Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tolerantná manželka

17. 12. 2018
9
7
853

Úzky rodinný kruh, môžu si dovoliť všetko, nikoho neurazia, zabávajú sa spoločne, aj sami na sebe.

Zuzka rozpráva veselú príhodu zo včerajška. Prišiel na návštevu kamarát, manžel Juraj sa mu chcel pochváliť, aké tiché vysávače už vyrábajú. Prinesie ho, obzerá zo všetkých strán, kým zakričí: „Zuziiii, kde má šnúru?“

Hneď je jasné, kto doma vysáva.

Jurova sestra Marika sa pýta švagrinej, akoby tam brat ani nebol: „Ozaj, Zuzi, čo vlastne Juro doma robí?“

Zuzka tuho premýšľa, kým vysúka: „Odnesie si svoje špinavé prádlo do koša.“

„Nemá teda rozhádzané ponožky a slipy po zemi?“ oceňuje Marika.

„To nieeee. On iba vrchné oblečenie, kde vyzlečie, tam odhodí, nachádzam ho po celom byte, pritom som mu vyhradila poličku na svetre, ale on nie. Keď už, nagendží to do chodbovej skrine, voňavý pulóver opratý v aviváži spolu s riflami a ešte ani dvere nezašupne. Potom je to prvé, čo uvidí návšteva,“ líči Zuzka, ale nie s hnevom, skôr pobavene.

Juro iba klopí zrak.

„A čo teda ešte robí, keď nechodí teraz do práce?“ Marika je naozaj zvedavá.

Zuzanka opäť poctivo zapremýšľa: „Väčšinou pri počítači...“ toto ju vracia späť k vysávaču, prečo vlastne zháňali ten najtichší model.

Juro nielenže nevysáva, ale veľmi ho rušil hluk, ktorý pritom spôsobovala. Aby predišla jeho nervozite, trpezlivo vyčkávala, až zatvorí dvere bytu a vrhala sa k hlučnému prístroju, aby to stihla do návratu. Časom si vypestovala tik, ako náhle opustil dočasne domov, bliklo jej – vysávač! A tak sa upratovanie riadilo nie množstvom prachu, ale prítomnosťou či neprítomnosťou drahého manžela.

Dospeli k rozhodnutiu, riešenie treba hľadať v obchodoch s elektronikou. Obišli zopár a Zuzanka predavačkám dôkladne vysvetľovala, prečo potrebujú naozaj ten najtichší. Majú doma malé dieťa, ktoré veľmi citlivo reaguje na hluk. Juro by sa prepadol od hanby, keby prezradila, že v skutočnosti vedľa stojaci manžel je ten, ktorému rámus prekáža.

Zabávajú sa na účet Juraja, smeje sa s nimi.

„Fakt ti s ničím doma nepomôže?“ nechce veriť sestra.

Švagriná sa usmieva, Juraj ju predbehne a priklincuje: „Veď u nás tej roboty neni zas tak veľa.“

Všetci do výbuchu. Chlapsky vyhodnotil starostlivosť o štvorčlennú domácnosť.


7 názorů

ale vás tu je! teraz aby som na nikoho nezabudla - aleš, Jarko, Karolko, Luboško, Jiřinka, Čudla, prajem vám pekný večer a ďakujem, že čítate


Čudla
17. 12. 2018
Dát tip

/*


srozumeni
17. 12. 2018
Dát tip
Jó, taky pobavilo...***********

Kočkodan
17. 12. 2018
Dát tip
Kdysi jsem slyšelv rádiu, že podle obchodníků lidé moc tiché vysavače moc nechtějí, protože si myslí, že nemají takový výkon. Ale tvůj výkon co se týče dílka byl dobrý. A řekl bych, že obecně jedni z nejlepších vysávačů jsou upíři.

Lerak12
17. 12. 2018
Dát tip

Dobrá miniaturka. Pobavila.


revírník
17. 12. 2018
Dát tip

Však má pravdu, do čeho by se hnal, když ho Zuzka vždycky předběhne a všecko udělá.


počítač má přeci zdířku na sluchátka...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru