Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pomíjivost

27. 01. 2018
9
23
951

Namazal jsem si chleba máslem a zjevila se mi pravda. Vše pomíjí. V houští objevíte zbytky sklepení a v představách vidíte dům, který zde kdysi dávno stával, vidíte staré lidi, kteří tu dožívali, mladé lidi, kteří se v něm právě zabydleli, aby přivedli na svět zase nové lidi, kteří zde tak jako tak jednou pominou.

Vidíte lásku, která pomíjí s první nadávkou a fackou, sny, které pominou s příchodem racionálně a prakticky uvažující manželky, a korunu tomu nasadí okamžik, kdy po mnoha letech zavítáte na místa svého dětství, abyste zjistili, že vám to už vůbec nic neříká.

"Vše pomíjí," řekl jsem si, jako nejblbější z proroků. A potom se mi zjevila pravda, přesněji řečeno, dodatek k pravdě. Jestliže vše pomíjí, musí nutně pomíjet i smrt. Proč by měla být zrovna smrt vyjmuta z pomíjivosti?

Dopřál jsem si několik hodin přemýšlení o námětu a potom jsem si na půdě pod trámem podkopl židli... já si prostě musím všechno vyzkoušet a ověřit.


23 názorů

Ozzozorba
14. 02. 2018
Dát tip
Nač ten spěch. Pokud je smrt jistá a nic nás chronicky nebolí ... máme čas.

Stargazer
13. 02. 2018
Dát tip

Úvodní věta „namazal jsem si chleba máslem a zjevila se mi pravda“ je geniální. Nicméně úvahu o pomíjivosti by chtělo rozvést v delší prozaický útvar, než je tahle kratičká miniatura.


CHT
11. 02. 2018
Dát tip

jelikož jsem se stále ne zcela vzpamatoval ze včerejší Hořící Mississippi, postrádám dočasně v tomto ohledu smysl pro humoury....

ale text dobrý, dobrý!


Markel
07. 02. 2018
Dát tip

zajímavé *


zvedavec
04. 02. 2018
Dát tip

dala som tip - osobne ma zaujali prvé 3 odstavce, ten štvrtý je vtipný, ale pre mňa navyše


Lakrov
31. 01. 2018
Dát tip

Celkem zajímavé úvahy -- svou stručností a přímočarostí --  se objevují v první polovině tohoto textíku.  Druhá polovina -- od ...Vše pomíjí... pak začíná dávat tušit, že to směřuje  k jakému absurdnímu rezultátu. Na můj vkus je to až moc krátké, ale zaujalo  mě to.  


agáta5
29. 01. 2018
Dát tip

jsem myslela, že to dokončíš.. dojedl jsem ten chleba a šel se přesvědčit o tý smrtce na půdu...


Zuzulinka: klidně pošli, uvedl jsem to v závěti...


Zuzulinka
28. 01. 2018
Dát tip

... abych měla komu poslat po neděli ty knihy:-)... já znám zase úsloví "všechno je relativní"... to zní skoro stejně nedefinitivně, jako ona "pomíjivost"


Gora
28. 01. 2018
Dát tip

avi


aleš: ano, je to nejčastěji větev...


Gora: klidně


Jak tu již dávno poznamenal Květoň, oběšenec je důkazem, že existuje něco mezi nebem a zemí...


:)*


Gora
28. 01. 2018
Dát tip

Ráda si povídám - když je o čem. Umíš psát překvapivě a s lehkostí. Mohla bych tuto úvahu nominovat do soutěže Próza měsíce?


osmhanka: ty nevíš, že nejkvalitnější literatura vzniká v záhrobí?


Gora: co si budeme povídat... díky :)


8hanka
28. 01. 2018
Dát tip

vzhľadom na to, že nám o tom píšeš, dokázal si, že je  fakt všechno pomíjivé...i Tvoja smrť, tak vitaj znova medzi nami:)


Gora
27. 01. 2018
Dát tip

Jaroslave, také jsem při čtení spráskla ruce jako Kočkodan...napsal jsi to skvěle:-)


Děkuji nejmenované korektorce za diskrétní korekci nezkorigovaného textu...


Kočkodan + :Movsar: Srdečně děkuji, houpaje se...


Movsar
27. 01. 2018
Dát tip

vtipné


Kočkodan
27. 01. 2018
Dát tip
Spráskl jsem ruce a musel říci: Zase ti nešťastní empirici...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru