 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru