Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Moře Čechů

06. 10. 2022
15
10
240
Autor
supizmus

Moje srdce už teď hoří

touhou plavat v českém moři

je to věru krásné přec

že zas nám patří Královec!


10 názorů

Alenakar
10. 10. 2022
Dát tip

Prosecký,

rozsáhlá říše Přemysla Otakara druhého měla jen krátké trvání. Nebylo dost času na to, aby se čeština uplatnila. Jinak totiž byla ve středověku praxe taková, že král, který dobyl nová území, tam instaloval vysokou českou šlechtu, aby spravovala nové části království. Postupoval tak třeba Karel IV, jinak též v lombardský král, v severní Itálii i jinde. Žel Přemysl Otakar druhý se nemohl o české pány opřít zcela bez obav.


Prosecký
07. 10. 2022
Dát tip Gora, supizmus

Když mohli Moravané mít svou Velkomoravskou říši, je teď konečně řada i na nás. Alenakar, ona ta říše Přemysla Otakara II. byla ze 70% německy mluvící (zrovna v té době se zakladála města a německou převahu měla i Jaroměř nebo Nymburk), to už nám v dějepise neříkali. Ale koridor k moři bychom bývali měli až na benátsko. Později se sen uskutečnil pod habsburskou vládou, ale to se nám také nelíbilo. Tak jsme měli nejvíce moře, když jsme byli gubernií Varšavské smlouvy.


Alenakar
07. 10. 2022
Dát tip supizmus, Hamar

Poláci si z nás na twitteru tropí šašky, že jsme si s pomocí letadlové lodi Karel Gott vzali zpět náš Královec (Kaliningrad) založený Přemyslem Otakarem II. Mně ale ve škole vždy tekly slzy nad dějepisným atlasem, který zobrazoval českou říši krále "železného a zlatého" sahající od Baltu k Jadranu.  Nebýt toho zatraceného Moravského pole...    Tip.


Evženie Brambůrková
06. 10. 2022
Dát tip supizmus

To je vydařená veselice.


Aru
06. 10. 2022
Dát tip

á, internet zas něco objevil


bixley
06. 10. 2022
Dát tip supizmus

Mimořádná linka Praha Královec

přístav nádherných dnů...


Kočkodan
06. 10. 2022
Dát tip supizmus

Proč hned Královec... mně by stačilo, kdyby bylo v českých teráriích o něco více korálovců...


Hamar
06. 10. 2022
Dát tip supizmus, Alegna, Abakus, Nami 99

Spojuje je znovu s Čechy

obnovená placenta,

s připojením souhlasilo

kolem sto čtyř procenta.


aleš-novák
06. 10. 2022
Dát tip supizmus, Alegna, Nami 99, blacksabbath, Prosecký, Hamar

na cestu k moři přibalím štangli královeckého salámu...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru