Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePro chlapce klečícího před kamenem
16. 08. 2010
40
60
4130
Autor
baronka
A ještě TO krvácí
mezi osamocením a zrodem
kdy dlátem
silou i něhou
lákáš tvar
Ty slaný potem
tak voňavý snem
A ještě TO krvácí
60 názorů
Michel Mánička
19. 08. 2011
A já, trouba, myslel, že to je nějaká dřina s dívkou. S metaforou těžko hrát
blboun nejapný
09. 09. 2010
Dreamy Angel
Fouraix TO vyjádřil přesně
za lásku jsi lapený
a nic není důležitější
Dreamy Angel
17. 08. 2010
není nad tvoření. možná to je jen malé hraní na malého boha co umí tvořit jen neohrabatelné lapače prachu a ještě se nadře, ale i když si to uvědomuju, tak když sem si nedávno koupil olejový barvy a zabral se do obrázku, taxem si někde v půlce uvědomil, jaká to ztráta, že jsem nezačal už pradávno. hezký.
Myslím, že bez použití velkých písmen u TO by celek působil lépe.
"tak voňavý" se mi do tohoto typu textu nehodí. Chápu, že autor může na vůni snu trvat, přesto si myslím, že alespoň nahrazení tak voňavého vonícím by nemuselo být úplně špatné.
Ale i tak v tom ten mladý umělec je.
Dílo, které diskuzi mnohou vyvolává, špatné být ani nemůže. Jen prostřednosti plytké pozornost naše míjí a ta - v nejlepším případě - se vyhýbá opovržení. Tohle je o něčem. Voňavý ... jak prosté vyjmout jedno slovo z kontextu a dát mu hanlivý punc. Tohle je v širší souvislosti nová kvalita a jako takovou je třeba ji brát. *
zblblýptáček
16. 08. 2010nevím,neznám
16. 08. 2010
Neroušek mává baronce.PS.Co se týče hluboké kritiky: nerouškovi se zdá báseň nedodělaná v tom smyslu,že i přes malou plochu ještě jsou tam přebytečná slova:
silou (už je tam dláto,takže zbytečné)
zájmeno ty je zbytečné v tomto kontextu-Ty slaný potem
a dále voňavý sen,to VOŇAVÝ přijde nerouškovi kýčovité v této souvislosti,báseň je drsná a slovo voňavý se nehodí,je příliš jemné......neroušek by nahradil prostoupen snem například
a taktéž velké písmeno u To je zbytečně poukazující,je to jako svítit ve dne.Tedy báseň musí býti vybroušena přesně a jemně do každého slůvečka.Čili takto prakticky by si to neroušek představolal:
A ještě to krvácí
mezi osamocením a zrodem
kdy dlátem
i něhou
lákáš tvar
slaný potem
prostoupen snem
A ještě to krvácí...
Zdraví neroušek.*********
Prosecký - ech, tedy mea culpa, jedná se o chybu v komunikaci.
Ono "proč asi" se vztahovalo na informaci, že v Aichelově době byla kamenická práce považována za něco samozřejmějšího než práce architekta - tudíž se architektem stával někdo, komu nevyšlo něco předchozího (pokud to nezdědil po papínkovi jako Kilián Ignác), ať už to bylo z jakéhokoliv důvodu.
Aichel měl bezesporu na architekturu obří talent, jeho doba by ale neměla problém tento talent promrhat, protože si kamenické práce cenila víc. Stejně jako dnes má někdo talent na popelařinu, ale nedělá ji, protože může být i manažerem.
Takže se ptám ještě na něco jiného, než odpovídám. Ptám se na obecnost, ke které je JBSA příkladem. Chceš-li to polopatě:
Proč si Aichelova doba cenila kamenictví více než architektury, takže se musel nejdřív narodit neschopný pro své originální povolání, aby vůbec dokázal uvažovat o možnosti navrhovat domy?
Fuj.
nedá mi to, abych se ještě jednou nevrátil: v Afghanistanu roztloukají štěrk pouze ženy. Proč asi?
Mimoni, odpovídáš si sám. Ale dobrá, zopakuji: Eichel se stal architektem, protože pro chatrnou stavbu těla nemohl být kameníkem.
Prosecký
dívala jsem se jak tvoří
je to ještě chlapec
je mu sedmnáct
bylo to úžasné
A ještě
A ještě
A ještě
A ještě tip. Báseň si zde bezpochyby najde své publikum.
Prosecký: Nebýt chatrného těla, mohl být Jan Blažej Santini-Aichel kameníkem! Dráha architekta pro něj byla až druhou volbou. Proč asi.
Myslím si, že by se děti neměly nutit do sochařiny. Nezodpovědný otec zřejmě chtěl využít synkovy ochoty a kdoví, co dělá sám. Diezenhofer by se tak nesnížil.