Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Erotické spomienky p. Hlbočana. Hanka - I. diel. II. diel. Beata.

16. 11. 2018
2
6
989

                                                           Hanka - I. diel. 

 

     Peter Hlbočan sa s Julkou už viac nestretol. Nie, preto, že nechcel, alebo sa mu nepáčila. Skôr naopak. Ešte dlho potom, spomínal na ich milovanie. Nezišli sa preto, lebo bol pracovne dosť zaneprázdnený a Bratislavu mal predsa, len trocha od ruky. 

   Čas bežal, ako na krídlach vážky a Peter samozrejme stretával aj ženy vo svojom okolí a v zamestnaní, ktoré sa mu páčili. Nehľadal ich stále iba v erotickom časopise a nechcel, len dámy, ktorým by musel platiť za sex. Roky mu pribúdali a mama na neho tlačila, aby si našiel manželku s ktorou by bol relatívne natrvalo. 

   Lenže, v jeho vnútri sa odohrávalo to, o čom nikto nevedel, len on. Občas sa strácal v depresii a uzatváral sa do seba. Nadviazať so ženami hlbší vzťah sa mu javilo, ako vážny problém. Len málo kto sa vie vžiť do takej komplikovanej povahy ako mal on. 

 

       Vrátime sa späť na stredné Slovensko. V podniku v ktorom vtedy pracoval, prijali mladú inžinierku v jeho veku. Mala zastávať funkciu ekologičky. 

   Peter zistil, že má inú povahu, než on. Bola to energická dáma, ktorá sa nebála kariérneho postupu. 

   Mala hnedé vlasy na krátko ostrihané, väčšinou nosila nohavice. Vyzerala, ako športovkyňa. Do mesta sa prisťahovala z blízkej dediny. Vyštudovala vysokú školu stavebnú. V chémii sa veľmi nevyznala, hoci podnik v ktorom sa zamestnala sa zapodieval týmto odvetvím. 

   Bola slobodná a nemala, ani záväzky. Pre Petra priam ideálna. Obidvaja vysokoškolsky vzdelaní, v strednom veku, plní vytálnej sily a energie. 

   Keďže sa Hanka príliš nevyznala v chémii Peter jej ochotne pomáhal zorientovať sa v tejto oblasti. Pracoval v čističke vody, v prevádzke - zinkovania súčiastok. 

  Hneď na začiatku prešla všetky oddelenia. Pristavila sa aj pri Petrovi. 

,,Ahoj. Som nová ekologička. Zatiaľ som tu úplne stratená. Potrebovala by som niekoho, kto by ma previedol." 

,,Vitaj, u nás. Volám sa Peter Hlbočan a som vyštudovaný chcemický inžinier. Rád ti ukážem jednotlivé prevádzky." 

,,Ja som Hanka," podala mu ruku. 

  Od začiatku sa mu páčila. Obdivoval v nej tú iskru, ktorá jemu chýbala. 

  Ochotne ju povodil po celom podniku. Vysvetlil akým spôsobom sa čistí voda. Ukázal jej aj postup zinkovania. Jeho hlavným oborom, ktorý vyštudoval, bolo čistenie vôd, no neskôr si urobil aj postgraduálne štúdium zamerané na - pokovovanie. Preto dokonale ovládal túto prácu a mohol to vysvetľovať aj druhým. 

   Hanku jeho výklad zaujal. Často chodila za ním a pýtala sa na veci, ktorým nerozumela. 

   Peter jej trpezlivo vysvetľoval, aké chemické procesy sa tam dejú, aké chemikálie je nutné použiť. Doniesol jej aj odbornú literatúru, aby sa ľahšie dostala do problematiky. 

   Dočasne jej pridelili kanceláriu v chemickom laboratóriu. Tam sa spriatelila so ženou, ktorá brala vzorky z vody a robila rozbory. Hanka chodila s touto novou kamarátkou do čističky odpadových vôd. A vždy, akoby náhodou sa tam stretla s Petrom. Ten si tiež často vymýšľal rôzne zámienky, aby mohol ísť do laboratória a stretol tam Hanku. Občas na seba narazili aj v meste, alebo na sídlisku, kde mala prenajatý byt. 

  Peter jej nedokázal povedať priamo, že sa mu páči a že by s ňou chcel mať vzťah. Možno to bolo zapríčinené rozdielnosťou pováh, alebo tajomstvom, ktoré zatiaľ pred Hankou zamlčal. Nevedel, ako by zareagovala, preto sa držal skrátka. 

 

                                                  Koniec I. dielu.  

 

 

                                                      II. diel. Hanka. 

 

    ,,Panebože, aká náhoda! Som rád, že sme sa stretli," Peter sa tváril prekvapene, keď sa v meste zrazil so svojim objektom záujmu. ,,Nezájdeme na kávičku?" 

,,Ale, áno..." 

   Dlho sedeli v kaviarni. Rozprávali sa a spomínali hlavne na študentské roky. 

   Lenže stále medzi nimi k ničomu nedochádzalo, úroveň bola priateľská. Peter veľmi chcel, aby sa z nich stali milenci, ale nechcel na ňu naliehať, alebo tlačiť. 

  Ona mu nič bližšie v tomto smere nenaznačovala. 

   A preto sa rozhodol, že jej napíše list a vyzná svoje city. A zároveň odhalí tajomstvo, ktoré doposiaľ povedal, len málokomu. Mal totiž problém splodiť dieťa. Vývojová vada spôsobila, zmenšenie jednoho vajíčka, ktoré mu museli vyoperovať. Druhé nedokázalo vyprodukovať potrebné množstvo kvalitných spermii. Nebolo úplne vylúčené, že by nedokázal splodiť dieťa. No, partnerka by musela byť ,,ľahko oplodniteľná." Bolo by potrebné spoločné vyšetrenie, keby sa rozhodli založiť rodinu. 

   Cez víkend sa trápil a dumal nad tým ako jej má, čo najlepšie objasniť tieto skutočnosti, aby ju to neodradilo. 

   Keď už ho mal napísaný zase nevedel nájsť vhodnú príležitosť na odovzdanie listu. Tá sa mu naskytla onedlho. Práve v tom čase videl rozvesené reklamné letáky, ktoré avízovali vystúpenie Radošinského naivného divadla. Kúpil lístky. 

   Keď mu prišla vrátiť knihy a pochváliť sa, že jej pridelili novú kanceláriu, využil situáciu a pozval ju na vystúpenie.

,,Poriadne si ma prekvapil," spustila. ,,Je mi to ľúto, ale nemôžem ísť. Práve vtedy sa mám stretnúť s tetou. Už som jej to sľúbila. Snáď, nám to vyjde niekedy inokedy." 

,,Nevadí," povedal sklamane. ,,Určite budú aj iné príležitosti." Pri tom vo vačku schovával list, ktorý jej chcel dať. Nakoniec jej ho nedoručil, lebo videl, že Hanka nemá vážny záujem o neho. Neskôr sa dopočul, že začala chodiť s projektantom, ktorý bol o pár rokou starší. Po čase jej aj tento vzťah stroskotal. 

 

                                                      X                                           X 

 

                                                                      Beata. 

 

        Peter mal dva lístky na predstavenie Radošincov a, čo s nimi? Rozhodol sa, pozvať kolegyňku zo zinkovne - Beatu. Bola síce o dvadsať rokou staršia od neho, ale nikto by jej skutočný vek nehádal. Rozvedená a mala dve dospelé dcéry. Spolu s mladšou bývala v dvojizbovom byte. 

   Peter si s ňou veľmi dobre rozumel. Vyznačovala sa podobnou povahou ako on. Tichšia, spoľahlivá, pedantná v práci. Bála sa pracovať s ľuďmi, rozkazovať im. Bola skôr utiahnutá a milá. Cítila sa opustená, samotnej sa jej nechcelo navštevovať kultúrne podujatia. 

   Peter sa ponúkol, že jej bude robiť doprovod. Zároveň sa prechádzali dlhé hodiny po parku, rozprávali o rôznych životných situáciach, čo sa im prihodili. Veľmi sa potešila, keď ju pozval na vystúpenie Radošincov. Výborne sa zabávali. Po predstavení v dobrej nálade ho pozvala k sebe do bytu. Otvorili si červené víno a pokračovala príjemná atmosféra medzi nimi. 

  Peter posilnený a povzbudený alkoholom ju chytil za ruku a začal bozkávať na ústa. 

   Rýchlo sa odtiahla a vysvetlila mu, že o intímne nežnosti nemá záujem, skôr, len o priateľstvo. 

   Peter sa dosť hanbil a ospravedlnil sa. ,,Prepáč, za to z časti môže alkohol. Pôjdem už domov." Cítil sa trápne. Mal dojem, že ju sklamal. Vyšiel z jej bytu a miesto toho, aby šiel na autobus, dva kilometre šlapal peši, aby si vyčistil hlavu a urovnal myšlienky. 

    Na druhý deň si ten, ,,trapas" vysvetlili a zostali priateľmi aj potom, keď Beáta odišla o dva roky do dôchodku. 

  Peter sa časom zo stredného Slovenska odsťahoval, ako som spomínala. Vrátil sa do kraja, kde sa narodil. Tam sa zoznámil so zaujímavými ženami a novými láskami. 

   Na tieto dve dámy mu ostali v celku pekné spomienky. 

 

                                                        X            X            X           X 

 

   Rozprávanie nekončí. Niekoľko ďalších žien ešte v jeho živote bolo, kým si našiel tú pravú.


6 názorů

Všade okolo nás sú príbehy. Stačí, len počúvať, alebo vyhľadať osobu, čo zažila niečo zaujímavé, a potom tá osoba musí spolupracovať a spomienky sú na svete.


Těším se na dqalší. Příběhy ze řživota bývají nejzajímavější, že?


Ďakujem všetkým, že čítate a píšete komentáre. Mám z toho radosť. Vidím, že moje úsilie nie je zbytočné. 

 

   Niekedy si treba počkať na pokračovanie, lebo aj ja čakám na podklady, a potom ten príbeh musím literárne spracovať. A vždy ma tak trocha tlačí čas, lebo mám aj pracovné záväzky. 

  Ďakujem za pochopenie.  


Božka
17. 11. 2018
Dát tip

Škoda,že je tu zatiaľ len jedna časť. Budem s napätím sledovať, čo sa bude  diať ďalej, ako to bude pokračovať...

Zaujíma ma to preto, lebo viem, že všetky tie poviedky sú skutočne reálne a majú reálneho hlavného hrdinu.

Takže...som zvedavá, čo bolo ďalej.


No, to snad bude trochu normálnější vztah, ale podle mne ta Hana nebude také stát o trvalerjší vztah. Uvidíme...


napínavé...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru