Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O NÁRODNÍ POSPOLITOSTI

06. 01. 2008
7
11
2700
Autor
Lan

Co se to děje? Co to dělají?


 

Jela jsem příjemně proteplenou tramvají, čtrnáctkou, jak vyhlídkovým vláčkem. Nade mnou mladý francouzský pár obdivoval Prahu. Taky jsem ji obdivovala, i když tu trasu znám už léta nazpaměť. 

Přejížděli jsme most, panorama Hradčan, a vjížděli do Revoluční.

Tramvaj zastavila na červenou. Po chodníku zvolna kráčel kominík v kominické uniformě, se štětkou na rameni.

 Automaticky sáhla jsem po jediném svém možném knoflíku, po kovovém, u džín. Já mám totiž na knoflíky fobii.

V tu chvíli nad sebou slyším, s nepředstíraným údivem:

 "Qu´est ce qui ce passe? Mais, qu´est ce qu´ils font?"

/Co se to děje? Co to dělají?/

 Vzhlédla jsem nahoru. Francouzský pár překvapeně zíral, doslova zíral, na lidi v tramvaji, na lidi na chodníku.

Mladí, staří, ženy, muži, ti všichni, s pohledy upřenými na kominíka, si v jednotné národní pospolitosti svírali knoflíky svých svrchníků.


11 názorů

Sebastiana
07. 12. 2010
Dát tip
*

Jo jo. Když vidí kominíka, všichni sahají na knoflík, jako kdyby ho chtěli vypnout.

solomon
15. 03. 2008
Dát tip
tak vidíš že to znáš

Bič
14. 03. 2008
Dát tip
já nevim. to je nějaký pořekadlo, že kominíci kradou knoflíky či co?

solomon
14. 03. 2008
Dát tip
biči:no ale tak to seš hloupej

Bič
12. 03. 2008
Dát tip
aha. to v prologu je překlad. stejně jsem nepochopil ?

Bič
12. 03. 2008
Dát tip
jop, francouzsky neznám, nepochopil

palino8
06. 02. 2008
Dát tip
très très très gentil ;) a jeden klubík

len by som pre chudákov bez franiny možno preložila (do prológu, alebo aspoň do kritík) ;) ja som pochopila a zlaté;) *

avox
07. 01. 2008
Dát tip
milé... náš kominík nosí modráky a jezdí trabantem... */

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru