Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Plyn už syčí...

17. 02. 2019
11
18
1316

Ráno niekto silno zazvoní, zvykne tak poštárka. Vykuknem z okna našej štvorbytovky, nikde nikoho. Prebehnem teda ku dverám, tam tiež ani živej duše. Zrejme prišli odpisovať vodu, pustil ich dnu niekto z prízemia, púšťam to z hlavy. Po nejakom čase, znova zvonček, otváram, len čo šťuknem kľučkou, zaznie zdola prenikavý hlas susedy: „No poď, Gabika!“

Jaj, toto neveští nič dobré, beriem kľúče a utekám.

V pivničných priestoroch na mňa čaká spolu s dvomi mužmi v kombinézach SPP. Dvierka, kde sú ukryté naše dva plynomery otvorené, obrovské kľúče, francúzaky, zverák, tašky po zemi, akcia je rozbehnutá.

„Gabika, ty si včera necítila, že tu smrdí plyn?“ začne rázne.

„Nie teta, nič som necítila.“

„Čo máš zapchatý nos?“ neodpustí si ironickú poznámku.

Zhlboka sa nadýchnem a vydýchnem, predvediem jej moje čisté dýchanie podporované pravidelnou pranajámou: „Pozrite, teta, nemám!“

„Uniká ti vedľa plynomeru!“ oznamuje takmer víťazoslávne.

„Elena už týždeň hovorí, že je cítiť dole plyn. Ale včera večer! Len som prišla do tohto kúta, až ma ovalilo. Aj v záchode sme to cítili, ani som do rána od strachu nespala,“ popisuje dramaticky.

„A čo ste robili celý týždeň, keď len poslednú noc ste nespali od strachu?“ pýta sa jeden z majstrov a ja sa v duchu usmievam, dobrá otázka.

Na chvíľu ju rozhodí, ale vynájde sa: „No...to...dcéra cez týždeň...ešte jej hovorím, čo zas vymýšľaš, voľačo sa ti zdá, to istotne z tých kanálov ide smrad. Ale včera, som myslela, že ...“

Nestihne dopovedať, keď druhý chlapík oznamuje: „Pani aj vám uniká.“

„Aj mne???“ zostala zaskočená a odkotúľala sa domov.

Po chvíli sa vráti akoby nič a ostrým zrakom sleduje priebeh opráv. Ja sa s ich dovolením poberiem domov, ak budú niečo potrebovať podpísať, nech zazvonia.

 


18 názorů

tak veru, Myška :)


myš Pyš
18. 02. 2019
Dát tip

Když někdo nemá svůj život, tak řeší životy jiných...tak dlouho, až to bouchne...  :)


dobré ránko, agátka


agáta5
18. 02. 2019
Dát tip

jaj, susedky jedny... horší než mámy :))))


pozdravujem, chalani :)


Lerak12
17. 02. 2019
Dát tip

Zajímavá miniatura.


Kočkodan
17. 02. 2019
Dát tip
Milka se svou sladkostí čokoládě asi plně nevyrovná. A to jedu jako slušně vychovaný chlapec ve svých přirovnáních jen na „poloviční plyn“. ;-)

pošlem ti ju, nechaj si ju aspoň mesiac na pozorovanie :)


8hanka
17. 02. 2019
Dát tip

mne sa roky  zdá, že v kuchyni cítim plyn, zatiaľ však škrtnutie zápalkou nevyvolalo reakciu...ani kontrola plynárom...možno by som na kontrolu  potrebovala tetu Milku:)

 


Irča:))) áno, mám pokojný spánok, viem, že teta Milka nad nami bdie, žiadny zlodej by si tu neškrtol

 


Gora
17. 02. 2019
Dát tip

Ale zase takoví lidé všude strkají nos... a to je možná dobře. Napsalas sugestivně, gabi, připadá mi, že cítím plyn:-))

Pěknou neděli vespolek:-) /bezplynnou/...


dobré ránko, Jarko, je to ako napísala Andělka


revírník
17. 02. 2019
Dát tip

Předčasně vítězoslavné sousedce sklaplo. Měla by spíš hledat břevno v oku svém, než poukazovat na cizí třísku.


moja obľúbená prozaička! rada ťa tu vidím


vystihla si to Andělka


Andělka1
17. 02. 2019
Dát tip

Jo, jo, všude je někdo takový .. jsou .neštastní, už nedůležití,  důležití nějakým způsobem jiným...je mi jich vždy líto.....


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru