Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dopis na rozloučenou

18. 01. 2003
3
4
4399
Autor
Cejvik

To není hra, to myslím vážně!

Ahoj,
tohle je jen moje malé vypovídání aby jsi si uvědomila že špatně zacházíš s lidmama. Nedělej si žádné další výčitky z toho co udělám. Nemůžeš za to. Vím že chyba je na moji straně ale přesto ti chci pár věcí napsat. Cesta kterou jsem se rozhodl zvolit bude ta nejtěžší, i když o tom někteří pochybují. Když jsem si tě jako první tenkrát "vzal" přísahal jsem, že budeš moji láskou už na celý život, že tě budu pokaždé opatrovat a plnit ti tvá přání. Přiznávám že jsem ti po tom, co jsi se semnou rozešla, ještě párkrát nevěrný ve snaze na tebe zapomenout, ale bohužel bylo nevěrné jen tělo a nikoliv už srdce. Dokud mám to hříšné tělo, nikdy jsem nemůžu být šťastný. Možná kdyby mě některá vydržela milovat dost dlouho (nejvíc mou důvěru zklamala Daniela), nemuslo by se to stát. Taky jsi mi pořád říkala, abych ti dal pokoj a vím že dokud žiju, chodil bych za tebou i na hřbitov. Zdají se mi o tobě sny a bolí mě to tvoje přehlížení. Snad mi nezapomeneš napsat na narozeniny v lednu. Nikdy bych na tvoje narozeniny nezapoměl, i když zapomínám na kdeco. Naplánoval jsem si to fakt hezky - škoda že kromě tebe ty symboli nikdo nepochopí. Místo na kterém to chci udělat je přesně to, kde jsi mě opustila a ty žíly rozřízlé do tvaru kříže znamenají, že na tebe budu čekat dál a strážit tě napořád jako anděl a né že mi zase tam nahoře utečeš s někým jiným. Vlastně teď mě napadá že to asi tak jednoduché nebude. Že tam všichni milujeme Boha, to je mi jasný, ale co když chci milovat i tebe a ty tam budeš chtít být zase s někým jiným? Nebo je to jeden velký harém, kde se milují všichni navzájem? Sodoma Gomora fuj! Tak sakra co mám dělat? Poraď!

4 názory

Cejvik
25. 02. 2010
Dát tip
S odstupem sedmi let, kdy to přebolí, jsem uvažoval jestli to nesmazat, ale ty reakce byly zajímavé. Mimochodem Pady jsem cca dva dny potkal s kočárkem, ale nemohl jsem na ni promluvit a Daniela za mnou byla v práci ohledně notebooku a žije v cizině. Dokonce je snad i vdaná, ale nechápu jak k tomu přišla :-) a umí španělsky, italsky, anglicky a kdo ví co ještě, ale asi školu nedodělala pořádně žádnou.

majdle
31. 01. 2010
Dát tip
Nevím, je to stará storka, ale celé mi to přijde jako jedno velké citové vydírání...Chudák ta holka. Jako lit. text, když pominu ty chyby, celkem OK, ale tohle asi bylo myšleno vážně. Být těmi děvčaty, beru nohy na ramena a utíkám, dokud je čas. Na druhou stranu je mi jasné, že ta bolest je autentická, že ti asi nebylo dobře. Ale třeba se poučíš a necháš ta děvčata dýchat.

majdle
31. 01. 2010
Dát tip
Nevím, je to stará storka, ale celé mi to přijde jako jedno velké citové vydírání...Chudák ta holka. Jako lit. text, když pominu ty chyby, celkem OK, ale tohle asi bylo myšleno vážně. Být těmi děvčaty, beru nohy na ramena a utíkám, dokud je čas. Na druhou stranu je mi jasné, že ta bolest je autentická, že ti asi nebylo dobře. Ale třeba se poučíš a necháš ta děvčata dýchat.

majdle
31. 01. 2010
Dát tip
Nevím, je to stará storka, ale celé mi to přijde jako jedno velké citové vydírání...Chudák ta holka. Jako lit. text, když pominu ty chyby, celkem OK, ale tohle asi bylo myšleno vážně. Být těmi děvčaty, beru nohy na ramena a utíkám, dokud je čas. Na druhou stranu je mi jasné, že ta bolest je autentická, že ti asi nebylo dobře. Ale třeba se poučíš a necháš ta děvčata dýchat.

luckamin
26. 10. 2003
Dát tip
ahoj - tvoje prezdivka je mi nejaka povedoma - nejsi nahodou na folkovy konferenci na pandore? A kritika k tomuto dilu - doufam, ze se nenastves, ale ten pravopis fakt nic moc. Jestli pises ve Wordu, tak tam se da pravopis zkontrolovat, staci kliknout na prislusny tlacitko. Kdyz pises s chybama, tak i kdyby to tvoje dilo bylo uplne skvely, timhle to uplne potopis.

Padalka
04. 07. 2003
Dát tip
Víš, Tvá láska mě ničila, potápěla. Nejde milovat, jak Ty si myslíš. Můžeš čekat na mě jak dlouho budeš chtít, moc Ti to nepomůže. Nepomůže Ti ani ta sebevražda, kterou budeš akorát riskovat ještě daleko větší a nepředstavitelnější utrpení. Neboj se života. Ona se najde, věř. Ale první se musíš najít Ty sám a přestat vzhlížet ke mně jako k idealizované bohyni. Jsem jen jedna pitomá holka, která má svou vlastní cestu... Nech mě jít... Nemá cenu mě zdržovat. Nikdy se nevrátím. Nikdy... Ty rady neposlouchej nebude Ti nic platný pokořovat předemnou hrdost kterou nemáš a čekat čekat na godota, který nikdy nepříde. Seber se už konečně... Pady

Bootex
20. 02. 2003
Dát tip
...tak myslím,že toto patří do psychologické poradny,k psychoterapeutovi...tady ti podají jen rady,které si můžeš nebo nemusíš připustit...ale tohle...by myslím potřebovalo ujasnit a k tomu ti pomůže odborník...Přes obsah nevnímám sloh,ale...Je to silné....

Hm,tolik názorů,každý svůj,"správný",a přitom se navzájem bijící...Kolik cest budu muset ještě projít,něž pochopím,co se to vlastně stalo?

Cejvík:nechceš zůstat pohřbenej zaživa...Opět myslíš jen na sebe.Tak proč tvrdíš že už víckrát ne?A proč tedy píšeš "posledí stop"?V mnohém máš pravdu,ač dřív bych to neschválila,v mnohém nesouhlasím.Snad proto,že se tak málo známe.Jsem ráda,že jsi tu pro nás,a i my jsme tu pro Tebe.Však řeka teče dál...

Rowenna
20. 01. 2003
Dát tip
Začni hledat u sebe. Možná ti skutečně někdo ublížil, ale s tím nic nenaděláš. Bude se ti to stávat zas a znova. Zkus pracovat na sobě, zkus se dobrat toho, kde děláš chyby a proč je děláš. Proč právě ty tak těžce neseš rozchod. Jde projít i přes úskalí života s větším nadhledem a s trochou pousmání. A ten úsměv do života ti úpřimně přeji.

hurvinek
20. 01. 2003
Dát tip
az na ten konec, sebevrazda je to nejsnazsi reseni, mi to pripomina ty dopisy co jsem psal a nikdy neodeslal...

Cejvíku,už mi nepřísluší tě posuzovat,a vlastně nikdy tomu tak nebylo.Musím uznat,že si cením toho,že jsi to konečně dal najevo,to,k čemu jsem se tě snažila přemluvit po celou dobu vztahu.Máš rád jedinou,jen ji a ostatní...To jsou jen útěky od reality,že ona tě nechce,a také tělesná potřeba.Měl by jsi však myslet na to,že lidé nejsou materiál,který sice nechceš vyhazovat,ale neustále používat,dokud souhlasí a mají co dát.Tvé srdce a mysl však i v těch nejintimnějších chvílích patří JÍ.myslíš,že lidé nemají city,když Ty je chceš naplno dávat jen jediné?Není trochu nevyzrálé začínat stále nové vztahy,když nemáš vyjasněný jeden?Tvé drahé polovičky(opravdu polovičky,nemiluješ je) tím trpí.Alespoň soudím dle sebe.Nepatří to sem,na Písmáka,nechce se mi s Tebou už nikdy prohodit slovo,ale vždy znovu mne přivádíš v úžas,že něco takového je možné,skutečné.Kolik Cejvíků necháš za sebou,tolikrát jsi člověkem.Už umím říkat NE...Nevěra je přirozenost,však přirozenost je i sežrat slabšího...To umíš.Zkus se zabývat studiem života zvířat,mnohé pochopíš.Ale u toho já už být nechci.SBOHEM

O pravopisné stránce se nebudu rozepisovat,ač lidmama mi trhá uši.Každý koná,jak umí.

Přěmýšlel jsi o tom,proč tě "některá" nevydrží milovat dlouho?!Zklamala jsem Tvou důvěru.Ona tu byla?Neřekla bych.Nešlo Ti o mě,šlo Ti o mé tělo.Vystřízlivěla jsem rychleji,než by se dalo čekat.Děkuji za to Bohu.I kdybych tě milovala stále tak jako těch pár týdnuů,stále by sji byl myšlením u někho jiného.To mi řeklo něco uvnitř mne už dva týdny poté,co jsem tě poznala.

Cejvik
19. 01. 2003
Dát tip
Nechci zustat zahrabanej doma a umrit zaziva a k tomu potrebuju novy vztah. Zase si to nepochopila. Mela jsi moji nejvetsi duveru a snahu ze se chci zmenit k obrazu tvemu a dat ti vsechno. Tak basnici prichazi o iluze...

rondel
19. 01. 2003
Dát tip
Mel jsem stejnou chut udelat neco takoveho o cem pises,ale pak jsem to zavrhl.Jestli o ni stojis a tolik ji milujes,musis stat pri ni abys ji byl napomocen kdykoli te potrebuje!Tomu se rika laska!Ne utect a ji nechat tady,aly ukazat ji svou lasku a oddanost ciny!Nevyhrozovat a nevydirat.Doprej ji cas a pocit soukromi.Musi poznat ze ty jsi ten chlap,ktery ji bude milovat navzdy,o ktereho se muze oprit,ktery ji da utechu a ktery ji da volnost a moznost se rozhodnout.A to vse chce cas.Ja se o to snazim skoro rok a i kdyz spolu jeste nejsme,pisem si zamilovane spravicky,volame si...Nesmis tlacit na pilu a chtit vse hned.Tak poznas sam,jestli ji opravdu milujes a vydrzis to,nebo je to jen plana laska!

Cejvik
19. 01. 2003
Dát tip
Rondel, uprimne dik.

Perchta
18. 01. 2003
Dát tip
Cejvíku, co to? I ty? Vždycky jsem si myslela, že jsem tady pro sebe! A pak se ukázalo, že tím víc jsem tady pro sebe, čím víc jsem tady pro druhé. Nebylo to zrovna snadné, pro mne. Každý má právo se zabít, každý, ale přečti si to po sobě, ty chceš jen utéct. A víš, co to znamená? Že se ti to vrátí znova. Tady nebo tam, všechno jedno. Ten plot máte společnej, řekla jednou moje dcera, a měla pravdu. Tak se neodděluj, naopak, snaž se spojovat, to je to co všichni chceme, ale neříkej druhým, jak to mají dělat oni, každej má tu svojí cestu. Tvoje milá se potřebuje možná ještě něco naučit, něco, co jí ty nemůžeš dát. Takže radu ti dám já: Čekej a miluj, až tu lásku zvětšíš natolik, že bude sahat až k ní, tvoje milá bude s tebou. A protože čas je jen další rozměr, vlastně už to tak je teď. Užij si to. Tady nebo tam, Všechno jedno.

Cejvik
18. 01. 2003
Dát tip
A ostatní?

Perchta
18. 01. 2003
Dát tip
Proč ostatní? Co ty?

Cejvik
18. 01. 2003
Dát tip
Me by zajimal nazor i ostatních. Nemuzes vedet vsechno :)

StvN
18. 01. 2003
Dát tip
Do tvých záležitostí nevidim, ale i dopis na rozloučenou by měl mít nějakou úroveň. Výraz - lidmama - může napsat osmiletý dítě, ale tady to zní víc než jen směšně.

Cejvik
18. 01. 2003
Dát tip
lidi, židi > s židmi, nebo s židama?

Perchta
18. 01. 2003
Dát tip
nene s Židy a s lidmi :-P, Cejviku Jo jo, pár chybiček tam máš, možná by opravit je byl hezkej začátek novýho života :-D Nakonec tady jsi na písmákovi, psycholog je o dům dál. LOL

Lyryk
18. 01. 2003
Dát tip
Lásku si nesmíš vynutit, ani vězením, ani nebem. Kousni se do rtu a hlavu vzhůru...

diakatana
18. 01. 2003
Dát tip
Hele mě se to líbí. Fakt fajn téma a tak:-) Tipáka určitě dávám* No a chyby- tss to je celkem jedno, hlavně, že to dá číst. Užívej depky a měj se fááájn

katugiro
18. 01. 2003
Dát tip
ale co z toho myslíš vážně? A komu to vlastně píšeš? ...

Cejvik
18. 01. 2003
Dát tip
No chtel jsem to napsat "te jedine vyvolene" ale pak jsem narazil na ten problem: Co když chci milovat ji a ona tam bude chtít být zase s někým jiným? Nebo je to jeden velký harém, kde se milují všichni navzájem?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru