Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Niečo za niečo

17. 01. 2018
6
11
1120

 

„Mala som okrúhle narodeniny a neprišiel. Ani len kytičku nedoniesol, telefón nezdvihol - teta, ďakujem. A má za čo.“ Nasleduje dlhý zoznam, čo pre neho za celý život urobila. Ako malého chlapca ho do kancelárie brávala, na stroji učila písať, brigádu mu vybavila, diplomovku prepísala... Zarazí ma -  „má za čo“. Keby jej prišlo ľúto, že si synovec na ňu nespomenie, nenavštívi ju, to je prirodzené. Ale že „má za čo“? Nie je jediný, kto má u nej čierny bod. Ľudí, ktorí nenapĺňajú jej očakávania a „mali by za čo“, pribúda.

pri tvojom

má za čo

sa celá zježím

 

neprestávaš

robiť súvahu

rátaš na prstoch

kedy komu čím

 

v našich skutkoch

účtovníctvo neplatí

 

nebudeš spokojná

kým nepocítiš

kto pre iných urobí viac

je bohatší

 

 


11 názorů

tak aleši, líp

vďaka, že si sa podelila, hanka


8hanka
18. 01. 2018
Dát tip

ono to - ma za čo -  vyznie tak....ani neviem nájsť vhodné slovo

pozerám na to v širších súvislostiach, i moja mama to slovné spojenie na sklonku života použila, keď ležala nemohúcna na posteli a okrem mňa za ňou nik neprišiel...milovala svoje deti, vnúčatá, pravnúčatá, urobila pre nich čokoľvek, určite nie preto, že raz sa jej to vráti...veľmi jej chýbali, cítila sa opustená...nečakala od nich žiadne dary, len ich vidieť, byť s nimi...

tak ako v rozprávke o troch grošoch, či v iných, žiaľ, len rozprávkach by malo byť samozrejmosťou, že si máme pomáhať, robiť radosť...

tie posledné riadky by mali platiť pre všetkých

 


líp se žije optimistickému...


Gora
18. 01. 2018
Dát tip

správně - a culí...československy se vždy domluvíme:-)


Ľuboš, prudko som sa zamyslela, ale hlavne pobavila :))))

žulit se počujem po 1.x, ale domyslela by som si to takto - uchechtáva sa :)

 

 


Kočkodan
18. 01. 2018
Dát tip
No, puvodne jsem to tady nechtel ventilovat, ale nakonec proste musím. Hrozne to bodlo u srdce, ze jsi mi na narozeniny a na svátek nezavolala. A pritom bys mi mela být za tolik vecí vdecná. Kdybych je vsechny vypocítal, zabralo by to minimálne deset normostránek, to si z ohledu na ostatní ctenáre netroufnu. Gabi, Gabi, zamysli se nad sebou, vzdyt ty prece v jádru nejsi tak úplne spatná... ;-)

Gora
18. 01. 2018
Dát tip

se tady žulím - víš, co je to žulit se:-)? - usmívat, ale potutelně:-)


Ďakujem vám- Gora, agátka, Jarko, teda Irenka, aby sa Gora necítila diskriminovaná :)


revírník
18. 01. 2018
Dát tip

Vřele s tebou souhlasím, Gabrielo.


agáta5
18. 01. 2018
Dát tip

tak hlavně se člověk musí naučit neočekávat. Pokud dělá něco s vědomím, že musí být odměněn, je to cesta do pekel. Jaktože se o tom už dávno nevyučuje??


Gora
17. 01. 2018
Dát tip

poslední dva řádky jsou mým krédem...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru