Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Retrospektiva

05. 11. 2002
3
0
1059
Autor
Hugo

jsem pevný jako mé neznabožství když padám s rukama sepjatýma na kolena jsem odhodlaný jako zamilovaná dívka která neví koho zvolí

 

,,no ano, kdo hledá ten najde…jak pravil Bůh…a já jsem se jim ukryl…a oni jsou příliš hloupí na to, aby nacházeli…,,Volker Eidems

 

jdeš a ztrácíš ani nevíš pořádně co…jak je složitá ta mozaika lidské bytosti…kolik má podob a odstínú …co je pestřejšího??? 

v nočních hodinách kdesi kolem kulaťáku v Dejvicích jdeš a ani se ti nechce …vyměnit jeden krok  za jediný úder tvého srdce…tak si považuješ této chvíle …chtělo by se zpět..jenže ono už to nejde a sotva kdy půjde…ruce máš zmrzlé od tísně a přeteskné jsou nyní ulice velkoměsta….

kolik to stojí ? no tak za kolik??!!! všechno je na prodej ….,, já jsem skromná …mě stačí málo …ale zase nechci trpět nedostatkem…chápeš…?,, tak kolik stojí ty proklatý klacíky do tvýho hnízda …jaká by měla být podestýlka …a proč ne z hermelínu…a proč ne ze zlata…a proč ne třeba napůl ….a prostrčená hlava …ta moje skrze mříže ..bych lépe viděl Čertovo kolo na Čertovce a plivání z Karlova mostu a utápění tajných přání na do zlatova ochmatané desce u sv. Jana z Nepomuku...Naivně jsem si přál, aby všichni lidé byli zdraví …abych se ráno probudil s chřipkou jako řemen…mladý saxofonista v té zimě ve dvě ráno hrál Summer time …snad se mě jenom zdál …protože kdo by prosím vás ve dvě ráno dráždil paní Zimu tak hřejivými tóny…a pak dál přes Karlovu ulici na Staroměstské náměstí…a k Týnu,kde byla křtěna moje matka …tenkrát asi netušila že tu jednou budu stát já …po kruhu dokolečka dokola jsem se ocitl opět na Břevnově a šel spat…

tak za kolik prodáš sama sebe …moc dobře, mrško, víš a znáš tu ekonomickou formulku nabídky a poptávky …a šroubuješ tak prapodivně vysokou cenu v naději že je to přece správná cesta…a já jsem přihodil jenom horký ruce a několik tisíc úderú mýho srdce ..a ty krve …moje zesnulá babička říkávala …jojo peníze …peníze ty budou ..my ne …a za ty poslední jsem si koupil láhev usměvavých brambor…to víš snad …nebuď domýšlivá!!!…kvůli těm zmrzlejm rukám přece.


supizmus
21. 07. 2003
Dát tip
je super že toto dílo není vůbec jednoznačné a dává tak čtenářům v něm najít co každý chce ale na druhou stranu zase má hloubku

Narvah
07. 11. 2002
Dát tip
Je tam Brevnov, to je hlavni. *! A ten prolog...!

Radost
06. 11. 2002
Dát tip
*! tohle je fakt dobrý - tvá "litanie" se navzdory vnější nepřehlednosti docela dobře čte a mám někde v sobě smysl přesně pro tenhle druh poetiky mám radost

Radost
06. 11. 2002
Dát tip
Havrane, ptal ses po Praze :)))

Hugo,čteš se dobře:-)*****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru