Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Škodná

28. 05. 2018
13
18
750
Autor
Dodola

 

jsem dopis

který nedošel

jsem hnízdo

blízko na dostřel

kde z nakradených vajec strak

úbytě vyseděl bazilišek

a okno ostří do tmy zrak

na stopy potrefených lišek

 

jsem škodná s mordou vždy lačnou

nedám se zmást

jen ruku měj prosím vláčnou

když sklapne past

 

klidně si nabij

úspěšně zlomená

o(d)pouštím levou zadní

a až den padne na

prořídlou stopu 

jen ty mě zabij

 

 


18 názorů

Nádherná


Dodola
25. 07. 2018
Dát tip

bestye, díky:)


bestye
25. 07. 2018
Dát tip
myslím, že jako škodná se občas cítí každý z nás. Ne každý o tom ale takhle výmluvně dokáže napsat. *

Dodola
04. 06. 2018
Dát tip

Díky, upraveno.


a2a2a
04. 06. 2018
Dát tip

A o srozumitelnost si nedělej žádné starosti, baseň je naprosto snadno srozumitelná.


a2a2a
04. 06. 2018
Dát tip

Myslím, že je to tak o hodně lepší, problémem zůstává ještě poslední sloka, kde bych klidně vynechal pod hlavní, na rýmu to nějak vadit nebude, naopak to prospěje rytmu, nemluvě o tom, že metafora prořídlá stopa je dostatečně vymluvená i hezká.


Dodola
04. 06. 2018
Dát tip

Děkuji a2a2a, zkoušela jsem upravit, ale nevím... aby to nebylo na úkor srozumitelnosti, ještě uvidím...


a2a2a
03. 06. 2018
Dát tip

Docela hezká báseň, ve které je povětšinou hezký nenásilný rým a také několik nápaditých metafor, např.: ...hnízdo blízko na dostřel... ....prořídlá stopa...  ...okno ostří do tmy zrak.  Na druhou stranu se mi nezdá v první sloce poslední dvjverší, které působí i díky spojce ...a... jako přílepek navíc, i přesto, že obsahově i metaforou je naprosto v pořádku. Tam by to chtělo jako samostatnou sloku s nějakým doplňkem. V poslední sloce drhne rytmus a tím i rým v předposledním verši, umím si představit, že by tam to ...pod hlavní vůbec nebylo..., alespoň z mého pohledu by to provázanosti spíše rospělo, není nezbytně nutné na každý verš odpovídat rýmem, přednost musí mít rytmus, když už nás nic jiného nenapadne, co by současně do rytmu zapadlo. Tip za hezké metafory.


Dodola
31. 05. 2018
Dát tip

Kočkodane, to jsem ráda že jsi nezůstal škodný:)


Dodola
31. 05. 2018
Dát tip

Štírko, díky na čtení a podporu:)


Kočkodan
30. 05. 2018
Dát tip
Rozhodne mi neuskodilo, ze jsem si tvoje dílko precetl. (decentní smajlík)

Štírka
29. 05. 2018
Dát tip

Pěkná tvrďárna...Tvé vrstvy jsou jako cibule... a někdy až na dřeň...


Dodola
29. 05. 2018
Dát tip

Evži, Goro, Karle, Atkij, Agáto, díky, že jste se nenchali odradit lehce morbidním zpracováním banálního tématu a gramatickými rýmy :-) 


agáta5
29. 05. 2018
Dát tip

skoro jako malý princ :)  pěkný to máš


atkij
28. 05. 2018
Dát tip
Nejvic od pulky:)

Lerak12
28. 05. 2018
Dát tip

Tak to Gora trefila. Jsi opravdu Dodolo originál! Poetika, rytmika, drama a tolikrát už mnou zmiňovaný bonus pošťouchnuté myšlenky. Radost Tě číst!


Gora
28. 05. 2018
Dát tip

Romantika na ostří...ta poslední sloka je výmluvná. Jsi autorka mnoha tváří, pokaždé ukážeš jinou, a také dobrou a zvláštní!


Dost dobrý. /T


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru