Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O vodníku Čeřílkovi, skřítku Ostřičkovi a víle Jasance: Vodní pych - pokračování

19. 06. 2022
16
26
436
Autor
Alegna

Vodní pych - část druhá

Když bylo k večeru, zastavil se vodník u Ostřičky, aby se spolu s ním podíval na krásný večerní tanec Jasanky a poté se s vílou i se skřítkem domluvil na nočním hlídání. Věřil, že zloděj, povzbuzený minulým úspěchem, se znovu vydá na noční lup.

Víla přislíbila hlídat do půlnoci, skřítek do tří hodin ranních a zbytek si vzal na starost Čeřílek. A jak se domluvili, tak také udělali. Jasanka, aby jí dobře ubíhal čas, si stříbrným paprskem darovaným měsícem vyspravila roztržený závoj, při tanci se jí totiž zachytil za ostřici.

O půlnoci vzbudila skřítka, který z rozespalosti mlel pantem a něco si brblal pod vousy, přesto poctivě hlídal, jak slíbil a čas si krátil vyplňováním mezírek ve střeše domečku pomocí, jak jinak, než ostřice. Jeho služba, stejně jako služba víly, probíhala v klidu.

Vodník nemohl spát, jak byl zvědavý, zda zloděj přijde a zda se mu ho podaří zadržet a ještě, než poslal Ostřičku znovu na kutě, zkontroloval síť, kterou u rostlinek nastražil.

Usadil se v koruně stromu a z čekání i únavy jej na chvilku přepadl spánek, probralo ho teprve brrr, ách, mocné žbluňk a šplích a cák, až mu pár kapek přistálo na nose. Nelenil, skočil z větve přímo doprostřed kruhů vzniklých na hladině. Dopadl na dno hned vedle zloděje, který sebou mrskal zamotaný do nastražené sítě a při tom polykal andělíčky.

Vodník lupiče hbitě vyprostil a vytáhl na břeh, popadl jeho ruce za zápěstí, rozpažil je a pak mu je přitiskl na hruď, to opakoval tak dlouho, dokud z nešťastníka nevytekla všechna voda, kterou při tonutí vypil. Chvilku to vypadalo, jako by měl místo úst vodotrysk.

Když přišel k sobě, začal lapat po dechu a koulet očima, Čeřílek si na něho posvítil baterkou, a ano, byl to Nedámpeníz.

"Tak ty musíš chodit krást vodní rostlinky, je ti líto za ně platit? Málem jsi za ně zaplatit tím nejcennějším, co máš, svým životem," obořil se na chmatáka. "A víš, že kdyby ses utopil, musela by tvá duše u mě odsloužit všechnu tu tvou nepoctivost, než by mohla vystoupat do nebe?"

Nenechavec stále jen koulel očima, drkotal zuby, třásl se po celém těle a vyrážel se zebe: "Já ... já ... já ...uch ...ech ...už ... budu hodný."

"Ach jo, kdo se má na tebe dívat," už klidněji pronesl vodník. "Seber se, upaluj domů a polepši se!"

 


26 názorů

Alegna
04. 07. 2022
Dát tip

Renato, děkuju za tvůj pohled, věkově by to mělo být pro děti nad 5 let


bixley
04. 07. 2022
Dát tip

Lído, krásná pohádka. Zloděj se chytil a dostal za vyučenou. Moc hezky napsané, pro děti srozumitelné.


Alegna
21. 06. 2022
Dát tip

:) to je pravda, díky Evženie 


Hlavně, že to dobře dopadlo :-)


Alegna
20. 06. 2022
Dát tip

Děkuju, Čudlo


Alegna
20. 06. 2022
Dát tip

Dobrá otázka, fialko  :), potřebuju nápady, jeden příběh můžu slíbit


Čudla
20. 06. 2022
Dát tip

Pěkné /*


fialka...
20. 06. 2022
Dát tip

Moc pěkný příběh. A co bude dál? :-)))


Alegna
20. 06. 2022
Dát tip annnie

.) Že jo? Díky an.


Alegna
20. 06. 2022
Dát tip

Jamardi, tvoje slova mě přinutila si to představit, hlavní je mít čím třást :)


annnie
20. 06. 2022
Dát tip

Nedámpeníz je opravdu moc pěkné jméno! :) :) :)


Jamardi
20. 06. 2022
Dát tip

Kdo  se umí třást po celém těle, mívá výhodu.


Alegna
20. 06. 2022
Dát tip

Aru :)))


Alegna
20. 06. 2022
Dát tip

díky blac, jsem moc ráda


Aru
20. 06. 2022
Dát tip

Nedá Peníz a nedá a ještě krade, surovec jeden :D

od té doby se už nejmenuje Nedámpeníz, ale Upalujdomů : D:D


blacksabbath
20. 06. 2022
Dát tip Aru, Gora

Čeřílek je moc hodný a shovívavý....:-)))))))))))))....lpříjemné počteníčko


Alegna
19. 06. 2022
Dát tip

:) Taky doufám a děkuju, Štírko


Alegna
19. 06. 2022
Dát tip dievča z lesa, Odpoutaný Prométheus

dievča, připomněla jsi mi, že jsem si přivezla z Turecka semínka palmy a vypěstovala z nich v květináči rostliny, které jsem rozdala, jen jednu si nechala, vyrostla do obrovských rozměrů :)


Štírka
19. 06. 2022
Dát tip

Pohádek není nikdy dost... 


tiež som si už všeličo odstrihla a zakorenila, napríklad ružičky ... ale vykopávať korienok to je niečo iné ... ***


Alegna
19. 06. 2022
Dát tip

Jojo, Kočkodánku, on je tak trochu, jako jeho stvořitelka :)


Alegna
19. 06. 2022
Dát tip

Nami, tomu rozumím,  asi všechny děti věří, že to, co se říká, že je správné, platí :)


Alegna
19. 06. 2022
Dát tip

:) Phil, kdybych je měla kam sázet, kdo ví .....


Kočkodan
19. 06. 2022
Dát tip

Čeřílek bude asi trochu staromilec, když svítí baterkou, ne pohyblivým telefonem... ;-)


Nami 99
19. 06. 2022
Dát tip

Hezké.

Jednou si moje babička přinesla v kapse v sáčku z práce (z JZD) umělé hnojivo. A já jsem to viděl.  Byl jsem zvídavé dítě. "Ale vy jte říkala, že se krást nemá." "No, trochu jako trochu." Řekla babička.


Philogyny
19. 06. 2022
Dát tip

Taky semo tamo nesu z lesa rostlinku a tak...   :o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru