Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

…ale řeka nikdy nespí

21. 10. 2018
10
19
924
Autor
Oldjerry

**

 

Vlny  vypráví náplavce o kolesech

ani kapka že parník

Kámen si to přebere jak umí

Přecedí vodu přes řasy a vajgly

a otočí se k řece zády

 

černí tu vystřídali bílé

u potravní čáry

co řeka přinese, co voda vyplaví

 

klid poruší stará ruka

s půlkou rohlíku

diriguje orchestr křídel a zobáků

zklamaná forte odlétají

 

za to vrabci melou v přestávkách

nad drobečky,

které velký zobák

neumí

 

až když se setmí

je slyšet jen šepot vln

a řeka může usnout

 

i když nedaleko na břehu

železná kola v zatáčce

skřípou

 

repete


19 názorů

Rajmund
09. 02. 2019
Dát tip

Jak tak usínám, matou se mi takovýto obrazy. Podařilo se Ti to navodit..tu náladovost první fáze. a vůbec...deprese máme každej..


Musaši
07. 11. 2018
Dát tip

Autorka mi poslala zprávu . Zjevně se jí nechce do nějakých veřejných diskusí . Zatím má o vázaný verš zájem ,ale ono to není tak jednoduché , jak to na první pohled vypadá a já , kdybych byl mladý , tak bych se asi ptal , proč se to mám učit ,když jediný slavný básník ,který dnes píše vázaným veršem , je Krchovský .


Oldjerry
05. 11. 2018
Dát tip

Jedině tak, že by byla natolik empatická, že bys ji přiměl  přečíst svou vlastní věc kriticky -  není to vyloučené, ale těžko. Pokud je z těch, kteří si myslí, že jakákoli kritika je projev jakéhosi nepřátelství, tak tě třeba i blokne... za zkoušku to ale stojí. mně pomohli takto postupně Janek Smetiprach, a2a2a, kupodivu i RL svým způsobem, baronka, a menší měrou i další. Mně se podařilo za asi posledních 6 - 8 let  taky několika  nejistým pomoci...  je to dobrý pocit... drž se, ale netlač...


Musaši
05. 11. 2018
Dát tip

Reaguji na tvou kritiku pod mým smazaným dílkem "Oni" .

Ano , je to přesně tak , jak jsi mi psal . Myslím si ale ,že za onou siláckou pózou se rýsuje deprese. Autorka na mou kritilu nezareagovala a vůbec si nejsem jistý , zda by vůbec byla schopná nějaké diskuse se mnou o formě atd. Ale i kdybych ji časem naučil psát lépe tak , aby se to alespoň trošku reálně blížilo Poeovu stylu , tak co z toho , ptám se ? Kdo by ji tady četl a kdo by jí rozuměl ?   Lidé se učili na střední škole o jakémsi Havranovi(což byl ovšem ve skutečnoosti krkavec) a to je tak asi jediné , co o Poeových básních vědí . 


Oldjerry
29. 10. 2018
Dát tip

MarKu - děkan, rád tě tu vidím...


MarK.
29. 10. 2018
Dát tip
a reka muze usnout - skvele *

Oldjerry
23. 10. 2018
Dát tip

Musaši zdarec... děkan za komentář, já si jen hlídám , abych při té přírodní i osobní lyrice nespadl do patosu, nebo pouťové frazeologie...


Musaši
23. 10. 2018
Dát tip

Típek za křídla zobáky rohlíky a parníček . Taky jsem o tom kdysi psával ,ale tobě to jde líp.


Oldjerry
23. 10. 2018
Dát tip

(:-D  ahoj a dobrou!


Štírka
22. 10. 2018
Dát tip

Oooo, to me mrzi ... priste pouziji vlidne sluvko, jako treba : na chvili odemknout, ci zpristupnit ... proste jsem to nedomyslela a ted uz nezachranim ...:-)


Oldjerry
22. 10. 2018
Dát tip

Štírko - to podhození mi trochu kazí radost, chtěl jsem vám to jen podsunout (:-D, ale dík v každém případě...


Štírka
22. 10. 2018
Dát tip

fakt romantické... a je hezké, že si umíš takhle prožít chvíli... a pak ji podhodit nám všem :-)


Oldjerry
22. 10. 2018
Dát tip

Děkuji, Kočkodane


Kočkodan
21. 10. 2018
Dát tip
I mně se ta „karajanovská“ pasáž převelice líbí.

Gora
21. 10. 2018
Dát tip

Jardo, díky za optání, pošlu zprávu:-))


Oldjerry
21. 10. 2018
Dát tip

Qí - je tam kontrast, ale že sis ho nevšimla je  normální, takže ti ď..., že jsi napsala co ti v...

Irenko  taky myslím, že tohle místo je nejsilnější, děkan... jak zdraví?  je to lepší, nebo jsio na tom jako já?


Gora
21. 10. 2018
Dát tip

Hezká pozorování...

Tohle vypichuji:

 

klid poruší stará ruka

s půlkou rohlíku

diriguje orchestr křídel a zobáků

 

za to bych dala dohromady:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru