Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dochvíľnosť nadovšetko

21. 01. 2019
7
12
1208

Úrad práce. Had ľudí ako obvykle, zatočený až ku hlavnému vchodu. Pozýva ďalšieho, pani si sadá za stolík, vyťahuje preukaz uchádzača o zamestnanie, keď sa dvere rozletia a dovnútra skôr vpadne, ako vojde „klient“.

„Vy čo tu robíte?“ priam skríkne prekvapená, aj trochu preľaknutá dcéra.

„Ty...ty...si ma pozvala...,“nesúvisle bľaboce.

„Prosím?! Ja vám nerozumiem!“

„No... ty si mi povedala, že mám... prísť,“ snaží sa artikulovať, ale moc mu to nejde.

Tykanie nerieši, hlavou jej bežia myšlienky. Zavolať ochranku? Dnes má službu malá tučná teta, videla ju pred chvíľou fajčiť pred budovou, tá si s ním neporadí. Ak sa jej aj podarí dostať ho z kancelárie a prinútiť čakať, kým príde na radu...stojí to za ten bordel, čo na chodbe urobí? Len bude obťažovať ostatných čakajúcich. Volí menšie zlo. Pani pochopí a neprotestuje, keď vyťahuje jeho zložku a dáva mu podpísať formulár. Podarí sa mu čosi ako roztiahnuté M, začiatok jeho priezviska.

Ceruzkou si na spis poznamená - opitý, nevie o sebe, keby niekedy niečo kontrola namietala, aby vedela.

Pripomína mu ďalší termín a zdôrazňuje prísne: „A triezvy!“

„Čo ja...ja som opitý?“ s námahou, ale predsa sa trafí do hrude.

Nemieni sa s ním ďalej baviť a strácať čas. Rázne ho vypoklonkuje dôrazným pozdravom: „Dovidenia!“

Hľadá kľučku, ešte sa otočí a opilecky zanôti: „Hneváš sa na mňa?“

Musí si zahryznúť do pery, aby nevybuchla smiechom, tak jej to pripomenie scénky Štefana Skrúcaného.

Zahundre posledné: „Nehnevaj sa!“ a vypadne von.

Konečne sa môže venovať trpezlivej pani. Keby na jej mieste sedel iný klient, s inou povahou a hmotnosťou, ktovie, ako by to celé dopadlo, či by mu nevysvetlil ručne stručne, kto je na rade.

„Ozaj. Ako si mohol zapamätať, že práve dnes má ísť na úrad práce, keď je jak delo a sotva si spomenie, ako sa volá?“ vŕta jej v hlave.

 


12 názorů

vďaka, Lakrov


Lakrov
11. 04. 2019
Dát tip

Dobrá momentka, taková aktuální.  Tip.  


presne tak...ani som nespala, stále som si hovorila, poďakuj tomu Lubošovi, nezabudni! :)


Kočkodan
23. 01. 2019
Dát tip
Gabika, ta písmenka jsou uz jenom taková tresnicka na dortu. Pro mne je hlavní, ze jsi celou tu dobu na mne myslela. ;-)

Ahoj Ľuboško! Som ťa nechala čakať na pozdrav dva dni, keď už si ho ani nečakal, prepááááč :)


Kočkodan
21. 01. 2019
Dát tip
Na úřadě práce je holt s některými uchazeči dost těžká práce...

dobré postrehy - Irča, Jarko, Kájo, pobavilo :)


Lerak12
21. 01. 2019
Dát tip

Možná vhodný rekvalifikační kandidát na kurs sommeliera.


revírník
21. 01. 2019
Dát tip

Nemá ještě úplně vymeteno, pár nejdůležitějších vzkazů se mu v kůře přece uchytí.


Gora
21. 01. 2019
Dát tip

Aspoň bylo hned vidět, že nepracuje načerno:-), to by nezvládl...


aleši :)


osvícená úřednice...pěkný příběh.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru