Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Schrödingerova kočka

12. 05. 2019
10
11
803

https://cs.wikipedia.org/wiki/Schr%C3%B6dingerova_ko%C4%8Dka

 

 

 

 

Schrödingerova kočka

 

jaro v super pozici
přichází i odchází
radionuklid nepozorován
rozpadlý i nerozpadlý

 

neutrino projde skrz
když artikulujeme poznání
přítomnost zestárla v minulost
pravda metamorfuje v omyl
když exitus
nestanoví lékař
žijeme a nežijeme i po smrti

 

 

 

 

 

 


11 názorů

vk
14. 05. 2019
Dát tip
pre mňa dosť povrchné spracovanie, čakal by som celú báseň v superpozícii alebo tak :-)

vesuvanka
14. 05. 2019
Dát tip

Zajímavá báseň, představa pokusu by mě  děsila:-))) TIP


Umbratica
13. 05. 2019
Dát tip

Je zvláštní, že je Sch.kočka pro autory na Písmáku tak atraktivní. Když pominu svou smazanou maličkost, psal o ní také whispermoonlite. Inspirující je asi onen princip neurčitosti. Tip.


vzpomněl jsem si naúryvek z čehosi vlastního:

to, co vidíte, nejsou kvarky, ale škdyrky z Doc. Kubíčka, který nám včera spadnul do reaktoru.

PS

"vědecké" básně obdivuji

jaro v super pozici - výborný verš a neotřelý, o jaru


díky


Gora
12. 05. 2019
Dát tip

Fakta o experimentu jsou dost děsivá, nechci si to představovat...

Tvá báseň jako vždy citlivá a zajímavá. Nástup do jara "super", celé

/i díky pojmům z experimentu/ objevné...


díky za reakci, princip je jednoduchý, věci se stanou, až když je někdo potvrdí, přestože samotná událost už je minulostí


Kočkodan
12. 05. 2019
Dát tip
Já tímto komentářem artikuluji poznání, že mne dílko zaujalo. (experimentální smajlík)

zvedavec
12. 05. 2019
Dát tip

tip za báseň


zvedavec
12. 05. 2019
Dát tip

je to zaujímavé, ale v tejto oblasti vedy nie som tak zbehlá, aby som záhadu rozriešila... a článok z Wikipédie tiež nejde do hĺbky vedeckého problému

myslím si, že tak celkovo toho veľa nevieme a ktovie, či máýme na to, aby sme sa aj dozvedeli?

ja si prestavujem taký myšlienkový experiment (nápad nie je z mojej hlavy): Keby existovali rozumné bytosti (to je jedno, ako by vyzerali), ktorí by boli dvojrozmerní, mohli by sa pohybovať len na ploche. Všetky zákonitosti, čo sa dejú na ploche, na ktorej sa pohybujú, by mali asi šancu skôr, či neskôr odhaliť.  Možno aj viac.

Lenže v našom, reálnom, trojrozmernom svete by naše trojrozmerné telá mohli celkom často pretínať ich vesmír, ich plochu. Narobili by hodne rozruchu.

Keby moje telo preťalo ich plochu, podľa toto, ako by sa pohybovalo, podmienky by sa menili aj u nich. Ale z tých "fľakov", kde by sa zmenili vplyvom mojej "návštevy" podmienky, by sa nekonečne ťažko usudzovalo, aké zákonitosti platia v mojom svete a prečo je to tak, ako to je u nich. Možno by si vymysleli niekotré pravidlá, ale celok by to nepostihovalo  ani zďaleka. A mnohé tie zákonitosti by možno vyzneli, ako problém "Schrödingerovej kočky".


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru