Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O vodníku Čeřílkovi, skřítku Ostřičkovi a víle Jasance: Vosy, Ondra a pulci - část první

05. 07. 2022
17
35
543
Autor
Alegna

Na stromě vedle jasanu kde bydlí víla, na tom, co je první na hrázi, když se přijde od vesnice, si stavěly hnízdo vosy. Víla zaznamenala silnější bzukot než obvykle, ale myslela si, že přibylo pracovitých včelek na rozkvetlé louce. Netušila, koho to má za nové sousedy.

Jedno velmi horké odpoledne si sušila svůj čerstvě vypraný závoj na ramínku zavěšeném na větvi. Odpočívala ve stínu koruny stromu a jedním očkem hlídala, aby větřík, který si jen tak povíval, nezesílil a nechtěl jí odfouknout závoj do daleka.

V tu dobu se na hrázi ve stínu jasanu s vosím hnízdem na dece uvelebila k odpočinku nic netušící maminka s malou tříletou holčičkou. Po chvilce přiběhl větší kluk, ze země sebral klacek a hodil ho do koruny toho stromu.

Naneštěstí srazil vosí hnízdo. Dopadlo malý kousek od holčičky sedící na dece, hrozilo, že ji vosy podrážděné pádem na zem pobodají žihadly. A to by bylo zlé, moc zlé, holčičce by šlo o život.

Jasanka v mžiku oka strhla závoj, přikryla jím vosy i s hnízdem a spolu s duchapřítomnou maminkou přitiskly jeho okraje k zemi a pevně je držely. Bzučící pruhované obyvatelky spadlého hnízda nemohly létat a bodat.

Víla rozhněvaným pohledem přilepila kluka k zemi, že se nemohl ani pohnout. Když se uklidnila, nařídila mu, aby přivolal skřítka z ostřice a řekl mu, ať jí i s vodníkem rychle přispěchá na pomoc.

Přivolaný Čeřílek spolu s Ostřičkou opatrně zabalili vosy i hnízdo do závoje a odnesli vše do nedalekého lesíka. Tam závoj pomaloučku polehoučku rozbalili a jemně vytřepali, aby vosy ještě více nepodráždili a nikomu se nic zlého nestalo.

Víle pak vrátili závoj notně špinavý, ale ona se nezlobila, kdepak, vedro ne-vedro, za veselého smíchu s holčičkou a s její maminkou tančila kolem stromu.

 


35 názorů

Alegna
21. 07. 2022
Dát tip

bixley, děkuju za tvoje slova, jsem ráda, že se ti moje pojetí pohádky líbí


bixley
21. 07. 2022
Dát tip

Líbí se mi, že víla nejen zachránila holčičku, ale i ty vosy, odnesla je na jiné místo... :-)

Moc hezké pohádky, dobře vymyšlené postavičky.


Alegna
14. 07. 2022
Dát tip

Dobrý postřech Andreino, závoj naštěstí schne rychle, takže nic a opět naštěstí v Česku je prostovlasost již běžná, díky za čtení


Andreina
14. 07. 2022
Dát tip

Každá pohádka je pro mne vždy pohlazením a Tobě se povedla. Vím, že skončí dobře. 

 

Ještě než pomažu na pokračování, zamyslela jsem se nad jedním postřehem - Co má víla na sobě, když odloží závoj? Pokud nic, je to moje krevní skupina, jen pozor, do jaké země je děj zasazený.


Alegna
07. 07. 2022
Dát tip

fialko, díky za čtení i projevenou zvědavost :)


Alegna
07. 07. 2022
Dát tip

Aru, souhlasím, že země nic nebrat a děkuju za trpělivé čtení 


fialka...
07. 07. 2022
Dát tip

Opět moc hezká pohádka, jak asi skončí?


Aru
07. 07. 2022
Dát tip

sbírání klacků, jakož i dotýkání se čehokoli na zemi by mělo být zakázáno už jen kvůli tetanusu :D

pěkná pohádka ;)


Alegna
06. 07. 2022
Dát tip Gora

Phil, přesně, vztahy jsou složitý mechanismus a zvířata narozdíl od některých lidí hodně vycítí, věřím, že jim rozumíš, neměla bych tvou odvahu 


Philogyny
06. 07. 2022
Dát tip

Zkouším to. Zvířata vycítí strach. I hmyz. Když píchne jedna včela, tak ostatní taky. Pořád pozoruju, Jindra v obleku a já bez. Možná na to jednou dojedu, ale nedá mi to. Chodím tak i k býkům. Kromě mojí Frýdy, která mi v amoku prokousla ruku, se mi nikdy nic nestalo. Vůdce smečky jsem stejně já. Vztahy jsou složitý mechanismus, řekla bych. 


Alegna
06. 07. 2022
Dát tip

Phil, přiznávám, že sršeň ve mně nebudí moc důvěry, máš můj obdiv. Díky za čtení, těší mě 


Alegna
06. 07. 2022
Dát tip

Evženie, taky mám ráda dobré konce, díky 


Philogyny
06. 07. 2022
Dát tip

Připomnělo mi to, jak kdysi dcera jako malá tak dlouho rýpala do vos, až se dočkala... přiletěla s řevem domů a dostala ještě přidáno.  Hýčkám si pod pergolou sršně sanotáře. Zatím vypozorovala , že se vrací domů kolem čtvrt na deset a bývá značně nerudný... ráda čeťla. 


Mám ráda tvoje pohádky, protože to dobře dopadne.


Alegna
06. 07. 2022
Dát tip

Black. to mě těší, jsem zvědavá, jestli se jim bude líbít a díky 


Alegna
06. 07. 2022
Dát tip

F.M.R.C., díky za čtení i zanechaná slova

 

 

 


ukládám si pro vnučky......:-))))) děkuji


Lili.
06. 07. 2022
Dát tip

To, co pociťuji při čtení, zaznělo už výše : dovol abych tedy namísto originality pouze zpapouškoval : moc milá pohádka. Ano, milá.


Štírka
06. 07. 2022
Dát tip

Skvěle : je to Tvoje pohádka...


Alegna
06. 07. 2022
Dát tip

Štírko, díky za tvůj pohled. Dala jsem první větu do původní podoby, kterou měla před vložením na Písmák.


Alegna
06. 07. 2022
Dát tip

Tvoje slova mě těší, díky Diano


Štírka
06. 07. 2022
Dát tip

 Na hrázi rybníka, na prvním stromě, když se přijde od vesnice, se rozhodly vosy stavět hnízdo. Víle Jasance patřil vedlejší strom - samozřejmě jasan.

... (a takto by se dalo měnit a přitom zachovat příběh - ten je přeci to hlavní - a na jeho vyznění záleží...

a když: vílím... by asi mělo být víliným ...?)


Diana
06. 07. 2022
Dát tip

pěkné, milé :-)


Alegna
05. 07. 2022
Dát tip

Goro, díky za postřehy. Jojo, víceúčelový závoj, nikdy nevíš kdy se co hodi :)


Gora
05. 07. 2022
Dát tip

Al, snad nevadí - vracela jsem se třikrát k - jasanu víly -  když už, tak bych dala např. s vílím jasanem.

Někde ke konci pak bylo víckrát dovysvětlování pomocí - aby.

Docela napínavý díl. Hlavně že s dobrým koncem... vida, k čemu se hodí závoj víly:-).


Alegna
05. 07. 2022
Dát tip

Kočkodánku a nechceš být mým prapravnoučkem? Budu ti číst sametovým hlasem :)


Alegna
05. 07. 2022
Dát tip

Pro děti není nikdy ničeho dost, snad bude nějaké rádo číst a kdyby tohle, tak to by se mi splnil sen :), díky Štírko


Kočkodan
05. 07. 2022
Dát tip

Lído, je docela škoda, že nejsem tvým prapravnoučkem. Kdybys mi tohle vypravovala v postýlce, určitě bych nebrblal: „Prosím tě, babi, nech už toho, jak mám při takové slátanině usnout...“ ;-)


Štírka
05. 07. 2022
Dát tip

Příběhů pro děti nebude nikdy dost – a tenhle se ti opět povedl


Alegna
05. 07. 2022
Dát tip

Věřím, že to ještě odčiní :), děkuju Jamardi


Jamardi
05. 07. 2022
Dát tip

Klukovi mohlo jít za určitých okolností také o život.  A je dobře, že mohl udělat i něco užitečného. Pěkný příběh.


Alegna
05. 07. 2022
Dát tip dievča z lesa, Nami 99

Markel, dievča a Nami, děkuji za přečtění a milá slova, těší mě, že se líbí a přeju hezký večer a dobrou noc.


Nami 99
05. 07. 2022
Dát tip

Moc hezké.


krásne pokračovanie ...***


Markel
05. 07. 2022
Dát tip

moc milá pohádka :-)) *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru