Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ako začať budovať pozitívne vzťahy s ľuďmi, s ktorými žijete alebo sa často stretávate

22. 03. 2018
0
0
193

    Pozitívne vzťahy sú keď sa ľudia majú radi, sú ohľaduplní, vedia sa povzbudiť dobrým slovom, dokážu si odpustiť, navzájom pomáhať a rešpektovať. Negatívne vzťahy sú keď sa ľudia nemajú radi, neberú ohľad jeden na druhého. Často vyčítajú chyby druhým a všetko negatívne kritizujú. Nie sú ochotní odpustiť si navzájom, nerešpektujú sa ani nie sú ochotní druhému pomôcť. Zmeňte svoje doterajšie myslenie na pozitívne a buďte trpezliví k sebe. Urobte si vo svojej mysli poriadok a zbavte sa zbytočných negatívnych myšlienok, ktoré vám znepríjemňujú život. Ak chcete zlepšiť svoje vzťahy s druhými ľuďmi môžete začať budovať pozitívne vzťahy. Buďte trpezliví zmeny vyžadujú nejaký čas. Pozitívne vzťahy môžeme budovať: láskou, vzájomnou dôverou, dobrou komunikáciou, konštruktívnym zaobchádzaním našich emócii, priateľstvom, odpustením a vďačnosťou. Dobre vzťahy ničí pýcha, negatívne myšlienky, nedôvera, neodpustenie, konflikty, hnev, zla komunikácia bez počúvania a pochopenia so zvýšeným hlasom. Môže sa stať, že v niektorej situácii zistite ako ste sa nevhodne zachovali voči druhému alebo podráždene reagovali. Môžete sa v tom cvičiť a zlepšovať vaše postoje a reakcie.

 

 

Ponukám niekoľko podnetov s ktorými mam dobre skúsenosti: 

- Snaž sa cely deň pozitívne myslieť.

- Nevyužívaj stále druhých na svoje ciele.

- Pekne oslovuj menom druhých.

- Nevyhľadávaj stále chyby na druhých ale uvedom si svoje vlastne chyby.

- Nezvyšuj zbytočné hlas ale pekne hovor s druhými.

- Venuj druhým pozornosť, usmievaj sa a nešetrí láskou.

- Ak ťa niekto pekne pozdraví tiež ho pekne pozdrav.

- Nikdy druhým nepripomínaj chyby z minulosti.

- Vytváraj okolo seba dobru atmosféru tak aby sa druhí ľudia pri tebe dobre cítili.

- Želaj druhým dobro a úspech.

- V rozhovore s druhými buď úprimný.

- Ak ťa niekto o niečo poprosí ochotne mu pomôž a keď niekomu niečo chyba podeľ sa s nim.

- Buď vďačný za všetko čo pre teba druhí urobia a nešetrí pochvalou.

- Maj záujem o druhého, daruj mu svoj čas a porozprávaj sa s nim.

- Rešpektuj názor druhého aj vtedy keď ho zmení alebo keď s nim nesúhlasíš.

- Odpúšťaj s láskou druhým a nič od nich nevyžaduj ani nebuď zamračený.

- Nikdy nerozhoduj za druhých ak s tým nesúhlasia.

- Rád objímaj svojich priateľov potrebujú to rovnako ako aj ty. Objatie prináša ľudské teplo a

  uzdravujúci balzam. Maj radosť z objatia a rozdávaj ho ďalej.

- Nehľadaj iba svoje vlastne záujmy ale aj záujmy iného. 

- Snaž sa v druhom človeku vidieť svojho priateľa a maj ho rád tak ako seba samého.

- Maj vždy láskavé pochopenie pre druhých, snaž sa chápať ich problémy

  a ochotne počúvať.

- Dôveruj ľuďom pokiaľ ti v tom nič nebraní. Dôvera udržuje dobre

  vzťahy a priateľstvo

 

Ak sa rozhodnete budovať pozitívne vzťahy môžete začať tak, že budete ľuďom prinášať radosť. Každý deň sa usilujte niekoho niečím potešiť. Potešujte tak ako viete: môže to byť veselý vtip, pekná pieseň, ktorú niekomu venujete. Zistite čo druhým robí radosť a snažte sa ich potešiť.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru