Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Blažena - život vody - 11.,12.,13.,14.,15.,

21. 07. 2018
1
0
811
11. kapitola - Iva a Jiří po dvou letech.
----------------------------------------------
 
V průběhu dvou let se změnilo dost věcí. Blažena žila stále sama, ale se sousedem Martinem se velmi často navštěvovali. Nechtěli se sestěhovávat, nakonec Martinův syn Karel chodil do domku také často, zvláště tehdy, když byla ještě doma Iva se synem a jezdila k babičce téměř každý týden.
 
Iva jela do Anglie za Jiřím, když byl Ivošovi rok. Bydleli v menším pronajatém bytě, Jiří měl již dobré postavení a byl by si mohl najmout i větší byt, ale Iva se podvědomě nechtěla stěhovat, jakoby tušila, že není v Anglii natrvalo. Jiří byl neustále v práci, Ivoš si ho moc neužil. Ivě smutno nebylo, snad jen někdy po mamince, volala jí často. Měla Ivoška a plně se mu věnovala.
Uměla dobře anglicky, vyznala se již i ve městě a tak s Ivošem vyjížděla jak do parku, tak i do ulic, které nebyly ve středu města, většinou tam, kde byla pěší zóna. Jednou jela s kočárkem kolem krásného domu, ze kterého vycházeli nějací lidé. Ustoupila za roh, protože se jí zdálo, že slyší hlas Jiřího. Byl to on a vycházel s pěknou mladou ženou, kterou držel za paži a smáli se spolu něčemu.
Iva honem couvla, aby si jí nevšimli, ale Jiří už ji zahlédl, pustil tu ženu a zavolal na ni. Představil jí ženu jako svoji kolegyni Jamie, jí zase Ivu a syna. Velice se zajímala o malého, líbil se jí. Jiří vysvětlil, že byli něco vyřizovat a musí se ještě vrátit do zaměstnání. Přijde možná později. Jako vždycky.
 
Jiří seznámil Ivu s rodinou generálního ředitele. Vypadalo to, jako by chtěl, aby se více poznala hlavně s jeho dcerou, byla to Jamie, ta kolegyně, kterou Iva jednou potkala. Byla sice ráda, že pozná více lidí, se kterými si bude moci promluvit, na druhou stranu vycítila z chování Jamie faleš.
 
Iva byla hezká a po porodu vyspěla. Měla dost času o sebe dbát a snažila se, většinou svépomocí, udržovat. Jiří jí dával dost peněz, ale ona šetřila. Byla tak vychovaná, aby myslela na zadní kolečka. Vyplatilo se jí to.
Jamie sice byla také pěkná, měla však spíše hrubší rysy. Byla ale dcera ředitele a to ji v očích Jiřího stavělo výše.
 
Časem Iva přišla na to, že Jiří něco má s Jamie, ale když se ho na to zeptala, zrudl a byl velice nevrlý, co si to na něj dovoluje. On přece ví, jak se má chovat a k Jamie je milý jen kvůli jejímu otci a hlavně práci. Iva se vyhýbala návštěvám u té rodiny, ale Jiří to vždy zařídil tak, aby musela jít a dokonce vzít sebou Ivoška. Chtěl se ukázat jako dobrý otec.
 
Při jedné takové návštěvě si ji vzala matka Jamie stranou, chtěla si s ní promluvit. Iva zůstala ohromená, když ji ta dáma prosila, ať neničí štěstí svého muže i dítěte a dá Jiřímu volnost.
Oni mají jen tu jedinou dceru, má však smůlu, že nemůže mít děti a miluje Jiřího, který již teď je jako jejich syn. Mohl by být podílníkem firmy a jeho syn nakonec dědicem.
Iva se jí zeptala, jak si to může dovolit, chtít jí sebrat syna. Ona o vztahu Jiřího a Jamie do teď nevěděla, Jiří jí to popřel. Klidně mu dá volnost, ale s dítětem ať nepočítají, nikdy se ho nevzdá. Dáma jen poznamenala:
"To snad nerozhodnete při rozvodu jen vy."
 
Doma se s Jiřím pohádali. On tvrdil, že je to výmysl té paní, rozvádět se nechce, protože má rád Ivu i Ivoše. Bylo to jen chlácholení. Měl strach, aby Iva neodjela hned a hlavně ne se synem.
Měl už svůj plán a ten nebyl zrovna čestný.......
 
                                               xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
12. kapitola - Podivné chování Jiřího.
--------------------------------------------
 
 
Napětí mezi Ivou a Jiřím povolilo. Dokonce chodil dříve domů, hrával si s Ivoškem, zajímal se o jeho zvyklosti. Nabízel Ivě, že s ním někdy půjde na procházku sám, aby si odpočinula. Občas šli spolu, někdy on sám.
Jednou zazvonil Ivě telefon, Jiří byl zrovna doma, vzal ho a poslouchal. Říkal jen, ano, ano, samozřejmě vyřídím. Iva se ptala kdo volá, Jiří řekl, že její bratr Milan. Telefon jí nepředal, prý Milan už skončil a vyřizoval vzkaz.
 
"Bylo by vhodné, abys okamžitě jela za matkou, měla prý nějaký záchvat, je v nemocnici a má jít brzy domů. Nemá se o ni kdo starat. Milan a Petra nemohou, leda se střídat, takže bys měla jet ty. Nakonec, mohla bys jet sama, o Ivoše se má kdo postarat. Znám jednu paní, která by ho hlídala dopoledne, já bych chodil domů dříve a postaral bych se o něj. Určitě by to nebylo na dlouho a tahat dítě sebou, když nevíš, jak to bude s maminkou, by nebylo dobré."
Iva bez dítěte jet nechtěla, ale Jiří jí vysvětlil, že by to trvalo déle, ale pokud pojede hned zítra, může se zase brzy vrátit, případně by s Ivoškem přiletěl o víkendu za ní a nechal ho pak u ní.
 
To Ivu přesvědčilo. Chtěla volat mamince, ale Jiří jí říkal, že v nemocnici telefon nemá, odvezli prý ji narychlo. Ať se prostě nezdržuje, zamluvil jí letenku na ráno, tak ať se raději připraví, vyspí se, aby mohla ráno odletět v klidu.
 
 
Iva ho poslechla.Rozloučila se se synkem i Jiřím a odletěla k mamince.
Objevila se ve vesnici nečekaně rychle, domek byl zavřený, matka ještě nebyla doma. Iva se šla zeptat souseda Martina, co ví o matce. Řekl jí, že byla v nemocnici, ale jen na vyšetření, asi na čtyři dny. Měla nějaké potíže, ale bude to dobré. Teď je na návštěvě u Milana, který ji má přivézt zítra. Iva měla klíče od domu, takže prý na maminku počká tam.
Volala hned Jiřímu, chtěla se zeptat, proč jí tak vyplašil, když určitě to tak vážné nebylo. Bůhví, co Milan vlastně říkal, zda chtěl, aby přijela domů za matkou. Jiří nebral telefon. Iva se bála pomyslet, že by se jí Jiří chtěl takto zbavit. S maminkou se domluví a co nejdříve pojede zpět.
 
Blažena byla vskutku překvapená, když ji Milan ráno přivezl domů. Také se ho hned Iva zeptala, co volal do Anglie. Jen to, že pokud by Iva chtěla mamince volat, nedovolá se jí, protože je na vyšetření v nemocnici a nemá svůj mobil sebou, tak aby se nevyplašila. O jejím příjezdu domů nebyla vůbec řeč. Takže si to Jiří vymyslel a chtěl se jí zbavit. Iva dostala strach, že ji Jiří připraví o Ivoška.
 
Mezitím v Anglii Jiří dal Ivánka ke hlídání mamince své přítelkyně Jamie. Přivítali ho s radostí, už ho viděli jako vnoučka. Jamie na Ivánka hleděla jako na obrázek, hlavně před Jiřím, hrála si na maminku. Jiří přemýšlel, jak by oddálil návrat Ivy. Pomohl mu nakonec starý známý, který kdysi obcházel domek Blaženy o nějž měl zájem. Byl to emigrant, který by rád měl domek ve staré vlasti a když mu to nevyšlo s Blaženou, koupil si chatu u lesa, nedaleko její vesnice.
 
 
Jiří mu zavolal, on mu slíbil, že bude jako usilovat o koupi domku, bude obcházet hlavně v noci kolem domku, aby se Blažena bála a dcera zůstala s ní co nejdéle. Jiří ovšem nevěděl, že za Blaženou chodí soused Martin, který v případě potřeby nejen u ní může na čas zůstat, ale mohl by se za pomoci syna Karla s jeho kamarádem vypořádat.
 
Dopadlo to tak a kamarád Jiřímu zavolal, že jeho ,,obcházení " nemělo žádný účinek, takže se mu asi co nejdříve žena vrátí. Jiří domluvil s rodinou Jamie, že pojedou k příbuzným do Skotska a vezmou sebou Ivoška, aby nebyl doma, až se Iva vrátí. Jiří tam přijede za nimi a to tak, aby nebyl ani on doma. Bude se vymlouvat na to, že o příjezdu nevěděl. Chtěl později tvrdit, že Iva dítě opustila a při případném rozvodu požádat o svěření syna do své péče.
 
Iva se s maminkou rozloučila. Několikrát Jiřímu volala, ale nebral telefon a ona se tedy rozhodla ihned odletět zpátky do Anglie. Zatím ji ani nenapadlo, co Jiří chystá. Blažena to tušila, ale nechtěla ji znepokojovat. Iva stále Jiřího milovala a matka měla strach, že by jí stejně nevěřila.
 
Dcera to nebude mít lehké, nečeká ji nic příjemného.
 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
 
13. kapitola - Jiří intrikuje.
-------------------------------------
 
 
Iva odletěla zpět do Anglie. Doma bylo prázdno. Sousedka jí sdělila, že viděla odjíždět pana Jiřího i s dítětem velkým autem pryč již před dvěma dny. Iva zkusila zavolat Jiřímu na mobil. Zazvonil a ozval se obsazovací tón. Několikrát to zkoušela, ale nic. Pak zkusila zavolat do firmy, kde Jiří pracuje, ale tam jí řekli, že jak Jiří, tak i jeho šéf odcestovali, adresu nesdělili.
 
Iva se rozhodla počkat, zda se Jiří ozve, nevěděla, kam by se měla obrátit. Hlásit něco policii nechtěla, neměla důkaz, že by Jiří chtěl unést dítě. Zavolala mamince. Řekla jí, co se děje.
"Ivo, okamžitě si najdi někoho nestranného. Jiří možná hraje na to, že jsi se nezajímala o něj ani o dítě. Najdi někoho, kdo by ti mohl dosvědčit, že jsi je hledala i ve firmě a nikdo ti nechtěl nic říci. Nic jiného ti zatím neporadím."
"Mám známou na konzulátě, ještě z dřívější doby, tam by to mohlo vyjít. Hned se s ní spojím, nejlépe osobně."
Jak Iva řekla, tak udělala. Žena jí slíbila, že udělá o události záznam a v případě potřeby jí dosvědčí, že dítě hledala, aby nemohl manžel případně tvrdit, že je opustila. Znala takové situace z několika případů. Iva však nechtěla věřit, že by její Jiří byl takový podlý.
Jiří se vrátil příští den, bez Ivoška. Řekl Ivě, že byl Ivoš trochu nachlazený a on ho tedy nechal u známých, kde byli, aby necestoval tak daleko a nezhoršilo se mu to. Iva chtěla za Ivoškem hned jet, ale Jiří jí nechtěl říci, kde to je. Vymlouval se , že dojeli na místo pozdě večer a on přesně neví, jak se usedlost, takový zámeček blízko moře jmenovala. Zpět ho vzal šéf, který je tam vezl.
No, samé takové výmluvy a utěšování, že za pár dní bude Ivošek doma. Uplynul však další týden, než opravdu firemní řidič dovezl Ivoška. Kdo mu dělal doprovod, Jiří prý nevěděl. Byla to Jamie, ale to Iva nemusí vědět. Ivošek nebyl vůbec přepadlý jako po nemoci, prý to nic zlého nebylo a na výletě se mu líbilo. Vůbec prý neplakal, byl spokojený. Byl však moc malý na to, aby mohl něco vyprávět, takže se Iva nic nedověděla.
 
Čas plynul, život Ivy se moc nezměnil. Jen z Ivoška měla stále větší potěšení. Po čase zjistila, že je opět těhotná.
Jiří projevil radost, že čekají druhé dítě. Napadlo ho, že nebude Iva tak lpět na synovi, kterého si chtěl ponechat v Anglii za každou cenu. Než se druhé dítě narodí, bude již větší a on je může případně dát do firemní školky, kterou zařídili prý u firmy pro nutné případy. Nebo by k němu najmul chůvu. Tak to mínil říci Ivě, než by jela případně k matce. Chtěla opět rodit doma v republice.
Iva nepočítala s tím, že by se s ní chtěl Jiří rozejít, když čekají dítě, myslela si, že je vše v pořádku. Netušila, že i Jamie uvítala tu zprávu o druhém dítěti ráda. Byla si jistá, že by Ivoš zůstal otci ,tedy i u ní a druhé dítě by mohl mít občas také.
Blažena byla překvapená, když jí Iva zavolala a sdělila jí tu novinu. Snad to dopadne dobře a rodina zůstane pohromadě. Iva má u ní vždy možnost být, ale děti patří oběma rodičům a nebylo by dobré rozloučení a děti by mohly mít později námitky, že mohly žít v Anglii a babičku jen navštěvovat. Potěšila ji zpráva, že Iva k ní přiletí co nejdříve. Tentokrát by chtěla vědět, co se narodí, zda syn nebo dcera. Také Jiřího to velice zajímalo. Uvítal by dceru, ale nakonec chlapec by také nebyl špatný, až bude starší, postaral by se o něj případně také.
 
Netušili však, jaká nastane situace a jak to zamotá jejich životem. Zatím vše šlo normálně, jen Jiří se více zdržoval doma, což mu zase občas vyčítala Jamie. Omlouval to stavem ženy a nutností, aby si syn na něj ještě více zvykl. Je nutné počkat, mají se přece rádi a plánují společnou budoucnost, tak ať je Jamie trpělivá.
 
. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
14. kapitola - Rodina po roce.
----------------------------------------
 
 
Blažena seděla s kočičkou na klíně a psem u nohou na lavičce před domem a čekala na Martina. Byl jen poklidit králíky a slepice, slíbil, že ještě dnes přijde. Blažena mu chtěla vyprávět o Ivě a její rodině, tedy, jen co se dověděla od Ivy, která po porodu dcery byla nějaký čas u maminky, ale zase odjela do Anglie.
 
Iva byla spokojená, Jiří byl k ní milý, pozorný a po narození dcery Marie- Mary , spokojený. Zdálo se, že nic nemůže narušit jejich život. Iva si v Anglii zvykla, děti byly ještě malé a zatím v pořádku, klidné a zdravé. Občas ji sice bylo divné, že Jiří odjíždí i na několik dní pryč, ale to poslední dobou ustávalo.
 
Blažena byla spokojená i s rodinou syna, kde bylo vše zatím bez problémů. Firma měla zakázek dost, děti ve škole prospívaly, Milan i Petra problémy neměli.
Jejího milého přítele Martina však něco tížilo. Svařil se Blaženě:
"Syn Karel si nějak nemůže najít partnerku a mě už péče o domácnost přestává bavit. Nejraději bych se nastěhoval k tobě, když známost, kterou Karel donedávna měl, nějak nevyšla. Karel se mi přiznal, že pořád myslí na Ivu. Srovnává a tím si kazí veškeré vztahy. Kdyby jí to nějak nevyšlo, klidně by přijal i její děti. Odrazoval jsem jej od toho, aby Ivě při návštěvách maminky dával něco najevo, nebylo by to pro ni dobré a ani pro Karla. Zbytečně by se mohl zklamat. Karel se mi přiznal, že po porodu dcerky Mary Ivě řekl, že v něm má případně vždy oporu a může se na něj obrátit. Já jsem mu to neschvaloval, ale už to bylo vyřčeno. Iva to prý stejně vzala jen jako nabídku pomoci od kamaráda.
 
Zatím v Anglii začalo být všechno jinak, než si dosud Jamie a Jiří plánovali.
 
Otci Jamie se zdálo, že její láska k Jiřímu je nějak dlouhá a s určitým úmyslem vzal do firmy velmi atraktivního 32 letého manažera, který byl rozvedený a měl ve střídavé péči dvojčata-kluky. Jamie se samozřejmě s tímto mužem seznámila, líbil se jí a najednou začala hledat výmluvy, když se měla sejít s Jiřím na obvyklých "kradených" schůzkách. Iva totiž netušila, že se Jiří schází s Jamie. Byl k ní hodný, pozorný, věnoval se dětem, pokud byl doma.Myslela, že se musí věnovat práci, aby firma o něj stála, když byl někdy déle pryč.
 
Jiřího již vztah s Jamie tak nevábil, jako dříve. Byla elegantní, bohatá, imponovala mu, ale Ivu miloval a děti také. Stále však měl pocit, že ve firmě bude preferován jen tehdy, když se bude věnovat Jamie, nedoceňoval svoje osobní schopnosti. Proto se ten vztah snažil udržet co nejdéle. O Ivu a děti však přijít také nechtěl. Bylo mu jasné, že získat děti do péče by se mu sotva podařilo, navíc se nenarodily v Anglii, jak od počátku chtěl. Stále se v tom motal a nevěděl, jak z té situace ven.
Události však šly jedna za druhou a ovlivnily životy nejen rodiny Jiřího, ale i Blaženy.
 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
15. kapitola - Nečekané změny.
---------------------------------------
 
 
Blaženě zase jednou volala Iva. Oznámila jí, že Jiřího povýšili na ředitele jedné odbočky firmy a budou se asi stěhovat do vedlejšího města. Je sice menší, ale mají možnost bydlet tam v domě se zahradou. Potíž je v tom, že tam dosud bydlí bývalý ředitel a má se vystěhovat až tak za 3 měsíce. Jiří by mohl bydlet v jednom hostinském pokoji, ale celá rodina zatím ne.
Blažena zareagovala:
"Ivo, tak i s dětmi na tu dobu přijeď, srovnáme se."
Byt ve městě byl opět pronajatý a to na dobu neurčitou s výpovědní lhůtou čtvrtletní, takže by to již nestihla zařídit.
"Mami, řeknu to Jiřímu, možná to přivítá a my se uvidíme na delší dobu. Dětem to také neuškodí."
Iva o tom řekla Jiřímu a nabídla to jako řešení. Jiří si oddechl, ale radost před Ivou neprojevil. Nepochlubil se Ivě, že to místo dostal díky tomu, že ho chtěl nadřízený oddělit od Jamie.
Ta už chodila s tím novým adeptem na Jiřího místo jak ve firmě, tak v jejím životě. Bylo to však pro ni jen nouzové východisko, poznala, že na Jiřího tak hned nezapomene. Plánovala si, že si inženýra třeba i vezme, protože to s Jiřím nevypadalo na společnou budoucnost, ale styky s ním bude udržovat. Její otec něco tušil a vyřešil to přeložením Jiřího. Doufal, že se Jamie umoudří a Jiří nebude chtít přijít o místo .
 
Hodil se mu odchod ředitele menší pobočky firmy v sousedním městě, věděl, že je Jiří schopný manažer i odborník, takže si ho jednou pozval k sobě a na rovinu mu řekl, že mu dá větší plat i postavení, ale musí slíbit, že Jamie dá pokoj a nebude se s ní, až na zvláštní výjimky v rámci firmy, stýkat. Jiří to ochotně slíbil. Netušil ovšem, co to udělá s Jamie. Jakoby tím, že měl odejet byl pro ni vzácnější.
"Najdeme si chvilku a když bude možné, setkáme se jinde, později." Přemlouvala Jiřího. Neodporoval jí, ale také nesliboval.
 
Jiří si vzal dva týdny dovolené na odvoz rodiny k babičce a dále na zařizování domu po řediteli. Ten měl domek na venkově a hodlal se vystěhovat co nejdříve, to ovšem Jiří neřekl, aby měl nějaký čas volnost a čas se zabydlet v nové práci i v domě. Připravit se na návrat Ivy s dětmi. Jamie ovšem tyto skutečnosti znala a plánovala si, že si ještě Jiřího užije, než se provdá za jiného.
 
Blažena s Martinem přivítali Ivu s dětmi, těšili se, že budou dělat babičku s dědečkem. Děti byly v tom nejroztomilejším věku. Iva na ně mluvila od malička česky, Jiří se snažil mluvit anglicky, aby rozuměly oběma jazykům. Ono to bylo skoro jedno. Ivošek sice už dost mluvil, Mary však jen žvatlala různá slovíčka, kterým někdy rozuměla jen Iva, která s ní byla doma a tím věděla, co Mary myslí, když ",mluví". Ona si žvatlala pořád něco, broukala si, byla velmi čilá. Ivánek byl takový moudrý chlapeček, chránil sestřičku před různým "nebezpečím."
 
Nejvíce byly děti překvapeny zvířátky v domku babičky. Nejprve se trochu bály psa i kočky, ale dlouho to netrvalo a navzájem se oblíbily. Pes za nimi chodil kam šly, kočka jen když měla náladu.
Jiří zůstal u babičky jen dva dny, Iva ani nevěděla, že má další dny dovolenou. Vymluvil se na nové místo a potřebu se domluvit s bývalým ředitelem na řešení stěhování a odletěl do Anglie.
Iva i děti měly tolik nových dojmů, seznamovaly se se sousedy, s okolím domku, zašly s Ivou a babičkou i do vesnice, do blízkého lesa, takže jim Jiří moc nechyběl. Byly zvyklé na jeho nepřítomnost.
 
V Anglii již na Jiřího čekala Jamie. Jen ona věděla, kdy se vrátí. Domluvili se na setkání, Jiří to považoval za loučení, ale ona ne. Odjeli spolu do vedlejšího města, kde je kromě několika zaměstnanců odbočky nikdo neznal a ubytovali se v jednom menším penzionu. Jamie se chtěla domluvit na jejich dalších schůzkách. Museli je nyní tajit ještě více, nejen kvůli Ivě, ale i kvůli jejímu otci a budoucímu manželovi.
Jiří se cítil divně, přestávalo se mu to líbit. Měl strach, že se to doví nadřízený a on bude mít po kariéře. Byl rád, že Iva nic netuší, na dětech mu záleželo, na Ivě však také. Situace ve vztazích se přiostřovala díky paličatosti Jamie.
 
U babičky na Jiřího také moc nevzpomínali, při jejich akcích pro děti pomáhal Ivě nejen soused Martin, ale občas i jeho syn Karel. Děti si na něj rychle zvykly.
Blaženě Ivošek říkal babulo, Martinovi dědo, Karlovi strejdo. Márinka- jak jí říkala babička i ostatní- dědě, babí, Karlovi aďo. Capala zvláště za chlapama, chytala je za nohavice a chtěla "ke mně".
Občas si Iva s Jiřím zavolali a čas ubíhal. Za nedlouho se měla Iva s dětmi vrátit do Anglie a pokud by měla říci pravdu, byla by raději, kdyby se Jiří vrátil a začali žít opět v republice. Neměli se sice v Anglii špatně, ale její vlastní budoucnost, až děti povyrostou a bude chtít jít pracovat, se jí nejevila růžově.
 
Další události ukázaly, že její touha vrátit se, není bezdůvodná a ani beznadějná.
 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru