Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dejú sa mi zvláštne veci

19. 02. 2019
7
10
884

Vraciame sa z letného kina. Privolám výťah, zvezieme sa s vozíkom dole. Prejdeme pasážou, blížime sa k druhému, ktorý nás má vyviezť hore. Skôr než stihnem dôjsť na dosah tlačidla, výťah sa dokorán otvorí. Nechápem. Toto sa mi ešte nestalo. Neveriacky nakúkam, či tam nie je ukrytý nejaký škriatok. Nič. S obavami nastupujeme, stláčam jednotku, funguje. Sníva sa mi? Už druhý deň premýšľam, kto a ako. Bolo krátko pred polnocou, nikde nikoho, len my tri - kamoška, dcéra a ja. Výťah sa sám spustí, aj otvorí? Možno mi to niekto technicky zdatnejší vysvetlí.

***

Nakupujem bežné potraviny, o lahôdkový pult ani okom nezavadím. Dostávam sa na rad, pani pri pokladni nahodí číslo môjho košíka.

 „Máte párky,“ oznamuje.

„Nemám!“ bránim sa začudovane, pre istotu ukazujem aj ruksak.

„Ach, už sme prepracované. Sme tu štyri na celý supermarket. Zas budem musieť pátrať, kto bude mať tie párky,“ posťažuje sa.

„Zvláštne. Celú dobu myslím na to, aby som nezabudla ísť kúpiť párky k Hôrkovi. Žeby moje myšlienky boli také silné, že ich zaznamenal aj počítač?“ smejem sa.

Predavačka celkom vážne: „Založte si živnosť! Môžete predpovedať budúcnosť!“

Pobaví zákazníkov.

Obyčajná náhoda. Chyba. Omyl. Aj tak mi to po celý deň vŕta v hlave.

 


10 názorů

Alegna
19. 02. 2019
Dát tip

Ano, poznáš :-)


ako ťa ppznám, Al, pre teba skôr znamenie ako náhoda


Alegna
19. 02. 2019
Dát tip

náhoda? záhada? znamení?


rada ťa tu vidím, Kájo


Lerak12
19. 02. 2019
Dát tip

Zajímavá miniatura.


takto je to - za pultom v Lahôdkach nahlásiš číslo košíka/vozíka, tam tovar nablokujú priamo do pokladne, pri pokladni nahlásiš svoje číslo a majú to tam, nablokujú ostatný tovar...zrejme sa splietli a nablokovali na iné číslo, to musia potom dopátrať

pozdravujem aj Jarka a Luboša, na teba, Luboško myslím každý deň, keď otváram písmák, na párky s horčicou tak 2x do roka, preto tak intenzívne


Silene
19. 02. 2019
Dát tip

gabenka,

jak ten systém funguje, když ho neovládáš? Myšleno - zde zřejmě nejde o klasicky vytištěný štítek s polepem na balíčku, který následně pokladní přes tento konkrétní kód načítá.

Je to na nás vesničany ňák moc hitech!


Kočkodan
19. 02. 2019
Dát tip
No, v tomto prípade to chápu a nezlobím se, ze jsi celý den myslela na párky, ne na mne. (Ale déle nez ten den to doufám netrvalo!)

revírník
19. 02. 2019
Dát tip

Předběhlas dobu. Jsi první vlaštovka objednávání myšlenkou.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru