Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O vyplněném přání

20. 10. 2022
8
7
196

 

 

Znovu jsem se poučil (ze zdejších převažujících reakcí :) ), že méně někdy znamená více :)

Tak tedy jsem se rozhodl, že budu publikovat jen *opravdu původní verze těchto pseudo(bajek), tak, jak jsem zapsal v letech 1990 - 1991 (souborem O Jellymannovi číslo jedna nazval jsem je až později :) )

 

*snad jen - docela výjimečně - nějaké jednotlivé slůvko nahradím jeho ekvivalentem   připadajícím mi dnes přiléhavějším :)

 

 

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::..

 

Poznámka ke jménu ,,Jellymann" (důsledně vyslovuj ,,Dželiman" :) ):

 

Jelly - rosol, želé, tvárná hmota (angl.)

 

Mann - bytost v těle mužského typu (něm.)

 

Jellymann - vyvíjející se (tvarující se) se (zřejmě) (středo)evropský pozemský muž  ((muž na cestě))

 

 

 

 

 

 

O zpívajícím kosu (asi r. 1990)
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Jellymann G. byl zrovna mírně smuten, když spatřil ve Volné přírodě na Rozkvetlé větvi zpívajícího Kosa.


„Je to bezesporu krásné a ušlechtilé," pomyslel si, „ovšem je více než zřejmé, že ten kos je ještě  jen pouhou součástí Volné přírody."

 

 

 

 

 

 

O vyplněném přání (asi r. 1990)

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

 

Od moře vál osvěžující vítr, a Jellymann G. měl za to, že konečně přijde osvěžující deštík, který si velice přál, a na který se velice těšil.

 

 

Ten opravdu přišel, ale až na druhý den; poté, co   prudká bouře zdevastovala široké pobřeží.

 

 

 


7 názorů

po bouřce se vyčistí


Andreina
20. 10. 2022
Dát tip

Od sestry a neteře ze severního pobřeží Kréty vím, že deštík se tak nějak vytratil a po bouři uklízí ještě dneska a budou asi dlouho. Půl metru bahna dá zabrat.


Evženie Brambůrková
20. 10. 2022
Dát tip blacksabbath

My měli napřed deštík a pak bouři s vichřicí. 


Nami 99
20. 10. 2022
Dát tip blacksabbath, Jamardi

Z dějů, odehrévajících se v přírodě vznikla i některá slova. Například kostrč, je kos trčící z hnízda.


Jamardi
20. 10. 2022
Dát tip

Osvěžující deštík si přeje každý zahradník. Za tu bouři může kdo?

Volná příroda se vůbec neurazí, když budeš obdivovat zpívajícího kosa. Ale když budeš chválit, jak je vrátný výborný, sebestředný ředitel řekne, že dobrý vrátný je jen výplodek jeho výborných managerských schopností.


Ad ta druhá - že opět řádí šotek, ohledně fontů a velikostí písma, mne už snad na Písmáku nepřekvapuje :)

 

(ta druhá drobnost byla, samozřejmě, dnes přepsána vcelku, v jednom (wordovém) souboru,..., v jednom typu pásma : ), atd.)


.. .


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru