Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DVEŘE

01. 02. 2019
6
12
726
Autor
Ozzozorba

Bůh nervózně popocházel a brblal si pod vousy: Copak se stalo s mým milovaným člověkem? To už na mne zapomněl? Vůbec nepřichází. A usedl na dřevěnou lavici a čekal, a čekal, ale žádný člověk do Rajské zahrady nepřicházel.  

Zvedl se, aby se podíval na dveře, kterýma se do Ráje vstupovalo. Jako by tušil, že se stala někde chyba. A opravdu, široko daleko neviděl jediného človíčka, který by přicházel.

Šel se ještě podívat k zadnímu oknu zahrady a to co spatřil, jej nepříjemně překvapilo.

Zástupy lidí, pokřikovaly a tlačily se do nespočetné řady různorodých dveří. Všechny otevíral sám Ďábel s klaunovským úsměvem. 

Dveře zlaté, stříbrné, titanové, měděné, barevné, s jemnými odstíny, dveře se složitými obrazci a ornamenty, až po masivní sejfy srovnatelné s nedobytnou pevností. Každému podle jeho chuti a vkusu.  

Bůh se smutně zadíval na své jednoduché dveře vyrobené z dubu. Za mosaznou kliku se žádná ruka nechytala. 

Velmi se nahněval, roztavil všechny ďáblovy dveře a vyrobil z nich jedny jediné, zapálil si dýmku a čekal. Ale ani poté žádný z lidí nepřicházel. Bůh pomalu dokouřil a šel se znovu podívat, kde se stala chyba.

Před obrovskými dveřmi se tlačily zástupy lidí, kupily se jeden přes druhého. Lidé křičeli, šíleli, modlili se, naříkali, někteří se i smáli. Avšak žádný z nich nebyl natolik silný, aby dveře otevřel.


12 názorů

Ozzozorba
29. 03. 2019
Dát tip
Nemáš.

Lakrov
28. 03. 2019
Dát tip

Dočteno. Začátek mě zaujal, ale na konci mám dojem, že mi unikl smysl, proč  to bylo napsáno. Možná dnes nemám chápavý den.  


Ozzozorba
03. 02. 2019
Dát tip
Jasně že mnoho napovídá, ale není to ani dobré, ale ani špatné. Nejhorší co může v člověku rezonovat je lhostejnost. Vždycky je určitá možnost a v tom je život krásným.

Ozzozorba
03. 02. 2019
Dát tip
Čím je příběh kulatější, tím universálnějším je. Jinými slovy, každý čtenář si s něj vezme podle své míry. :)

K3
03. 02. 2019
Dát tip

Já to vidím asi tak, na půlnoční mši jednou za rok je tlačenice, dveře se netrhnou a jindy bývají většinou zavřené.


Ozzozorba
02. 02. 2019
Dát tip
Zrcadlovka byla vyhlazená kapesníkem :)

Yan73
01. 02. 2019
Dát tip

Expozice se mi zdá v pořádku:)

Líbí, ahoj Y.


Ozzozorba
01. 02. 2019
Dát tip
dík za korekci.

Čudla
01. 02. 2019
Dát tip
Líbí /*

bixley
01. 02. 2019
Dát tip

Hezká metafora.

 

P.S. Zástupy lidí se tlačily


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru