Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sportem ke zdraví?...No jistě... :-)

06. 10. 1999
0
0
184
Autor

Zkuste to někdy taky :-)

Dívám se na hodinky.Je právě 23.00.Pomalu se oblékám a jdu ven.Proč? No přece sportovat. V tuhle hodinu? Ta je pro běhání nejlepší. Vyrážím. Všude okolo je tma a nepříjemné chladno. Moje tělo je ztuhlé a ospalé.Jen těžko se srovnává s tím,co s ním teď provádím. 500 metrů … Nohy tupě dusají nerovnou silnici.Snažím se pravidelně dýchat.Pocity - –nic moc! 2000 metrů … Kolem probíhá toulavý pes a zuřivě štěká.Zřejmě mne považuje za vetřelce. Pocity – o malinko lepší,neboť tělo si zvyká. 3000 metrů … Krize pominula,nesnesitelný chlad se stává příjemným.Nechávám myšlenky volně plynout. Pocity – nádherné. 4000 metrů … Pozoruji události v dálce před sebou.Vidím světla pouličních lamp ve vedlejší vesnici. Pocity – v pohodě. 5000 metrů … Potkávám pár lidí,kteří jdou z odpolední směny. Cítím jejich udivené pohledy,ale běžím dál. Pocity – na hranici pohody a nepohody. 6000 metrů … Začíná tuhý boj s podvědomím. Já: „Už nemůžu,kašlu na to,to stačí!“ Podvědomí: „Ne,nestačí ještě alespoň kousek!“ Pocity – začíná mi být na nic. 6300 metrů … Abych přemohl nepříjemné pocity,snažím se v dálce fixovat hvězdy pohledem unavených očí. Proti mně jede automobil a jeho světla mě prudce oslňují. „Bože!Jak nenávidím ta světla!Který blbec?!“ Naštěstí to přepnul na tlumené. Opakovaný boj s podvědomím. Já: „Fakt na to seru!“ Podvědomí: „Na to zapomeň!!! Makej! Ty zdechlino jedna!!!“ Já: „!!!!!“ Podvědomí: „Ještě aspoň těch 200 metrů….“ Pocity – krize. 6500 metrů … Ustávám v běhu.Chvíli se potácím po cestě sem a tam,jako po flámu.Ale i to pomalu přechází. Podvědomí: „Tak jak se cítíte,pane,po 6500 metrech?“ Já: „Ale jo,jde to.“ Pocity – velká úleva. Čas: 23.40 hod. Uléhám do vany plné příjemně teplé vody. Nechávám myšlenky volně plynout…. Pocity – příjemná úleva. Usínám …. Probudí mě nepříjemná zima.Voda ve vaně je téměř chladná!Sakra blbá věc! Čas: 2.30 hod. Jdu konečně spát. Pozítří to zkusím zase.Ale bez té studené vody!
Anonym
12. 10. 1999
Dát tip
Kritiku mohu dát jen nekterým kritikům. Nestačí jenom cvičit prsty a fantazii.
Jinak velice zajímavé pojetí.

zkumavinka
12. 10. 1999
Dát tip
no jo... parkrat me ma sportovne zalozena kamardka vytahla behat... asi sme toho nenabehaly tolik, ale pocity souhlasi... jojo...

snoopy
12. 10. 1999
Dát tip
hmm, já to taky znám z osobní zkušenosti.. dokonce včetně tý vany.. : ) ..brr, vždycky to probuzení děsně studí..

slavek
08. 10. 1999
Dát tip
na co bych se namáhal? Od toho mám řidičák.. A po šesti kilometrech se motor ještě ani neohřeje, tak je to v pohodě.
Ale tou vanou jsi mě navnadil.. A my musíme mít jenom takový ten blbý sprchový kout...

Merle
07. 10. 1999
Dát tip
Hmmm, taky raději spím... Asi z toho nic nebude

Print
06. 10. 1999
Dát tip
Mno..., kromě uléhání do vany příjemně teplý vody, předchozí pocity nesdílím - nikdy jsem je nezažil. A ...ehm...ani nechci, ale viď, že to nevadí...:-))

Jean
06. 10. 1999
Dát tip
Jsem tvor, kterého nic nepřinutí učinit zbytečný pohyb. Tvé nadšení mi je sice sympatické, ale sám ho nikdy nepocítím. To takhle doběhnout do hodpůdky...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru