Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Farmárka

06. 04. 2019
10
15
1131

„Išla som ešte o druhej v noci nakŕmiť kozliatka, že nech si môžem ráno chvíľu pospať. Nakŕmila som Jarina, potom Johanku, tá bola nejaká umrnčaná, zhladovaná, obojok stratila. Ledva som do nej dostala päťdesiat mililitrov. Potom hľadám Emilku a ona pri Zuze aj s Johankou. Bežala som hore, aké kozliatko som vlastne kŕmila a to capko.

Pozorujem, kto je jeho mama, nikto sa k nemu nehlási. Všetci mu robili zle, aj kozliatka. Kukám na neho, že šak je nejaký strašne malý. Tak mi napadlo, že bude Lízin. Nebol. Tá mala všetkých pri sebe. Začala som čítať tabuľky, ktorý ďalší capko je z najmladších. Vyšlo mi, že musí byť Bambinin alebo Sheenin. Tie ho vyfuckovali, že nie.

Pozerám na neho, čo má s nožičkami, chodí jak retard a nešlo mi do hlavy, že sme si ho doteraz nevšimli. Ale hovorím si, medzi toľkými kozliatkami...Tak som mu dala dva hnedé obojky, aby sme ho mali na očiach. Ešte som do neho narvala trošku mliečka a kukám, čo to sere, šak to vyzerá jak smolka! Napadlo mi, že má chúďa asi už dlhšie nejaké zažívacie potiaže, preto je taký maličký, aj sa mu zle chodí. Dala som s ním ešte jeden pokus, obišla všetky matky, nikto nič.

Potom začal pobehovať a skotačiť a skúšal sa napiť od bársjakej kozy, čo išla okolo. Určite ho Sheena alebo Bambi odstrčili a on sa chúďa živí len tým, čo si nakradne, rozmýšľam. Bola som rada, že som si ho všimla, budem na neho dávať pozor a dávať mu napiť z fľašky. To už som tam bola asi hodinu, sadla som si, že ešte pozriem, ku komu sa zloží spať. A jak som si kvokla, kukám na neho, jakto, že má takú dlhú a hrubú pupočnú šnúru. To je blbosť u mesačného kozliatka.

A vtom mi došlo. Darina! Ja som ju asi o pol ôsmej zavrela, bo už mala šušku rozďavenú, si hovorím, tá do rána porodí. Zoberiem maličkého, Darina si ho ovoňala a mečala šťastím. Hneď sa napil a tešil sa, že sa našli.

Ráno už okolo nej veselo hopkal, sral pekné žlté. Chápeš? On sa musel narodiť niekedy medzi štrnástou a osemnástou, medzi Mirovým a mojim kŕmením a len tak si tam pobehoval. A ja krava, mu zavriem mamičku do boxu, že ide rodiť. Musel to byť veľmi rýchly a hladký pôrod, že som to nerozoznala.“

 


15 názorů

dobré ránko - kví, aleši, hrdino:)


Královská slovenština. Čtu si to už potřetí, nahlas.


stačí chvilka nepozornosti...:o) to mají mladí pěkné jaro...


vďaka, Jarko!

áno, toto všetko je tam, Ľudka


Alegna
06. 04. 2019
Dát tip

Jaro, kůzlátka, starostlivost, láska

milé*


revírník
06. 04. 2019
Dát tip

Nepřikrášluj, jen to ne, tak je to akorát, Gabi.


Evi, prepáč, ten druhý riadok bol pre Irču, reakcia na sranie :)

Ľuboš, ty si chytrý, to na Vlčom vrchu im chvíľu trvá, kým na to prídu :)


Kočkodan
06. 04. 2019
Dát tip
Já jsem věděl hned od začátku, že to je určitě Dariny.

zvedavec
06. 04. 2019
Dát tip

ale veď mňa to nadchlo


vďaka, Andělka


Eva, je to autentické rozprávanie moje dcéry

zarazilo - nezarazilo, takto tá moja rozpráva, nebudem prikrášľovať


Andělka1
06. 04. 2019
Dát tip

Krásné...fakt...


Gora
06. 04. 2019
Dát tip

Někdy to jde hodně rychle:-), než se otočím...

Trochu mne zarazilo to nazývání vylučovacího procesu zemitým slovem:-)


zvedavec
06. 04. 2019
Dát tip

éj, táto je akási inakšia

fakt zaujala!, aj štýlom, aj nezvyčajnou témou


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru