Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzpomínky základního kamene

12. 07. 2018
3
10
1357
Autor
bixley

Jsem základní kámen Národního divadla. Řeknu vám, to byla sláva, když jsem se narodil! Bylo to přesně 16. května 1868. Hlavní osobou, která to asi zavinila, byl František Palacký, ten to totiž celé už v roce 1845 vymyslel. No, a potom se na budovu nového českého divadla dělaly sbírky. Přispívali bohatí i chudí, z Čech i ze světa. Já jsem si nejvíc zapamatoval jistou malou Otylku, která hned na začátku přispěla jedním zlatým. A kdyby jen to! Ona pak v Národním divadle i hrála. Otýlie Sklenářová-Malá. Těch lidí, co na stavbě a na výzdobě divadla pracovalo! Pamatuju si tu slavnostní událost při otevření v červnu 1881. Tedy věčná škoda toho požáru v létě, viděl jsem to dost černě. Ale Češi mě mile překvapili. Divadlo obnovili a dodnes tam hrají, zpívají a tančí ti nejlepší z nejlepších. Za ta léta jsem zaslechl jména Smetana, Janáček, Vojan, Destinnová, Haken, Höger, Medřická, Hrušínský…

 


10 názorů

bixley
24. 10. 2019
Dát tip

Díky za tip, vesuvanko.


Lakrov
23. 07. 2018
Dát tip

Milé ohlédnutí v podobě jakési historické přehlídky.  


bixley
12. 07. 2018
Dát tip

Díky, Leraku. 


Lerak12
12. 07. 2018
Dát tip

Já Tě zase uznale poklepu po rameni. Dobré a záslužné.

Škoda že povadlé vlastenectví - už jen často v rytmu. "Kdo neskáče, není... "


bixley
12. 07. 2018
Dát tip

Nehledě na to břímě, co na svých bedrech neseme! Ta odpovědnost podpírat Národní divadlo!


Kočkodan
12. 07. 2018
Dát tip
Ale ano, já o základních kamenech vím hodne. I to, ze nekteré citlivejsí z vás - i kdyz navenek zachovaly kamennou tvár - z toho poklepávání málem kleplo! :-(

bixley
12. 07. 2018
Dát tip

Ani nevíš, Kočkodane, jaké to je,když základnímu kameni spadne kámen ze srdce! Díky.


Kočkodan
12. 07. 2018
Dát tip
Já to s tvým dílkem cerne nevidim. Dokonce te uznale poklepu po rameni. Takt i snad spadne kámen ze srdce. (úsmev jako vystrizený Pepou Kemrem)

bixley
12. 07. 2018
Dát tip

Díky. Požebovala jsem věcnou kritiku...


Gora
12. 07. 2018
Dát tip

 

Moc prima:-)

Možná bych probrala množství zájmen, ale jinak výborný -   určitě pošli do soutěže ND:-)))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru