Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odkaz

01. 12. 2018
20
38
1634
Autor
Musaši

 

 

Odkaz

 

Mít pro koho žít

ještě neznamená

mít komu umřít

a neadresnost slov

může být krásně nevtíravá

i nezávazná

když tajné básně

a neposlané dopisy

uchrání obálka s pečetí

a s nápisem červenou tužkou :

OTEVŘÍT AŽ PO MÉ SMRTI !

 

Jen žádná jména

jen žádné konkrétní souvislosti

pro slídivou lupu !

 

...Koho však ještě budou zajímat

ta slova jako taková ?

 

 

 

 


38 názorů

Musaši
06. 12. 2018
Dát tip

Dagmaram ,

děkuji a těší mne , že si ty tři řádky vychutnalo více lidí .


Dagmaram
03. 12. 2018
Dát tip
První tři řádky paráda :-)

Musaši
03. 12. 2018
Dát tip

atkij ,

slídivá lupa dnes úřaduje , kam se podíváš .


Musaši
03. 12. 2018
Dát tip

Marku,

ano v těch prvních třech verších už je všechno . Dál je to jen rozvinutí základní myšlenky .


Musaši
03. 12. 2018
Dát tip

saggi , Ysslandio ,

já si myslím , že eva (zvedavec) vyjádřila přesně to , co jsem chtěl v básni říct , když jsem psal ,že pro někoho žít  neznamená někomu umírat.


Musaši
03. 12. 2018
Dát tip

Díky , Yane .


Yan73
03. 12. 2018
Dát tip

Líbí, ahoj Y.


Musaši
03. 12. 2018
Dát tip

Radovane , oldjerry ,

to že se dnes lidé zajímají více o autora samotného , než o jeho dílo je prostě fakt . Zažívám to na vlastní kůži i tady na Písmáku . Někteří mi stále dokola píšou : ale proč nepíšeš o sobě , proč tam není víc tvých emocí ? atd. ...Mně tohle leze strašně na nervy tahle bulvarizace literatury , kdy nejlepší reklamou pro autora jsou jeho milostné aféry , jeho zdravotní stav nebo to , že ukradl něco v samobsluze .

Ale jde to i dozadu. V medailonech mrtvých spisovatelů z dob komunismu se řeší hlavně , zda byli agenti STB a čte se tam z jejich zpráv pro tuhle pečlivou organizaci , která zničila všechno možné , jen ne materiály o literátech .


Musaši
03. 12. 2018
Dát tip

Diano , saggitarine ,

já ale každému ze srdce přeju at´ se předvádí , jak je mu libo , at´ už ve Třinácté komnatě v televizi nebo v básničkách . Jen jsem chtěl připomenout , že lidské povahy jsou různé a někteří z nás jsou docela konzervativní . 


Musaši
03. 12. 2018
Dát tip

Rendle ,

ty ovšem nesmíš brát všechno , co napíšu smrtelně vážně . Kdysi tu byl jeden , jmenoval se blešatá zpěvačka a ten mě odhalil , když nanpsal , že úplně všechno , co píšu , myslím tak trochu ironicky .


Musaši
03. 12. 2018
Dát tip

Leraku ,

v médiích se svlékají do naha hlavně umělci .Politici jsou do naha svlékáni , ačkoli ti o to určitě nestojí .

 

Kolobko ,

po mé smrti mé básně zůstanou pouze na internetu . Ty papírové shoří pod kotlem a aspoň bude chvíli teploučko , protože jsem grafoman .


Musaši
03. 12. 2018
Dát tip

Díky gabi ,

konverzace pod básničkou někdy může být zajímavější , než básnička sama . Taky bych si ji četl , kdybych na to měl čas. Třeba dnes mě ale čekalo 45 kritik a ani nevím , jestli stihnu na všechny odpovědět a přečíst si něco na panelu . Budu to muset dohnat ve čtvrtek .


Musaši
03. 12. 2018
Dát tip

Evo ,

před pár lety jsem se dost zabýval básnířkou Kateřinou Rudčenkovou. Když jsem si o ní četl ledacos na internetu , zaujalo mě , že se s ní dost lidí přestalo přátelit ,protože prozrazovala v básních všelijaké intimní prožitky a detaily z inrtimního života . - Nechtěl bych takovýmto způsobem přijít o přátele .


Dodola
02. 12. 2018
Dát tip

Nějak věřím, že si ty verše svého adresáta vždy najdou. Zarezonují. I když někdy možná minou objekt, kterému byly určeny, neminou cíl. A je jedno, kolik těch adresátů bude, protože lidé nosí v duši podobné obrazy a touhy.  


atkij
02. 12. 2018
Dát tip
Krom sloky se slídivou lupou...se mi hodně líbí.

MarK.
02. 12. 2018
Dát tip
Vynikajuce prve tri verse. Tie ma dostatocne nasytili. Vdaka. *

saggitarine
02. 12. 2018
Dát tip

Zvedavec: som to myslela hneď na milovaného, nie milujúceho. V istom zmysle nevidím dôvod, aby niečo tak krásne robilo svojmu cieľu zle.V praktickej rovine ale veru môže toho zničiť dosť. Lebo sme také krehké, ubolené tvory. A slovné spojenie "nadpriemerná láska" je toho slušným dôkazom :) Ale možno je to celé ešte inak.


zvedavec
02. 12. 2018
Dát tip

saggitarine - necítiť sa kompromitovaný láskou je iné, ako nekompromitovať niekoho láskou, myslím si

aby som vysvetlila, ako to ja myslím:

prežívať čistú lásku nemôže viesť k tomu, aby sa niekto, kto ju prežíva, cítil kompromitovaný svojou láskou

čistá láska je taká, ktorá nikdy neubližuje objektu lásky, ktorá myslí na absolútne dobro milovaného/milovanej (i keď dobrom tejto osoby môže byť napr. aj to, aby som jej kvôli svojej láske nerozbila vzťah, nepoškodila jej blízkych, ale aj iných ľudí a pod., nesmie v tom byť sebectvo) - a taká láska nemôže nikoho kompromitovať...

a je možné, že môže byť lepšie, ak objekt mojej lásky a jej okolie o mojej intenzívnej a nadpriemernej láske netušia - to záleží od okolností

 


ysslandia
02. 12. 2018
Dát tip

úvodná sloha báječná.


Diana
02. 12. 2018
Dát tip

Zajímavé zamyšlení...*


Oldjerry
02. 12. 2018
Dát tip

...Koho však ještě budou zajímat

ta slova jako taková ?

to je, brácho, velice individuální - je to o osobním založení a intenzitě vzájemnosti...*

ale je to možno chápat tak, že slova nelze  pohladit a uvařit jim čaj


Co si má počít autor

milostné básně

aby nebyl odhalen

aby nekompromitoval ...

 

nepodepsat

zvolit pseudonim

dát do šuplíku


saggitarine
01. 12. 2018
Dát tip

Zvedavec a čo ak je necítiť sa kompromitovaný láskou dôkazom zrelosti a slobody?Lebo minule som si, neviem prečo, nad týmto uvažovala a tak nejak mi to vychádza :)


Diana
01. 12. 2018
Dát tip

Zajímavé :-) *


Kolobajda
01. 12. 2018
Dát tip

Hlubší kritika ála Kolobka:        Já žádnou takovou obálku s nápisem: "Otevřít až po mé smrti" nemám. Ale ona už se blíží, pomalu se ke mně plíží...    /**


Lerak12
01. 12. 2018
Dát tip

 Virtuální syndrom nahoty. Díky chrlícím mediím máme přežrané mozky. Není čas se zastavit, natož se (dostatečně) zajímat Pěkné dílko, Musaši!


za básničku, aj za konverzáciu s kví :)*


zvedavec
01. 12. 2018
Dát tip

Snaha nekompromitovať milovanú osobu je dôkazom lásky. Také básne sú o to cennejšie, teraz či neskôr, tak to vnímam.


Musaši
01. 12. 2018
Dát tip

Já už se nenačekám . Ve dvanáct mají být knihy na výdejně . Je to poezie a dokonce i haiku .  Přeju moc pěknou něděli a v pondělí možná nashle .


Musaši
01. 12. 2018
Dát tip

Ale já zatím ještě neumírám . Dokonce se mi vede docela dobře .


Musaši
01. 12. 2018
Dát tip

No jo , ale když ony ty verše jsou v zapečetěné obálce s nápisem Otevřít až po mé smrti !


Musaši
01. 12. 2018
Dát tip

Já mám dojem , že dnes je poezie praktikována spíš jako taková jakási společenská hra .Autoří píší vlastně jen pro své kamarády a taky pro svou dobu a pro ty , kdo se téhle době s gustem přizpůsobují . Ale co si má počít autor  , který chce zůstat za každou cenu anonymní a třeba nekompromitovat někoho , koho tajně miluje ?  Copak někoho ještě zajímají verše o lásce , pokud není známa jejich adresátka ?  Já myslím , že něco takového už dneska neletí .


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru