Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cihla na vozovce (Vozidla, na té trase, pak ovšem dělila se/ na ta, která nevyhla se, a na ta, která/ se vyhla)

17. 04. 2023
15
19
360

 

 

 

 

 

 

 

Cihla na vozovce

::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Zelená vlna v noci: Tam a tam

na vozovce/ leží cihla

Vozidla, na  té trase, pak ovšem dělila se/ na

ta, která cihle nevyhla se, a na ta, která se vyhla

 

 

I v tomto posunul se svět ; -

- za mých mladých let/ bylo věcí cti

 

 

(při vědomí, co všechno se za mnou

může dít, ..., či neblahého stát)

vozovku od nálezu uklidit… .

Dnes do Rádia stačí zavolat

 


19 názorů

kadeřavá
před 8 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Tvé dilko mi připomnělo jak jsem odstraňovala plastové pytle s petkama z hlavni silnice spojujici Brno se Slovenskem.Je tam velký provoz -a zmatená  auta  kličkovala mezi odpadky.Nemělo to moc význam byl silný vitr a já ty pytle neměla čas ím zatížit.Na můj následný dotaz jestli by se to nemělo řešit jinak mi starostka odpověděla, že už třeba nebude foukat.:-(


Rhodesie
před rokem
Dát tip

Tak to podepisuju. Samozřejmě jde taky i to, jak je to bezpečný.

Já odstraňoval i třeba opilce, kterej, když mě viděl přijíždět, nebyl schopnej opustit silnici ani po čtyřech...

 

Jinak, skvělý dílko.


Rhodesie
před rokem
Dát tip Zeanddrich E.

Tak to podepisuju. Samozřejmě jde taky i to, jak je to bezpečný.

Já odstraňoval i třeba opilce, kterej, když mě viděl přijíždět, nebyl schopnej opustit silnici ani po čtyřech...

 

Jinak, skvělý dílko.


Aru
před rokem
Dát tip Zeanddrich E.

třeba si někdo chtěl v té cihle postavit domeček :D :D :D :D :D :D :D :D


 

Děkuji všem za návštěvu i tipy, ..., ale především za poznámky a komentáře... :):)


K3
19. 04. 2023
Dát tip Gora, Zeanddrich E.

Záleží co ta cihla dokáže udělat... Ale když jdu pěšky a mám na cestě klacek, tak ho odkopnu.


Není moc bezpečné jít něco odklízet, může tě to stát život.


Al Jal Úd
19. 04. 2023
Dát tip Zeanddrich E.

Máš pravdu, telefonní zpráva je rychlejší a pro většinu pohodlnější, než cihlu odstranit. Což je fakt, je to smutné, ale aspoň nějaké varování, aspoň něco! Ještě druzí nezasvěcení řidiči musí zrovna poslouchat rádio!


Abakus
18. 04. 2023
Dát tip Zeanddrich E.

Tehla, alebo jama, jedno sa  dá zasypať a  druhé odsypať. Ja mám svoju jamu rovno pred  domom. Z času na jar vykvitne  a potom trvá jedno volebné obdobie, kým ju zalejú a zabetónujú.  Momentálne je v rozpuku.


Benetka
18. 04. 2023
Dát tip Zeanddrich E., Aru

Jednou jsem takhle na vozovce ležel i já a naštěstí mě přejel jenom jeden cyklista. A pak mě kamarád posbíral takže dobrý... :D


Alegna
18. 04. 2023
Dát tip Zeanddrich E., Benetka, vesuvanka

Tuhle zkušenost nemám, ale bývá mi smutno z toho, jak lidé pohazují odpadky, kde je napadne, co jde seberu a hodím do koše, ale na druhou stranu jsem viděla, jak jeden pán vyndal s pouličního koše petku a šel s ní do tříděného odpadu.


Zeanddrich E.
18. 04. 2023
Dát tip Gora, Alegna

... .

No jednou jsem i - v noci na směně - slyšel každou půlhodinu zprávu o tom, že něco někde na vozovce leží (už nevím, co přesně to bylo, ale nebylo to asi tak těžké, aby to nešlo odtáhnout stranou...), ..., a nad ránem to (prozatím) končilo tak, že už tam po stranách stojí vozidla (snad  pět vozidel) na blikačkách, která na to najela, a poškodila se...!!


vesuvanka
18. 04. 2023
Dát tip

Jarmilo, přesně tak jak píšeš.


Jamardi
18. 04. 2023
Dát tip Gora, Zeanddrich E., vesuvanka, Alegna

Nemám zkušenosti s tím, co se děje na vozovce, ale co píšeš, je smutné. Někteří  se řídí úslovím "Co tě nepálí, nehas" a můžeme být rádi, že vůbec zavolají, někteří, kteří tu cihlu odklidí, mají třeba zkušenost, že se stalo něco zlého, protože někdo nebyl ochotný zvednout prdel nebo včas zvednout prdel.


vesuvanka
18. 04. 2023
Dát tip Zeanddrich E., Gora, Aru, Alegna

Souhlasím, TIP. Dříve jsme se, pokud to bylo v našich silách, snažili sami odstranit překážku, která by mohla způsobit malér, a měli radost, když se to podařilo,  teď stačí jen zavolat do Rádia...

Cihla se odstraní snadno, ale těžší bylo uhasit lopatou malý ohníček ve strništi poblíž lesa, způsobený jiskrou parní lokomotivy. Bylo to začátkem šedesátých let. Mobily nebyly a ani telefonní budka nablízku. Tak jsem bojovala s ohníčkem sama jen s lopatou, a byla to docela dřina - jeden plamínek uhašený, kousek dál vyskočil další, musela jsem je zahrnovat hlínou a ještě chvíli dusit. Trvalo skoro hodinu, než se mně podařilo oheň úplně uhasit. Byla jsem tehdy na sebe patřičně hrdá.  


Andreina
18. 04. 2023
Dát tip Benetka, blacksabbath

Já to vidím celé černé a to nejen barvou písma, ale i obsahem. Že to jde s lidskou ohleduplností z kopce vím už dávno, tak mne snad ani nepřekvapí, že dne lidé spíš zvednou mobil než cihlu. Možná proto, že je cihla težší a oni se stačili vyhnout.


Gora
18. 04. 2023
Dát tip

První strofka má dobrý "nápad", Z.E. Další beru jako dovětek.


Nami 99
18. 04. 2023
Dát tip supizmus, Zeanddrich E., Alegna

Dnes slyšíme z rádia i pravidelná hlášení o kolonách - kolonoskopie.


 

Nevím, jestli to vidím správně, ale část textu je snad modře?! - Je to zde někdy až neuvěřitelné, s tím (pouze mým?) skřítkem... :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru