Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 430 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+7 neviditelných
Zbytek po dělení
datum / id02.11.2009 / 339070Vytisknout |
autorLakrov
kategoriePovídky
zobrazeno5167x
počet tipů10
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Zbytek po dělení



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

20.01.2010 18:21:06dát kritice tipTangens_Omega36
No, já si těch prvních pár kapitol právě i vytiskl, ale o moc lepší to bohužel nebylo. :-(
Jistě si však u něčeho ze Tvé tvorby přijdu na své. :-)
20.01.2010 14:47:40dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Tangens_Omega36:
Děkuji za návštěvu a komentář.
Drobných postřehů (jako tě zaujalo srovnání komunikace mužů a žen je v té povídce asi víc, ale jsou zabaleny do spousty obyčejného děje.
a2arkato nemá nic společného s a2a2a. To jméno je voleno účelově, je funkční v pointě povídky.
Zápletka v té povídce je, ale vyplyne až po dočtení.

Nevím, bude-li se ti líbit některá jiná z mých povídek. Některé jsou sice kratší, ale stylem psaní budou podobné. Není mým záměrem psát 'určitým stylem' :-) Snažím se jen přehledně zachytit příběh (a možná do něj něco schovat). Mé povídky se pro 'čtení z obrazovky moc nehodí - taky je z ní nečtu :-)
19.01.2010 17:48:21dát kritice tipTangens_Omega36
Tak jsem to zkoušel, ale nešlo to. Prokousal jsem se až ke kapitole Honzík a dál už na to neměl. Docela pravdivě a zajímavě srovnáváš komunikaci mužů a žen, ale to je asi tak vše, co mne trochu zaujalo. Vlastně ještě toto: a2arkato-šnek-něco.cz.
Je tato adresa inspirovaná zdejším autorem a2a2a?
Délka příběhu by až tak nevadila. Spíš mi tato povídka celkem nic neříká. Je napsána dle mých měřítek velmi nudně a obyčejně, postrádá dramatičnost a nějaké komplikovanější zápletky, podobně, jako velká spousta povídek, které jsem zde četl.
Styl je docela dobrý, na něm bych asi nic neměnil.
Ještě mne napadlo, že jako název by mohla být jedna věta, ale už právě nevím, která. :-( Bylo to pět slov, první bylo něco jako "stvořitel". Stvořitel něčeho a taky nějaké podstatné jméno slovesné něčeho. Ale moc hezká věta.
To je asi vše. Tak sorry. :-/
Zkusím přečíst pár Tvých jiných povídek. Třeba mne chytnou. :)
18.12.2009 20:15:26dát kritice tipTangens_Omega36
Musí končit něčim zapamatovatelným a začinat něčím 'signifikantním'.
Ani né, já Ti tuto podmínku rád odpustím, ale jak myslíš, přechroustat to po kapitolách (či stranách) bude asi nejlepší. Až budu mít za sebou třeba deset stránek, tak sem něco plknu. :-)
18.12.2009 10:12:50dát kritice tipMarcela.K.
Já vím :-) četla jsem to už třikrát. Stojí to za ten čas.
18.12.2009 08:02:23dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Tangens Omega:
Ten text má v holé podobě něco přes 90 kB, takž asi 51 normostran (po 1800 B) :-)
Próza na pokračování je nešikovné řešení; buď je potřeba podřidit tomu jednotlivé části (musí končit něčim zapamatovatelným a začinat něčím 'signifikantním') nebo mezi těmi částmi čtenáři ztratí souvislost. Myslím, že 'Próza na pokračování' je východiskem z nouze (když text není hotový a autor má potřebu se dozvědět, má-li pokračovat a jak. Jenže tohle už je hotové.

Dá se to číst 'na pokračování', po kapitolách. Tahle možnost je podporována i aktivním obsahem (seznamem kapitol) v závěru textu.
Děkuji za návštěvu a za názor.
17.12.2009 19:42:30dát kritice tipTangens_Omega36
No, nevim, nevim... :-(
Mám toho tolik, co bych si chtěl přečíst... Nešlo by to třeba nasekat a udělat z toho prózu na pokračování? 42 (nebo kolik přesně) stran je fakt moc. :-/
16.12.2009 11:04:08dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
> Pro Tangens_Omega36:
Děkuji za návštěvu. Třeba najdeš přes svátky čas, ale do ničeho se nenuť :-). Vím, že je to spíš na 'čtení z papíru'.
15.12.2009 21:51:40dát kritice tipTangens_Omega36
Zajímavý příběh, ale spíše román, to snad nepřečtu ani do důchodu (vzhledem k tomu, že třeba od Dandýho mám nepřečtený ještě delší román a tak dále). :-
24.11.2009 17:42:03smazaný uživatel
smazaný uživatel
24.11.2009 17:09:04dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Ještě avízo pro VT Marvin; nevím teď jistě, bylo-li.
24.11.2009 14:41:10smazaný uživatel
smazaný uživatel
24.11.2009 14:16:37dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro VT Marvin
Děkuji za obsáhlý rozbor a trpělivost při čtení; a jak vidím z postupných doplňků komentáře, taky za trpělivost při vstřebávání příběhu.

ODpovím ti na většinu otázek, jež mi pokládáš, ale ne hned (nepamatuji si je). Takže postupně:

Interpunkce, zde (na webu) možná nezvyklá (středník, rozdělovník, pomlčka -- ta dlouhá), je v tisku celkem běžná věc.

a2arkato -- když se tenhle řetězec znaků vytiskne a dívá se na něj přes sklo, objeví se v něm blízká příbusnost se jménem jednoho z protagonistů přiběhu -- Ota Krása (zrcadlově převrácená číslice 2 se velmi podobá písmenu S, tak prototo)

Základní lidské protipóly jsou bezpochyby muž a žena. Ale co třeba takový extrovert a introvert, sangvinik a cholerik nebo lovec a sběrač? :-)
(uvažuji o vynechání slova základní z té věty).

Na část zbylých otázek odpovím později.
A ještě jednou dík za postřehy.
23.11.2009 21:15:50smazaný uživatel
smazaný uživatel
23.11.2009 21:10:47smazaný uživatel
smazaný uživatel
23.11.2009 20:49:17smazaný uživatel
smazaný uživatel
23.11.2009 20:42:29smazaný uživatel
smazaný uživatel
20.11.2009 10:09:19dát kritice tipStvN
Je to vcelku prosté.

Ty jsi pro mě, nazval bych to, hotová entita - tady na Písmáku. Počáteční rozkoukávání a tvůj vývoj je tak nějak ustálen, neříkám ukončen. Pouštět se do kritiky takového autora je buď radost, v případě, že jedeš s autorem na stejné vlně, což my dva nejdeme. Nebo to lze pojmout jako kritická reflexe tvorby autora obecně, což tu dělá například Krytyk v poslední době. Nebo to je utrpení, pokud s autorem nejedeš na stejné vlně. Znamená to pro mě číst povídku, která mě nebaví, přemýšlet nad ní, formulovat nějaké závěry, interpretace, snažit se poskytnout nějaké rady, ale také to znamená ve výsledku ono "nepřijetí kritiky". To je asi jako když spolkneš knoflík. Já netvrdím, že se mnou autor musí souhlasit, ale pokud mou kritiku ignoruje, v podstatě ji jakoby neslyší, protože jí nerozumí a nerozumí jí proto, že nepochopí její smysl (na příklad se domnívá, že kritika má autora ponížit nebo mu ublížit, což nemusí být pravda, nebo mnohdy ani autor nepozná, kdy a za co je chválen), pak je to pro mě lapidárně řečeno ztráta času. Už tohle, co ti píšu, nepřijmeš, protože mi prostě nerozumíš, stejně jako mi nerozumí mylenka. Vy jste svým myšlením někde úplně jinde. V mých slovech vidíte významy, které já jim nedávám, protože máte jinak nastavené myšlení. Proto spolu nikdy nejspe schopni diskutovat, proto nemá smysl snažit se o kritiku.
20.11.2009 09:38:08dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Stvn:

>...Ostatne ja ani nemam zajem se s kritikou textu pro nekoho, kdo ji ani neprijme...

Ta věta není přiliš srozumitelná. Srozumitelný není ani její myšlenkový závěr. Co znamená ono přijmout kritiku? Znamená to, že objeví-li se komentář typu 'Nebaví, nedočetl jsem, nechápu, sračka', mám se omluvit a ujistit komentujícího, že se příště polepším, a zeptat se, co by jej bavilo? To si snad děláš prdel, nýmande!, osočil by se na komentujícího leckterý zdejší autor. Já namísto toho požádám o vysvětlení slov 'jet sama na sebe' nebo dokonce o příklad toho, čím se případný správný (předpokládám že opačný) postoj projevuje v chování ostatních uživatelů těchto literárních webových stránek.

———————————————
Původní komentář (6.11) autora Stvn:

Delka textu nerozhoduje.
Popravde, reknu to na rovinu, i kdyby ta povidka byla dobra, tak ja ji cist nebudu z jednoho prosteho duvodu. Lakrov jede sama na sebe, ty jedes sama na sebe, takze vas necham dal jet po sve ose a nebudu se vam do toho michat. Rikam to na rovinu tak, jak to je.
A to nesouvisi ani s delkou textu ani s tim, ze jsem kritik. Souvisi to s vasim pristupem k dilum ostatnich autoru a k vasim vlastnim textum. Ostatne ja ani nemam zajem se s kritikou textu pro nekoho, kdo ji ani neprijme.
Doufam, ze me obe chapete. Diky za avizo, ale tohle beru od tebe spise jako provokaci. Kdyz si na me vzpomenes jenom tehdy, kdyz neco chces, tak je neco spatne.

12.11.2009 09:30:08dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro jarouch:
Děkuji za komentář k povídce a musím s tebou souhlasit: Ve věci toho rozvodu máš pravdu. Původně plánovaná verze povídky měla ještě několik dalších kapitol (jedna z nich se týkala stupňování 'nesnesitelných' podmínek protagonistky v 'domě', do něhož se přivdala) jenže i bez těchto kapitol už text přesáhl původně zamýšlenou délku (40 stran). A tak muselo něco pryč.
Přiběh je biografický, ale ze života několika lidí :-) S jednou z postav mám taky trochu společného.

A pomohlo by mi vědět, které úseky bylo třeba kvůli pochopení číst pomaleji.
12.11.2009 08:35:23dát kritice tipjarouch
To máš na mysli mě? :) Tak jo, není zač :) Já nevěděl co přesně napsat nejsem hoden kritiky :) Přečetl jsem to jedním dechem, fakt perfektní... jediny co mě napadá tak ten rozvod v příběhu vypadal dost bezdůvodně a nepromyšleně, jakože se mi nezdá že by to takovýhle typ postavy jen tak odbyl; nevím jestli to byl tvůj záměr. A pak se taky některy úseky musely číst pro pochopení pomaleji (ale to není na škodu, myslím).
Je na tom něco trochu biografického, můžu se zeptat? Nebo čistě z hlavy?
12.11.2009 08:05:57dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Bohouš Krejza: Díky za ocenění :-)
(tentýž dík také 'tajnému'ctiteli)
12.11.2009 08:03:07dát kritice tipBohouš Krejza
Super. Tip.
11.11.2009 19:24:01dát kritice tipkatugiro
mylenko, mě příště se svými reklamními avízy také vynech, díky
11.11.2009 16:20:57dát kritice tipMarcela.K.
nudíš, StvN...kdybys byl alespoň vtipnej :-)
11.11.2009 15:41:58dát kritice tipStvN
Jo tak to mne pripadalo, ze me chces donutit neco udelat, vis, takovou tou neprimou metodou rypani a postuchovani, nekdy to funguje, ale kdyz me nechces k nicemu nutit, tak to mi spadl kamen ze srdce.
11.11.2009 12:20:03dát kritice tipDon´t_worry
Už dlouho mě nebaví lidi na písmáku; na všech frontách, omrzení zdejšího světa skrze písemný kontakt. Že to nemá souvislost s tímto dílem? Asi nemá, nečetla jsem ho. Díky za avízo.
11.11.2009 10:18:35dát kritice tipPomerančová
redaktor poezie
Lakrov, to opravdu nemáš zač - spíš poděkuj mylence, že ti svou diskusí zvýšila návštěvnost. Mně se líbí jiné věci, než to, co a jak píšeš ty, takže ti jako čttenář nic nepřinesu - příště, prosím, na mě s avízem klidně zapomeň - vyjde to na stejno jako když mi ho pošleš, ale ušetříš si práci a čas. Hezký den :-)
11.11.2009 10:05:57dát kritice tiplemon
to nic...kdybych nechtěla..tak to nečtu přeci..:D
11.11.2009 10:03:02dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Pomerančová:
Z počtu tvých návštěv v průběhu včerejšího odpoledne předpokládám, že tě tahle povídka musela nudit téměř smrtelně :-)
Dík za přečtení většiny kapitol.

Pro lemon:
Děkuji za strávený čas a omlouvám se za případné potíže, způsobené zdržením :-)
10.11.2009 21:39:17dát kritice tipMarcela.K.
Zamysli se sama nad sebou. Pokud to neumíš, pomůžu ti: Já nikde nepíšu, že tu povídku MUSÍ číst všichni. To je Tvá lež, Tvé překrucování faktů. Nesetkala jsem se u Tebe s touto skutečností (bohužel) poprvé.

Za to, že je Tvůj komentář hloupý, se omlouvat nebudu, protože na tom trvám.

Pokud chceš můj názor porovnávat s Tvým, tak Ti něco prozradím. Já tu povídku četla už třikrát. Myslím, že je to s Tvým "názorem" NEPOROVNATELNÉ :-)

A myslím si, že si ji ještě ráda někdy v budoucnu přečtu. Tak se tu už nenuď. Pá.
10.11.2009 21:24:16dát kritice tipPomerančová
redaktor poezie
Taky neumis cist - nepsala jsem ze jsi me zvala.
Poslala jsem ti avizo, protze jsem myslela, ze by te to mohlo zajimat jako porovnani nazoru. Uz jsem se ti omluvila za to, pokud ti neprislo vhod.
Ted by ses treba mohla ty omluvit za hrubost a neoduvodnene vypady (lzes, prekrucujes fakta, tvuj komentar je hloupy), ne? :-)

A abych to uvedla na pravou miru - avizo mi poslala Lakrov a ja ji napsala svuj nazor. Na povidku. Na nic jineho.
10.11.2009 21:11:02dát kritice tipMarcela.K.
Ale já nezvala všechny, to asi neumíš číst a pokud Tě pozval někdo jiný, je to jeho věc, já bych Tě totiž nepozvala ani náhodou - tudíž si nevymýšlej a nelži.
Právě proto, co dokážeš - jak umíš překroutit fakta, mě Tvé názory nezajímají. Už mi neodpovídej. Dík.
10.11.2009 20:58:37dát kritice tipPomerančová
redaktor poezie
mylenko, avizo jsem ti poslala jako zpetnou vazbu k tvemu nazoru ze ta povidka je skvela a musi ji vsichni cist. ale promin tedy, klidne ho nepouzite vrat. ted se omlouvam za dalis, ale prijd emi to jako slusnost, jdyz na nekoho primo mluvim.
hezky vecer :-)
10.11.2009 20:52:54dát kritice tipMarcela.K.
STvN - já Tě nutím? Hmm tak to jsi tedy jen ješita domýšlivý.
:-)) a pokračuj, fakt mě bavíš. Nečetl jsi, ale víš, že to není dobré...hmmm fakt "perly myšlenek" tu házíš. Asi jich máš ve svém chlívečku přebytek :-))

Kvůli mě nemusíš vůbec nic. Mě jsi potěšil tím, jak jsi tu veřejně odhalil názory kritika :-) Zábavné, poučné? Legrační jsi, kritiku - nic víc, nic míň .

10.11.2009 20:45:31dát kritice tipMarcela.K.
Pomerančová a proč posíláš avizo Ty mně? Já Ti ho neposlala a Tvůj názor mě už delší dobu nezajímá.
Ale pokus stojíš o můj názor na Tvůj komentář - budiž.
Je hloupý - ten Tvůj komentář.
10.11.2009 18:08:26dát kritice tiplemon
"zasekla" jsem se s Tebou v práci....T
10.11.2009 17:42:25dát kritice tipStvN
mylenko, jak to vsechno prosim souvis s tim, jestli nekdo je nebo neni kritik? Cist muzes i tak. Ty muzes cist, co chces. Ja mohu cist take, co chci. Nikdome nemuze nutit cist neco jenom proto, ze jemo to prijde dobre. Mne to dobre neprijde. Lakrov nepise to, co bych ja chtel cist, je to ok pro tebe nebo to budu muset kuli tobe precist, napsat kritiku a ty mi potom napises, ze se mylim? Je to nutne?
10.11.2009 13:58:57dát kritice tipPomerančová
redaktor poezie
nevím proč to avízo? už jsem tu byla apovídka mě nezaujala, nedočetla jsem ji, tak jsem odešla bez komentáře. ale trváš-li na něm, máš ho mít. nudila mě a to na otlik, že jsme ji ani nedočetla.
10.11.2009 13:33:35dát kritice tiplemon
povídku..
lednička a noťas jen ruší to ticho..:D
10.11.2009 13:31:29dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro lemon:
> ...proštuduju...
Ledničku nebo noťas? :-))
Měj se, ať už zvolíš to, či ono...
10.11.2009 13:29:09dát kritice tiplemon
mám tři malé děti..to je velké štěstí...ale na klid si musím počkat do devíti hodin...v mé pracovně-kuchyni mi škrundá jen lednička a bliká noťas...proštuduju...
10.11.2009 13:26:10dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro lemon:
> ...až bude v mém domě absolutní klid...
Má to někdo štěstí... V mém domě nikdy absolutní klid není; a když už, tak aspoň vypadnou pojistky :-)
Dík

10.11.2009 13:23:31dát kritice tiplemon
já přečtu..v noci..až bude v mém domě absolutní klid...:D
díky za avi...
10.11.2009 13:20:27dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro maartin:
Děkuji za návštěvu a nezaujatý názor. Ta povídka je nová, ale taky tak trochu ze šuplíku, protože námět a asi tři čtvrtiny textu pocházejí z loňského (2008) jara. Zbytek (většina kapitoly 'Třináct lun' a celková kompletace textu) je z letošního října. Moje obava z 'nesourodosti' textu, členěného do kapitol se snad nepotvrdila (Někteří čtenáři považovali tenhle 'megatext' /90 kB/) za soubor jednotlivých povídek.)

Pro Stvn:
Děkuji za návštěvu a poodhalení karet.

A ještě pár avíz (dotčení nechť prominou, ostatním děkuji).
10.11.2009 12:57:27dát kritice tipmaartin
no, než jsem to dopsal, už mě to vykoplo... zkusím jen krátce, hned po vpadnutí nebo spíš doklopýtání do cíle (je to dlouhé a papír je papír...): je poznat zkušená, vypsaná ruka, oči při čtení nelítají dopředu a zase nazpátek, ale jsou tažené textem a to je dobře, i přímé řeči a e-maily vnášení dynamiku... a jako obvykle hledám, kde krátit (kdybych mohl a uměl), aby se očištěním ještě líp ukázala podstata a spodní proudy: občas zaškobrtnu o nadbytečný opis a popis, někdy celé věty se mi zdají navíc, zbytečná klička nebo dovysvětlení...
Jo to nové nebo z šuplíku?
08.11.2009 18:19:02dát kritice tipMarcela.K.
Proč? Nejsem kritik a a nerada dělám zbytečnou práci :-)Navíc se mi nelíbí Tvůj styl psaní, ale nebojím se, že by se u Tebe nějaký kritik nezastavil :-)
08.11.2009 18:14:07dát kritice tipStvN
Precti si nejdriv moje Pronikani a pak hovor a delce, proboha.
08.11.2009 18:11:35dát kritice tipMarcela.K.
:-) Tak a tímhle jsi ta svoje moudra korunoval! :-)))
Jo a dík za tu "holčičku"! ;-)))

My...sakra, měl bys si to přečíst... jenže holt je to dlouhý, já vím. A stejně by Ti to nic nepřineslo - Tobě teda fakt ne.
08.11.2009 17:48:08dát kritice tipStvN
Promin, ale stavis se ke kritikum jako k nejakym delnikum, kteri kdyz nepribehnout na zavolani, tak jsou spatni. Je to tvuj, pristup, ok, mas na to pravo. My mame zase pravo na to neposlouchat holcicky, ktere hodne dupou.
08.11.2009 17:44:27dát kritice tipMarcela.K.
Asi nerozumíš česky. Tudíž Ti to zopakuji. Jsi jedním z celé sekce kritiků, kterým jsem avizo poslala. Třeba jen z toho důvodu, že jsem byla zvědavá, jak kritici zkritizují tuto povídku. Jak vidím, jediný, kdo se tu z nich zastavil, jsi Ty a to ještě jen s uplivnutím. I to je vypovídající informace.
Děkuji, že mám povoleno se usmívat. A už se neobtěžuj s odpovědí. Myslím, že jsi své řekl jasně.
08.11.2009 17:36:25dát kritice tipStvN
Lakrov postrada sebekritiku, proto nemuze svymi ktirikami autorum dat o mnoho vice nez opravu gramatickych a formalnich chyb. Smej se cemu chces, je to tva vec, stejne jako tve nazory atd. No ale snazit se s tebou nebo s Lakrov hovorit rozmne nema smysl, takze zdravim a dekuji za avizo, ale vice by se mi libilo, kdyby poslala avizo od nekoho noveho. Lakrov vsichni zname a kdo ji chce cist, cist ji bude. Mne se jeji povidky nelibi, proto je nectu. A mas pravdu, sve ctenare si najde. To ostatne neni treba zduraznovat.
06.11.2009 11:39:56dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro notička:
Dál už ten přiběh není. Co se jí honilo hlavou, si může čtenář představovat sám; nebo musí, protože pokračování asi nebude.
Děkuji za návštěvu a utrousení :-)
06.11.2009 11:33:35dát kritice tipnotička
Je smutné, jak by se díky moderním komunikacím mohli lidé minout.
Co se jí asi honilo hlavou, když vycházela z domu pro havrany,překvapena svým objevem?
Líbilo se mi napětí při čtení až do konce.Vrátím se.
06.11.2009 10:12:35dát kritice tipMarcela.K.
:-)

Tomu nejde jinak, než se pousmát.
Ta povídka je velmi, velmi dobrá a Tvá argumentace hloupá.
Poslala jsem aviza všem kritikům, nevybírala jsem si komu jo a komu ne. Byl jsi mezi nimi a jako jediný jsi zatím reagoval a jak, to tu každý vidí.
Myslím, že právě Lakrov tu dává ostatním autorům daleko víc svými komentáři, než leckterý z kritiků.
Měl bys dobře mířit, než vystřelíš. A samozřejmě Tě nenutím, abys povídku četl, ona si své čtenáře najde.
06.11.2009 09:55:14dát kritice tipStvN
Delka textu nerozhoduje.

Popravde, reknu to na rovinu, i kdyby ta povidka byla dobra, tak ja ji cist nebudu z jednoho prosteho duvodu. Lakrov jede sama na sebe, ty jedes sama na sebe, takze vas necham dal jet po sve ose a nebudu se vam do toho michat. Rikam to na rovinu tak, jak to je.

A to nesouvisi ani s delkou textu ani s tim, ze jsem kritik. Souvisi to s vasim pristupem k dilum ostatnich autoru a k vasim vlastnim textum. Ostatne ja ani nemam zajem se s kritikou textu pro nekoho, kdo ji ani neprijme.

Doufam, ze me obe chapete. Diky za avizo, ale tohle beru od tebe spise jako provokaci. Kdyz si na me vzpomenes jenom tehdy, kdyz neco chces, tak je neco spatne.
06.11.2009 07:32:22dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro maartin:
Nedočíst najednou rozhodně za nezdvořilost nepokládám; na tohle je možná potřeba si naplánovat čas :-)
(obsah v závěru textu je 'aktivní' -- umožňuje odskočit na požadovanou kapitolu; ale stejně se to čte lépe z papíru). Děkuji za návštěvu.
05.11.2009 23:29:29dát kritice tipmaartin
juj, to je dlouhé... nepokládej za nezdvořilost, když to dočtu na etapy, začátek slibuje mnohé...
05.11.2009 17:03:08dát kritice tipMarcela.K.
Protože jsi kritik a ta povídka stojí za přečtení. I když nevím, jestli na tebe není moc dlouhá :-)
05.11.2009 16:50:16dát kritice tipStvN
Dik za avizo.
Mohl bych vedet, proc jsem ho dostal?
04.11.2009 21:54:07dát kritice tipRobinia
Už jsem tu ... a čtu jedním dechem
04.11.2009 17:06:26dát kritice tipMarcela.K.
Zřejmě.
04.11.2009 16:41:33dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Robinia: Vrať se :-)

Pro Beed: Ano, drsná slupka, svět plný nástrah a snad i trochu 'detektivní' zápletka. Středníky? Ano, dost si hraju s interpunkcí. Prostá čárka mi někde prostě nevyhovuje, jelikož by spojovala do jednoho souvětí věty, které k sobě (z větného hlediska) až tak blízko nemají; přesto je mezi nimi nějaká (obvykle logická, obsahová) vazba. Proto středník -- za nímž může následovat jak velké, tak malé písmeno. Obvykle volím malé, ale někde možná... Ještě to není definitvní podoba textu. Díky za připomínku.

Pro VT Marvin: Povídka je široký pojem :-)
A co myslíš tím 'hodit zdroj' na obrázky? To jako odkud jsou získané? Dva jsou mé vlastní a ten jeden je z jakési velmi staré učebnice anatomie, tak mi to přišlo bezpředmětně.

Pro mylenka: Děkuji za obsáhlý komentář -- zřejmě soupis pocitů, dostavivších se v průběhu čtení.

Všem vám moc děkuji za návštěvu.
03.11.2009 20:34:15dát kritice tipMarcela.K.
avi
03.11.2009 20:31:17dát kritice tipMarcela.K.
Posluchače pohádek? Kdo by si je nepřál mít.

Najít spřízněnou duši, která chápe, čte a rozumí.
Ten příběh je křehký jako sen, který se občas zdává. Sen promíchaný realitou. Sen ze kterého je možné se probudit a znova si jej nechat zdát…až do smrti smrťoucí? Na pokračování?

Nevím už v kterém místě jsem začala tušit, že zprávy píše on. Tehdy, když si ji prohlížel téměř nahou v okně?
Nějak jsem cítila, že tajemný pisatel zpráv musí být muž. Žena by nebyla tak něžná. Ženy bývají plné emocí, často nevědí zda milují, či nenávidí. Muži to mají patrně jednodušší.

Manipulace, hrubost, sobectví, láska?

Kolik lidí nezapomnělo na radosti ticha a klid samoty, které jsou do jisté míry nutné k plnosti života?(Thomas Merton) Psát si o tichu? Spíš o samotě. Znám ji. Bývá častou návštěvnicí u lůžka nemocného, čekání s ní, je nejsmutnější co znám...

Potkat přítele, blízkého vašemu pohledu na svět, bývá pak velikým štěstím.

Nevím, proč se mi hlavní postava zdá být tak osamocená…a on ji pozoruje z „první řady“.
Ten příběh je smutný.
Legrace je na světě důležitá skoro stejně, jako láska….a hrubost?

Jaký je zbytek po dělení? Zbytek rovnající se myšlenému číslu? Hra, nebo podvod?

Vracet se do vzpomínek, hledat chvilky, které nám zůstávají jako složené leporelo, které si prohlíží malé dítě. Nemotornýma ručkama občas převrátí víc obrázků. Ty schované objeví příště?

Poskládaný příběh z útržků…
Psaný krví nebo láskou?
Samota té mladé ženy mě děsí.
Utekla včas? Nebo se utopila? Víla...

Tolik otázek je v té povídce, že přečíst ji jednou je opravdu málo. Otázky na které by si měl čtenář odpovědět sám. Ten vnímavý to jistě dokáže.

Jedna otázka mi zbyla na závěr: Kolik autor musí mít chápajících čtenářů, aby byl spokojen?
Pár jsem se jich snažila přivést…
03.11.2009 18:49:40smazaný uživatel
smazaný uživatel
03.11.2009 18:43:55dát kritice tipBeed
Já nemám slov. Dostala jsi mě, donutila jsi mě v duchu křičet "Já chci ještě!"...
Dokonalý popis toho, že drsná slupka může skrývat dobré, jemné jádro. Že co se zdá jasné jako nic na světě, vlastně vůbec nemusí být pravda.
Pohádka, detektivka a romanický příběh v jednom.

Chyb jsem si nevšimla, stylistických nedostatků už vůbec ne. No, už se přestanu rozplývat... :)

Malý detail - používáš hodně středníků; měla by sis ujasnit, jestli za nimi psát velké nebo malé písmeno a sjednotit to. Nebo jich pár nahradit obyčejnými čárkami.

Rozhodně dávám tip, do oblíbených přidávat nemusím, protože jsem povídku tiskla.
Bohužel, spousta čtenářů je líná číst takhle dlouhá díla, ale přesto taky pár avíz.
A taky bych tě chtěla zařadit do listopadové PM, jestli souhlasíš.
03.11.2009 15:11:27dát kritice tipRobinia
Ty jo, nestihla jsem dočíst, ale vrátím se :-)
03.11.2009 13:24:40dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Beed a avox:
Oběma vám fandím předsevzetí přečíst přes padesát stran nudného(?) textu :-)

(Z papíru se to čte lépe).
03.11.2009 12:59:47dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Milly:
Děkuji za návštěvu. Přečetlas-li povídku celou -- a zdá se že ano --, pak z mého pohledu patříš k pěti výjimečné trpělivým čtenářům. A máš pravdu; tahle povídka má dost společného s 'Golondrinou' a je o poznání (přesněji řečeno o několik let) hrubší.
+ avízo těm, kteří znají z loňska úvodní kapitolu a několik vzorků.
03.11.2009 07:19:54dát kritice tipMilly
Chvílema hodně smutný a dost hrubý- au. Připomíná mi Golondrinu. (ale ta neni tak hrubá)
Krasohled jsem vyrobila- trojúhelníkovej ze zrcátek a za chvíli se rozpad- ale mam novej, velkej- ukazuje skutečnost- z různých úhlů pohledu. (nejsem na něj stará)
02.11.2009 10:41:31dát kritice tipBeed
Ukládám si k přečtení...
Začátek vypadá slibně.
Vrátím se večer.
02.11.2009 09:26:04dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Děkukuji všem, kteří zatím dokázali dočíst do konce. Uznávám, že je to velké sousto, ale stručněji to říct nedokážu.
31.10.2009 17:11:12dát kritice tipLaura Eleonora
Je to dobré, moc dobré... pobrečela jsem si s hrdinkou...
Líbí se mi taková ta snová poetičnost, promíchaná se surovostí všedního života v dokonalém poměru. Četla jsem si včera před spaním...
29.10.2009 20:28:15dát kritice tipavox
vypadá to zajímavě, vrátím se dočíst poději :-))
29.10.2009 16:08:15dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
V textu povídky byly použity úryvky děl dvou dalších amatérských autorů, publikujících na webu.
Viz
http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=289081
http://www.pismak.cz/index.php?data=user&id=29938
Oběma uvedeným děkuji za svolení.


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.