Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMuž z Lindow Moss
Autor
yss
*
Ach Vendelin
tá ostrokyslá veta
je sobota
z ktorej tiahne rozbozkávané rizoto
pretože túžim večer
pretože priam sa gúľam
po anjelskej kôre tvojho chrbátika
chcem ťa tesno ako podošva nohu
podomového obchodníka, splynúť v prúde
sifónu alebo orchestra, mať tú nádej chleba a soli
keď odomkneš mi hlavu
a povieš, ach Ágnes
si viac než slnko a práve preto
fikcia - chrumka môj najmilší ohryzok
môj bezútešne prázdny
diár
a brána s kopou dreva
Ach Vendelín, toto je poézia !
pomleté proso
budiš ti náhubkom pane...rozsekni, hlavne mlč!
*
Dôraz
ako vylepšená
verzia Pipi mávla plutvou
a vôbec ju nezaujímala
šírka návrhu
len spôsobne zamrkala
púdrom a kým čiastočky pofŕkali
asfaltovú krinolínu
pritúlila sa k piesku
a úplne pomaly
sa oddala
kovu -len ukryť
oči ako huňaté papuče
*
kdesi medzi snom a brázdou
prekvapuje nás
čistota návrhu vstúpiť do záhrady-
formulujeme vyjadrenia
s priestorom až po dno
zvažujeme či budeme narážať
na ďalšie riziká
alebo toto je posledné nič -prenikavé svetlo
pod krokmi, ktoré už nie sú výsledkom
emócii
tváre prešli
cez palmové listy farbami a popolom
predstav si miestnosť
preplnenú iba ľuďmi
nech nedráždia vzduch
*
33 názorů
Zeanddrich E.
25. 09. 2022Nejvíce mne oslovila ta prvá :)
Na prvú pomyslol by som si aj z guľôčkových kalamárov. Chutné čítanie, azda som si tuná štipku zneistil chápadlá.
Vidíš, jaké mám mezery, jemňoulinká linka ve vlákénkách telecího a rozpadajících se pletiv. U nás jen samé T-bone, on by sa Vlado ani s iným nechcel nepražiť. Louise se mnou samozřejmě ze zásady konzultuje vše, co jí má vyjít po slovensky.
https://m.youtube.com/watch?v=myqAsltWzNU
K dvojke/ k trojke u nás sa za L.G. čaká
Hele, každý, kdo není Emanuel Ridi, když se čeří s rizotem, musí milovat buď vaření, nebo pokrm. Jinak to nevidím. Zimní recepty? Ossobuco!
šmankote, zase afatická dysnomia či kýho steak
Jednička je tužka seříznutá topůrkem a Silenin Sifon by si s ní rozuměl,
dvojka kdybych, ach, kdyby muži silných hlasů... a trojka se odehrává u Louise Glück.
Než výraz! Autor snake kdesi mezi, yss kdesi medzi, no tož já tak, že Vlado tiež a nik ho u mňa neprekonal, už taková... uloženost.
Phil- výborné si to vystihla, všetko je úplne inak. Nadpis v tomto prípade "zásterka", umelo vytvorené "vzťahové rozjímanie", pričom Vendelín je diár, a Ágnes nepochopená poetka, ale Vendelín môže byť aj básnik, a Ágnes ceruzka, všetko je možno úplne inak, možno niekto je aj obeť...
Law- trojka je v tomto prípade priam magická / viď.citácia slivky/
rozlíbané rizoto je teda maglajz :/ - ani omylem ... :) Ale smířili jsme se spolu, dneska na třetí čtení jsme spolu v poho :) ... ach, Vendelín, ach Ágnes, ach - už aby sobota (musím si dát bacha na podešve, co dělaj ... )
jo, je supr
Jasně, že si vyooglila liščího muže, ale přišlo mi, že je to jenom zástěrka. Všechno je vždycky jinak. A pobavilo. Manžel miluje moje rizoto. Rizoto je kulinářské umění. Suché bílé víno, hříbky, rýže Arborio, šafrán, máslová dýně nebo kachna? :)
Phil - toto je najmä o tej irónii, úroveň interpretácie je už rôzna. Rada, že pobavilo
Asi jsem povrchní, ale tady načítám ironii namíchanou hořkostí, půda manželství po letech a světlušky stejně svítí...
Sluka, ty mne úhora, ja tebe princa. Ach, zasa som prerobila. Hej no, niekedy mám chuť na takéto "veľkohubé " prejavy, skoro na hrane- dik za krásny koment
Tiež si myslím...pozvú ťa do záhrady plnej svetla, vzduchu, s priestorom až po dno, s akustiku plnou trblietavých bublín, balónikov a ty chces v tomto mať nejakú pravdu.
To by som musela urobiť dve veci, napísať tak veľmi preferovanú "blbôstku" a dať alternick, myslíš že potom by aspoň pán redaktor RJV prispel v komentári zasa nejakou skvelou ostrokyslou ukážkou?
Argumentácia nemá zmysel, tu sa žiada dodržiavať iba dekórum...čo ti mal povedať, že máš pravdu ?
yss: Dopřej redakci její šanci předvést svůj potenciál v plné palbě, jakož i pověstnou velkorysost, nedej se prosit.
Tos tušila, že po tolika letech tu nejsem s to na rozdíl od ostřílených redaktorů sama od sebe vidět, že ne/udělili tip/výběr atp.? Brilantní ukázku předpokladové argumentace jsem si fakt užila.
hm, no dá se to číst i jako vyznání lásky
baví mě ta ironie
i když některý obrazy jsou na mě už moc... složitý, košatý
Silené, u mňa jednoznačne vždy prevláda štandardná ignorácia, mohla by som písať aj v hieroglyfickým, prípadne rovno vyrývať klinové..jako obvykle
yss, tvůj text si přečtu až později, ale přivedlas mě hnedle na myšlenku, zdali by pod tvými volnými verši v bezchybném českém jazyce došlo také k mohutnému přílivu neutuchajícího obdivu za zvládnutý jazyk, či spíše k standardní ignoraci tvého příspěvku ve vážné kategorii Volný verš jako... jako obvykle.