Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Březnový park

24. 03. 2023
28
35
500
Autor
Alenakar

 

 

Park bez milenců -

Srdce vyrytá v kůře

pokrylo jíní

 

Pro další pivo?

V jíní na lavičce zbyl

otisk zadnice

 

Lavička v parku -

V jarní trávě kolem ní

víc a víc špačků

 

 

 


35 názorů

Alenakar
před rokem
Dát tip

per_zay,

díky za chválu i za típek.


per_zay
14. 04. 2023
Dát tip

hmmm ... T


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip

Zeanddrichu,

jsem ráda, že se mi daří dělat z kategorie haiku celkem hojně čtenou záležitost. Díky.


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip blacksabbath

blackie,

špačci jsou různí. Ten nejslušnější, kterého znám, se jmenuje Ladislav.


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip

Markel,

díky za hvězdičku.


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip

Rhodesie,

někteří lidé mají neděli každý den, snad jen kromě státních svátků, kdy jsou supermarkety zavřené a pivo není k mání.


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip

Knihomole,

někteří lidé jsou velmi odolní. Jeden můj známý rusista studoval ve Volgoreadu a když tam jednou v mrazivé noci budil opilce, který usnul na lavičce, ten pravil : Sorok gradusov? Eto ně moroz!


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip

snake,

taky si občas nejsem jistá, co je haiku a co senrjú. Díky za komentář.


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip

Umělče,

jsou různé druhy špačků. Například špaček obecný - sturnus vulgaris, nebo špaček cigaretový - sturnus nicotinensis.


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip

Evženie,

ono by stačilo házet vajgly do prázdné petflašky a pak ji někde hodit do popelnice. Ale to by už bylo pro některé lidi "moc práce". 


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip

Rado,

kdysi milenci, dneska bezďáci. Časy se mění a tvoje básnička o lavičkách je velmi realistická. Tady na Pímáku bych ji zařadila jako "každodenní".


 

Skvělé (ty tři se parádně doplňují... :) )


parádní obrázky.... vedou špačci a "špačci" .....


vesuvanka
26. 03. 2023
Dát tip

vesuvanka
26. 03. 2023
Dát tip

Markel
26. 03. 2023
Dát tip

můj šálek *


Rhodesie
25. 03. 2023
Dát tip

Krásné mini opuštěného parku - řekl bych líné brzké nedělní ráno...


Páči sa mi posledné, pri druhom ma striaslo zimou.


snake_01
25. 03. 2023
Dát tip

Opět povedená haiku/senrjú, zvlášť druhé a třetí


Umělec
24. 03. 2023
Dát tip

já bych jako sprosťák napsal rovnou "prdele otisk", ale chápu jemnou ženskou duši. Ale co ti špačci? To má být jako nějaké eko?


Pár košů navíc by se sice hodilo lidem, ale pracovníky údržby to obtěžuje.


8hanka
24. 03. 2023
Dát tip

áno, aj u nás je veľa špakov okolo lavičiek a nielen tam, ale ja som brala tú lepšiu možnosť


Alenakar
24. 03. 2023
Dát tip

Jeden rok jsem musela zakrývat záhony afrikánů netkanou textilií až do června, kdy už byly ptáčata velká, jinak by je špačci zlikvidovali. Neděje se to ale každý rok, někdy je asi výskyt parazitů mimořádně velký.

Jen mi není jasné, kdo to těm ptákům nakuká, že třeba nikotin nebo afrikány odpuzují parazity. Že by ptačí král? Nebo víly?


Janina6
24. 03. 2023
Dát tip

Jo, o tom jsem taky slyšela, o té "cigaretové dezinfekci", prý to dělají třeba vrány. Je neuvěřitelné, jak se příroda stále snaží přizpůsobit ekologickýcm kopancům člověka :-(


Alenakar
24. 03. 2023
Dát tip

vesuvanko,

díky za tip. Ano - znám lidi, co tráví zimu na poště zády k radiátoru, ale když se oteplí, je jim líp v parku mezi tulipány.


Alenakar
24. 03. 2023
Dát tip Janina6

Janino,

ano - špačci a "špačci" přilétají na Písmák už celé roky, ať už z teplých krajin nebo z putyky.  To že na jaře kolem laviček v parku ale přibývá hlavně těch druhých "špačků", je ovšem smutná prvada.  Sama příroda si s tím ale umí částečně poradit. Někteří ptáci (včetně špačků) si nosí do hnízda nedopalky, aby omezili výskyt parazitů, kteří napadají mláďata. Jaksi instinktivně vědí, že nikotin takto působí. Když ale nemají po ruce (po zobáku) nedopalky, poslouží jim některé aromatické rostliny jako třeba afrikány, s čímž mám bohužel neblahé osobní zkušenosti. 


vesuvanka
24. 03. 2023
Dát tip

Pěkné a třetí je bohužel výstižné... TIP


Janina6
24. 03. 2023
Dát tip Alenakar, 8hanka, Gora, Alegna

Je vidět, že špačky v trávě sledujeme mnozí :-) Loni jsem tu měla "Ptačí miniatury":

letos bylo vidět

skoro celou zimu

špačky na trávníku

A aby toho nebylo málo, přidala jsem i další ptačí druh:

posečená tráva

slyším pokřikovat

nabroušené kosy...

Akorát jsem tomu neříkala haiku, to bych si netroufla :-) Pořád ještě mi není jasné, co haiku vlastně je a co není...


Alenakar
24. 03. 2023
Dát tip blacksabbath

Kočkodanovi:

 

Park plný párků -

Na stromech i dole sní

o novém hnízdě


Kočkodan
24. 03. 2023
Dát tip

V hospodě živo

dědulu mladíček zbil

vejpůl sanice

 

Ze špatných párků

bricha velké bolení

už má i hnačku


Alenakar
24. 03. 2023
Dát tip

Hanko,

ale slovensky je taky slangem řečeno nedopalek "špak". Nebo ne?

Ti živí špačci dávají přednost zahradám. Už jsou tu dávno, přilétají mezi prvními tažnými ptáky a u nás na ořechu se mohou uzpívat.


Alenakar
24. 03. 2023
Dát tip

Diano,

faktem je, že za nedávných krásných březnových dnů vyrazili do parku hlavně bezdomovci...  Milenci se tam už asi bojí chodit.


8hanka
24. 03. 2023
Dát tip

hm...a ja som si naivne myslela, že myslíš vtáky...

nechápem, že pri lavičkách nie sú smetné koše, u nás je niekoľko kilometrov dlhá asfaltová hrádza pri Váhu plná cyklistov, psíčkárov, rodín s deťmi, no ani jeden smetný kôš...niektorí sa z lavičiek prejdú s odpadkami  aspoň k nádobám na psie exkrementy, tých je niekoľko, väčšinou preplnených...


Diana
24. 03. 2023
Dát tip 8hanka

Poslední sloka - pravda, také mne to štve...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru