Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proč?

27. 01. 2023
19
43
428

Je před osmou večer a Milena jde domů z práce. Dělá fyzioterapeutku a končí večer v sedm.

Než dojede na své sídliště, trvá to také dost dlouho.

Když začne stoupat po pěti schodech k domovním dveřím, vyloupne se ze stínu mladík s kapucou na hlavě.

,,Dej mi kabelku, bábo." Ranou do ramen ji schodil ze schodů na chodník.

,,Ani náhodou!" A začala volat o pomoc. Tašku měla bezpečně přes tělo a ruku a nebylo snadné ji sebrat.

Je jí sice skoro sedmdesát, ale fyzičku má dobrou. 

Přetahují se o tašku a ona stále křičí.

Kdysi mi jeden starý policista říkal: ,,Pokud budete řvát HÓŘÍ !!, dočkáte se spíš, že někdo vyleze."

Ale náhodný chodec se přeci jen objevil. A běží na pomoc!

,,Ty stará svině, to ti nedaruju," Přiznal mladík porážku a gustem dupnul bagančetem na ruku chránící tašku.

Zapraskaly kosti.

Policisté vědí, že se jedná o skupinu několika mladíků ve věku 14 - 16 let. Toto svědectví bude klíčové.

Jen si je posbírají. 

Škoda, že to neudělali už dřív. Tři dny před vánocemi, s rozdrcenou rukou, nejsou zrovna sváteční vyhlídky.

Jsou u nás jistě tzv. vyloučené lokality, kde bychom se asi tolik nedivili. Ale pražské sídliště v podvečer by mělo být relativně bezpečné.

V jaké době to  žijeme? Co je k tomu vede? Tolik strádají, že musí přepadat druhé?

Proč?

 

 


43 názorů

dadadik
před rokem
Dát tip

Tohle se stalo mojí kamarádce, taky Mileně, taky kolem Vánoc, taky ji dupl na ruku a zlomil.. 

uf


Jsou u nás místa, kudy po setmění nejdu, i když je to kratší. Tedy pokud nás není víc. Děkuji za příspěvek, Alenakar.


To je taky řešení, Benetko. díky.


Děkuji, Markel, ve verších to vypadá trochu lépe.


Alenakar
30. 01. 2023
Dát tip

A to ještě patříme v Evropě k nejbezpečnějším zemím.   Ve velkých amerických městech jsou čtvrti, kam nemůže běloch po setmění ani strčit nos. Amerika je vskutku země svobody. Ale můžemě klidně zůstat v Evropě.Do arabských čtvrtí v Marseille se ani policie neodváží bez doprovodu příslušníků cizinecké legie se samopaly. Buďme tedy rádi, že žijeme v Česku a v jistých lokalitách raději taky nevycházejme ven.  Tip 


Benetka
29. 01. 2023
Dát tip

A já myslim že to není nic nového. Už od prvobytně pospolné společnosti se přepadávalo vraždilo znásilňovalo... A tak to jde pořád dál a dál a dál a dál a...

A na otázku PROČ? ať si odpoví každý sám.


Markel
29. 01. 2023
Dát tip

násilí, zmar a chaos

dala bych jim na nos

mít tu moc, tak do dolů

na čas bych vzala svobodu

ta pseudohumanita hloupá

nevraživost mezi lidmi stoupá

nechápou, proč stát to dovolí

to nepřehledné dějin soukolí

dát dětem vše to moudré není

trvat bude, než-li se to změní


Abakus
28. 01. 2023
Dát tip

Evžénie - a stojí ten celodenný zárobok za zlomenú ruku?

Kamarátke na prechode pre  chodcov na pravé poludnie 35+ /žiadna zachovalá dôchodkyňa/ skoro rozbili čeľusť kvôli starému mobilu, kde baterka vydržala max. hodinu. Keď sa  ukázala v robote  s parádnou modrinou, tak som nechápala: "Kvôli takému mobilu si nechať rozmlátiť tvár?"  Zabojovala oň, zachránila ho, ale za akú cenu?


Norsko 1
28. 01. 2023
Dát tip

Nezklamala jsi. Humor, pro tebe pojem neznámý


Souhlasím, Jamardi, práce je pozorudodný lék.


Děkuji, Hanko, za další super návod :-)


Evženie Brambůrková
28. 01. 2023
Dát tip blacksabbath

Naprosto s tebou, Ivi, souhlasím. V některých případech měl i řemen své opodstatnění.


Norsko 1 - skvělé, tak to bys už uměl :-)


Evženie Brambůrková
28. 01. 2023
Dát tip Zajíc Březňák

Děkuji za komentář, Zajíci, ani já jsem nebyla výkvět školy.


Abakus- zdravá ženská, která v 69 letech svýma rukama vrací zdraví a pohyb druhým, je sice babička, ale ne nějaká roztřesená chudinka. A měla v tašce celodenní výdělek, karty, klíče a doklady. Bojovala ze všech sil. Po pár centů to nedělala.


Markel - nějak nevěřím v zlepšení.


je to tak, Aru.


Taky bych z toho nebyla šťastná, Luboši.


Jamardi
28. 01. 2023
Dát tip

Paní chápu. 

Myslím si, že je to jako se šikanou. Potřebovali by fyzickou práci. Třeba u nás to jeden čas bylo tak, že každé ráno byl jeden odpadkový koš převrácený vzhůru dnem.


Je to smutné co se všechno děje.......u nás se říká, že po osmé večer nemají děti a ženy venku co dělat.....kriminál nepomůže...tam se naučí to co ještě neumí.....já bych....sundat jim kalhoty a pěkných pár...raději víc než míň!!!! .... na holou prdel....tak aby si na ni hezky dlouho nesedli.....


Norsko 1
28. 01. 2023
Dát tip

Hú-rá ! Hú-rá !


8hanka
28. 01. 2023
Dát tip

Abakus, keby to bolo o tom, že Ťa zastaví, vypýta si peniaze, " dá možnosť vybrať si"... ale on/oni útočia nečakane, brutálne... čo  v dnešnej dobe v kabelke nosíme? Nepoznám vo svojom okolí nikoho, kto by nosil väčší obnos peňazí(bez ohľadu na vek)...Mne vyhovuje platba kartou, málokedy mám pri sebe čo len zopár drobných...v kabelke sú pre mňa najdôležitejšie doklady, všetci vieme, čo to je za štrapácia obchádzať policajtov, poisťovne...preto by som ju nerada pustila z rúk...

a k tomu kričaniu, kedysi som čítala príbeh mladej ženy v parku - pokus o znásilnenie a ona v šoku miesto volania o  pomoc, zakričala hurá...to zase bol v šoku násilník a pustil ju...


Norsko 1
28. 01. 2023
Dát tip

Hó-ří ! Hó-ří !


Zajíc Březňák
28. 01. 2023
Dát tip Benetka

Žijeme v jedné z nejblahobytnějších a nejbezpečnějších dob, jaké kdy byly. Přesněji možná žijeme na konci té doby. Budoucnost bude podle všeho temnější než dnešek. Je to ovšem relativní. Jeden starý kronikář vzpomínal na neklidnou dobu krále Václava IV. s nostalgií jako na období míru, zažil totiž husitské války. 

Ale abych nemluvil tak zeširoka, dospívání mnozí z nás nemají lehké. Zvlášť když nemají žádné pozitivní vzory. Já ty vzory měl převážně jen z historických knížek. Tak jsem taky začal v šesté třídě pít a kouřit. Semtam jsem i kradl v obchodech, jednou jsem při tom byl přistižen. V sedmé třídě jsem obdivoval Hitlera a Stalina. Taky mě napadlo přepadnout někdy nějakou "bábu" a ukrást jí kabelku, naštěstí k činu nikdy nedošlo. Minimálně dvakrát jsem ale ukradl peníze vlastní matce, to mi bylo asi 13 let, ta šestá třída byla dost krizová. 

Přes svou celkovou tělesnou slabost se ale na ulicích  našich měst cítím celkem bezpečně, myslím, že žijeme v celkem bezpečné zemi. Což vyplývá i z různých srovnání pro turisty, kde by si měli dát pozor.

Tematicky je tedy dílo zajímavé a dá se o něm diskutovat. Po formální stránce není celkem co hodnotit.

Pozoruhodný je poznatek, že se víc vyplatí volat HOŘÍ! 

 


Abakus
28. 01. 2023
Dát tip

Ja asi budem /ako obvykle/na nesprávnej strane - nechápem starých ľudí, ktorí bojujú o pár centov, namiesto toho aby nosili v taške niekoľko drobných pre  zlodejov a uchovali si zdravie. Stretávala som tie babičky v špitáli pravidelne. Skoro vždy s  tým istým príbehom. A stalo sa  to nakoniec aj mojej pratetičke - zlomená ruka, sadra a niekoľko mesiacov popíjala vaječný likér, ktorý nemala rada.


Markel
28. 01. 2023
Dát tip

smutná beznadějka *


Aru
28. 01. 2023
Dát tip gabi tá istá

chápu Evži a vím, že tohle moje psychologyzování je beztak k prdu, je to určitý druh mánie, řekl bych :D

je úplně jiný pohled číst si to a zažít to, jen po těch letech, za každým člověkem stojí jeho příběh a bez znalosti tohoto příběhu nelze pochopit, proč kdo co dělá, myslím že na to není ani společnost připravena chtít to řešit, než se projeví následky a těmi se teprv zabývat, tak jak to funguje staletí, lidé se nerodí ani zlí, ani jako zrůdy, ale stávají se jimi až v tomto světě, pak je snadné klouzat až na dno


Kočkodan
27. 01. 2023
Dát tip

Když si představím, že bych měl třeba podobného synáčka, tak jsem rád za bezdětnost


Ichigo, fakt si neumím představit, co bude dál. Já bych se také bála.


Jistě že to, Mária, není jen pražská záležitost. Ale spíš by se mělo hledat to proč?


Ireno, už je mají všechny pochytané, ale co s nimi? V kriminále se naučí to, co ještě neumí.


Děkuji ti, Štírko, já bych na pomoc běžela.


Já vím, Aru, že je to každém jednotlivci nějak jinak. Ale i tak je to děs. A nejhorší je, když je to kamarádka. Jako tady v tom případě.


oj, všade to je ... dúfam, že ruka sa jej vylieči ... to je dobre, že ide svedčiť, je odvážna***


Gora
27. 01. 2023
Dát tip

Fyzioterapeuti mívají dobrou kondici, povolání se Mileně teď náramně "vyplatilo", jen nebýt zloby lupičovy.

Dobré, Evži, stručné, ale k popřemýšlení. Tipovala bych za pachatele osoby drogově závislé.


Štírka
27. 01. 2023
Dát tip Benetka

 Proč... mohlo by být 1000 odpovědí a žádná by asi nebyla pravdivá. Všichni víme že se to děje. Horší je že na to je každá rada drahá. Jistým plusovým momentem je to, že stále ještě existují lidé kteří nejsou lhostejní a starají se i když se to jich osobně netýká. Jen mám pocit že jich čím dál tím míň. Tip ti dám za to že voníš po brambůrkách ale hlavně za to že nejsi lhostejná


Aru
27. 01. 2023
Dát tip

to není o strádání, bude to znít drsně, ale oni jsou symptomy společnosti, která je tu nyní, taky čím více lidí žije u sebe, což velká města bezpochyby jsou, tím napjatější vztahy hrozí a navíc na velkých městech společenské trhliny jsou o to více vidět - každý vyrostl v urcitém prostředí určitým rodičům/nebo bez rodičů a přinesl si na tento svět svou výbavu, mix toho všeho vydá jedince, plus v takovém věku je prostě snažší být zlý na veřejnosti, než třeba v 70ti, je to složitý mix s mnoha proměnnými, přímému účastníkovi se to může jevit, jako zvrácenost bez příčin, z toho nevyplývá, že je omlouvám, nebo s nimi sympatizuji


Raději v noci chodím jen tam, kde je hodně světlo. A dokud jsou ještě lidé u nás v hospodě.


Je smutné, že se to děje i na jiných místech, ale holt jsou všude stejní prevíti.


Alegna
27. 01. 2023
Dát tip

Brrr,  představa, co se všechno mohlo stát. Taky by mě zajímalo, co je k tomu vede ....


8hanka
27. 01. 2023
Dát tip

niečo podobné sa stalo za bieleho dňa na parkovisku ...chcel kabelku, pani pevne držala, zhodil ju, dokopal, zlomil ruku...koľko asi peňazí má dôchodca pri sebe? Ja väčšinou nič...platím všade kartou...

https://nitra.dnes24.sk/okres/nove-zamky/autenticke-zabery-z-lupeze-zlodej-prepadol-dochodkynu-a-surovo-ju-dokopal-foto-427634


Čudla
27. 01. 2023
Dát tip

To by mě také zajímalo. /*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru