Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 18-06 (červen 2018) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 07. 2018
0
16
2992

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ČERVEN 2018

 

Oproti předchozím měsícům nižší počet hodnotících -- zřejmě vlivem zuřícího léta. Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v červnu 2018 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . |Go|K3|Fr|Vi|La|Le|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . |ra|..|uh|ga|kr|ra|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . |..|..|li|n |ov|k1|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . |..|..|ng|..|..|2 |
. . . . . . . . . . . . . . . . . . |..|..|..|..|..|..|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . |..|..|..|..|..|..|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . |..|..|..|..|..|..|
------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+-----------------
1. Šprýmař / Fruhling ............. | 3| 3|. | 3|. |. | ................. = 9
2. Kouřová znamení / revírník ..... | 2|. |. | 2| 3| 1| ................. = 8
3. Říjnový vítr / Gora ............ |. | 1|. |. | 2| 3| ................. = 6
4. Trest / Vigan .................. |. | 2| 2|. |. |. | ................. = 4
5. Rodinný vandr / lastgasp ....... |. |. | 1|. |. | 2| ................. = 3
6. Můj první fárací den / Kolobajda | 1|. |. |. |. |. | ................. = 1
6. Vypoulené tělo hrušky/nascheanou |. |. |. | 1|. |. | ................. = 1
6. Hierarchie / Lerak12 ........... |. |. |. |. | 1|. | ................. = 1


Gratulujeme vítězi a děkujeme autorům i hodnotícím čtenářům.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za červenec, už nyní můžete posílat avíza.

 

 

HLASOVÁNÍ

Do soboty 21. července můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

 

Říjnový vítr autora Gora
Šprýmař autora Fruhling
Můj první fárací den autora Kolobajda
Kouřová znamení autora revírník
Vypoulené tělo hrušky autora nascheanou
Rodinný vandr autora lastgasp
Trest autora Vigan
Hierarchie autora Lerak12

 

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla - Jméno autora
2. Název díla - Jméno autora
3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

NOMINACE ČERVNOVÝCH prozaických děl

Do soboty 7. července můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v červnu 2018.
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

 

Říjnový vítr autora Gora
Šprýmař autora Fruhling
Můj první fárací den autora Kolobajda
Kouřová znamení autora revírník
Vypoulené tělo hrušky autora nascheanou
Rodinný vandr autora lastgasp
Trest autora Vigan
Hierarchie autora Lerak12

 

Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.

 


16 názorů

Lerak12
23. 07. 2018
Dát tip

Taky se přidám a rád. Ať žijí vítězové!


lastgasp
23. 07. 2018
Dát tip

Gratuluji úspěšným autorům!


K3
23. 07. 2018
Dát tip

Blahopřeju vítězům.


Gora
23. 07. 2018
Dát tip

Blahopřeju prvnímu a druhému :-)


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO

Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ČERVEN 2018


Lerak12
19. 07. 2018
Dát tip

Hodnotím:

1. ŘIJNOVÝ VÍTR - GORA: Těžké rozhodování mezi tímto a dílem Lastgaspa. Nakonec zvítězila "má slabost" k tvorbě, kdy tradičně nechává autorka jen na čtenáři, aby posoudil meritum příběhu. Tvoří s nadhledem a zanechává prostor pro tolerantní odstup. Proto zřejmě její díla tak silně působí lidským dojmem.

2. RODINNÝ VANDR - LASTGASP: Jako vypravěč mě velmi oslovil. Výborná práce! Rozhodně jsem se nenudil protože nepoužívá "kudrlinek" a má tah na branku. Slovní zasoba je pozoruhodná. Trochu jsem tápal v postavách, ale v druhé polovině už bylo vše zřejmé.

3. Kouřová znamení - Revírník: Brilantní sloh a gramatika! Působivé čtení, které mně hodně bavilo. Nakonec o autorově kvalitním psaní není pochyb!    


Lakrov
11. 07. 2018
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Kouřová znamení autora revírník:  Zaujalo mě to námětem, ruší mě to (jen zpočátku) uspořádáním vět, jejich délkou a stavbou. Od druhé stránky už mi ta "nadměrná sdílnost" vět nevadí --  buďto už není tak doočíbijící nebo se na ni dá zvyknout.  Zároveň začínám pociťovat nadšení, vyvolané posláním tohoto textu,  který mě svý tematem velmi zasáhl a místy má (aspoň pro mě)  téměř apokalyptickou náladu.

2. Říjnový vítr autora Gora:  Líbí se mi onen počáteční mysteriozní nádech, z něhož to přechází  v akční příběh "bez hrdiny" a na konci se to vrací k úvodnímu mysteriu.  Dobře se to četlo.

3. Hierarchie autora Lerak12:  Z počátku netuším, zda jedná o realistický příběh z přírody nebo o bajku,  ale to je možná jedno. Tragická nálada, navozená ve střední časti příběhu  je pak vystřídána dojmem, pojmenovatelným třeba "sofistikovaná bajka".  Dobře se to četlo.

 

OSTATNÍ:

Můj první fárací den autora Kolobajda:  Celkem dobré vyprávění, vzpomínkové, ale zároveň  i "objasňující" pro neznalé onoho prostředí a doby. Konec je nevýrazný, což je ovšem důsledkem toho, že tenhle text je součástí většího celku podobných.

Rodinný vandr autora lastgasp:  Ze začátku mi to přijde jako takové "školácké vyprávění".  S příchodem dívky to vzbudí zvědavost, ale taky otázku,  odkud ta dívka zná příjmení řidiče nebo proč ho nepřekvapilo,  že to příjméní zná.  To považuji za velkou obsahovou chybu ve faktech, ale baví mě to číst čím dál, tím víc. Tušení přichází s otázkou ...Čím je táta?... mě nezklamalo.  Dobrý příběh, ale nezkušeně nebo spíš ledabyle zpracovaný.  Když si (až na závěr spolu se jménem autora) čtu název,  říkám si, že tím názvem autor možná příliš brzy prozrazuje to,  co je z příběhu tušitelné, a co jej (příběh) zároveň dělá zajímavým.

Šprýmař autora Fruhling:  Je to zajímavě napsané a po dočtení si uvědomuji, že mi nějak nedošlo,  "kteří jsou hodní a kteří zlí", protože je to celé tak nějak zamotané,  ale to je možná autorův záměr. Stejně tak mi nedochází, do které doby  je děj zasazen, možná proto, že neznám historické poměry v tom kraji.  Ke konci se v tom trochu ztrácím, je to na mě až moc "roztroušené", útržkovité, takže mohu říct jen tolik, že to má jakousi "proletářskou atmosféru";  tedy jestli sovo proletář ještě dnes něco znamená.

Trest autora Vigan:  První odstavec (především jeho druhá věta začínající slovem Fluktuace, mě trochu odrazuje, takže k dalšímu čtení přistupuji "s nedůvěrou". Na mě ten text působí velmi roztěkaně(obchod, kostel, fotbal...), ještě v polovině nevím, "o čem" to vlastně je. Předpokládám, že jiným čtenářům může pravě tahle roztěkanost vyhovovat. Možná je v ní něco moderního, ale do mého vkusu nezapadá. Snad je to jakýsi snímek obyčejného vesnického života, říkám si po dočtení. Snímek s hnusným a mně nepochopitelným koncem. Napsané je to zvláštně, snad moderně, pro mě trochu neprostupně. Pro koho Trest? říkám si po závěrečném odhlédnutí na začátek, k názvu a jménu autora.

 

MIMO:

Vypoulené tělo hrušky autora nascheanou:  Toho textu je na mě příliš málo a i tak se v něm nějak ztrácím, snad už kvůli té divně užité předložce v první větě.


Fruhling
10. 07. 2018
Dát tip

1) Trest - Vigan

2) Rodinný vandr - lastgap

 

Ad 1.) U Vigan se mi hodně líbil postupné zatemňování povídky. Jako by se text čím dál tím pevněji soustřeďoval kolem kluka, až ho dovede k brusce. 

Ad 2.) lastgap je z mého pohledu totálně červená knihovna, ale protože už jsem starý a senilní, tak to na mě docela funguje. Chci říct, že nehledě na námět, je text napsán jasně a bez zbytečných keců. lastgap umí vyprávět.

 

Na třetím místě jsem se rozhodoval mezi revirnikem, Kolobajdou a nasheanou. Ale nedokázal jsem říct, koho "vyvolit" na úkor ostatních.


K3
09. 07. 2018
Dát tip

1. Šprýmař - Fruhling

2. Trest - Vigan

3. Říjnový vítr - Gora

U Fruhlinga jsem se moc nerozmýšlel. Zatím mě pořád oslňuje ten jeho temný, s ošklivou předtuchou se vznášející, výraz psaní.

Horší to bylo s Vigan a Gorou. Jakoby se tu střetli dvě rovnocenné soupeřky. Fakt jsem nevěděl jak se rozhodnout. Nakonec jsem dal přednost Vigan pro čistý vesnický ráz ztvárnění.

Z ostatních se mi líbil způsobem vyprávění tradičně Revírník a zaujal mě i Lerak12 svou Hierarchií.


Gora
09. 07. 2018
Dát tip

1. Šprýmař autora Fruhling

2. Kouřová znamení autora revírník

3. Můj první fárací den autora Kolobajda

 

Hodnocení jsou pod dílky, Šprýmař mne okouzlil zajímavým námětem a propracovaným stylem psaní, Kouřová znamení "řečí slov", která povznášejí, a v autobiografickém vyprávění Můj první fárací den mne bavilo humoristické ladění  /přes nesnadný začátek v profesi/.

Trest /Vigan/ je jako vždy skvělý, z konce mrazí...Hierarchie /Lerak12/ moc pěkná bajka, Rodinný vandr /lastgasp/ mne zaujal lidskostí příběhu, Vypoulené tělo hrušky /nascheanou/ je velmi originální dílko. Těžké vybírání.


NOMINACE BYLY UKONČENY

Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ČERVEN 2018

 

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru