Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Oděna listopadově

16. 02. 2023
4
18
231
Autor
LaBruja

Oděna listopadově

ve vrzající rzi

stoletého kabátku

co vůbec nehřeje

 

Oděna listopadově

stojím na nádraží

koleje jsou zkřehlé

jako moje prsty

 

Oděna listopadově

vyhlížím vlak z Prahy

až zaskřípají brzdy 

a vynoří se dav

 

Oděna listopadově

čekám tu na Tebe

vždy ve stejnou dobu

už nevím kolik let

 

a mezitím můj kabátek sežrali moli


18 názorů

Safián
19. 02. 2023
Dát tip

Když už, tak v přítomném čase: žerou. Ale já bych už nad tím nepřemýšlel a začal něco nového. Moly můžeš použít ještě několikrát. Podle mě je to symbol rozkladu, tam by byl účiný. 


LaBruja
18. 02. 2023
Dát tip Gora

Oki, vidím, že moli tady neprojdou :-D ;-)


Gora
18. 02. 2023
Dát tip

Moly bych použila v jiné básni...


LaBruja
18. 02. 2023
Dát tip

A když budu ještě  otravná jako mol a změnila bych to takto? (mně se totiž ti molové líbí, je to méně okoukaný závěr a krom toho, že z toho vyplývá, že se osoba nedočkala, tak taky to může působit i tak, že už je i trochu bláznivá...) :-)

Oděna listopadově

čekám tu na Tebe

vždy ve stejnou dobu

a mezitím můj kabátek sežrali moli


LaBruja
17. 02. 2023
Dát tip

Dobře, děkuji, že sis dal práci s vysvětlením, chápu ;-)


Safián
17. 02. 2023
Dát tip Gora

 Bohužel nejsou moli vrcholným veršem básně. Tím je verš už nevím kolik let, který nám odhalí všechno podstatné a zároveň každému z nás ponechá prostor pro individuální dozvuk. Poslední verš je tu jaksi navíc. Zvláštní pocit z básně je jím zatlačen do pozadí. Báseň je najednou přetažená, protože poslední verš nám do pocitu z ní "důvtipně", ze zcela jiného soudku,  zopakuje to, co už víme. Báseň je, možná podvědomě, komponovaná na principu stupňované pointy, do kterého poslední verš nezapadá.  I když bytostní lyrikové mají proti jakékoliv pointě námitky,  myslím, že k té tvé se decentní způsob stupňování hodí. Problém sežraného kožichu není v něm samém, ale v jeho svázání s básní.


LaBruja
17. 02. 2023
Dát tip gabi tá istá

Jinak zvláštní, jak jsou názory na básně rozličné - na jiném serveru se líbili naopak právě hlavně ti moli :-D Viz: TaTak tohle je dost dobrý... Paráda!

A moli jsou skvělý vyvrcholení...k tohle je dost dobrý... Paráda!

A moli jsou skvělý vyvrcholení...

17.02.2023 17:03:50 | Koala


LaBruja
17. 02. 2023
Dát tip Gora

Ano, to jsem zas pro změnu pochopila, že ses spletla :-)


Gora
17. 02. 2023
Dát tip

Pardon, to bylo od J. Dvorského, ne od tebe:-)


LaBruja
17. 02. 2023
Dát tip

"Můj pane" jsem nepochopila. Že by narážka na oddanost? Respektive blbost... :-D


Gora
17. 02. 2023
Dát tip

No, nevím, můj Pane tam zatím nevidím a za druhé nevím, čím by báseň vylepšil:-)... ale je to tvé dílo, a od toho tady jsme, abychom si sdělovali pocity z něj.


LaBruja
17. 02. 2023
Dát tip

Dobře, díky :-)


Gora
17. 02. 2023
Dát tip

Právě bez posledního by mohl doznít parádní pocit z:

čekám tu na Tebe

vždy ve stejnou dobu

už nevím kolik let


LaBruja
17. 02. 2023
Dát tip

Jinak samozřejmě kritiku beru na vědomí. Jsem ráda za VŠECHNY názory tady.


LaBruja
17. 02. 2023
Dát tip

Nevím, co bych proškrtala - už tak mi to připadá dost stručné a strohé (doufám, že tím nebylo myšleno proškrtat úplně vše...) ;-) Mrzí mě, že se vám poslední řádek nelíbí - mně ano. Nechtěla jsem tam psát něco omšelého jako třeba "marně" a chtěla jsem, aby to korespondovalo s celou básní - kabátek, oděna. Každopádně děkuji za přečtení a názory.

 


Safián
17. 02. 2023
Dát tip

Chtělo by to proškrtat. A vyhodit poslední verš. Ten to zabil.


Gora
16. 02. 2023
Dát tip

Nostalgická výčitka se dobře čte, snad až na poslední řádku... /ta mi nesedla/... nej pro mne druhá a čtvrtá strofka.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru