Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dívka a démon

26. 04. 2023
1
12
185
Autor
Libertus

Kdysi dávno projížděla naším krajem krásná dívka. Neměla nějaký konkrétní cíl svojí

cesty. Ani nevíme, co ji přimělo navštívit náš kraj. Pravděpodobně si potřebovala

jenom odpočinout od svých starostí a problémů.

Nadýchat se čerstvého vzduchu a promyslet si, co bude dál v životě dělat.

Nalezla útočiště u jistého sympatického muže, který jí pronajal pokoj za symbolickou

částku, protože peněz také mnoho neměla. Po nějaké době začala dívka pracovat v jeho

restauraci jako číšnice, neboť jí došli úspory. Pracovala nejenom jako číšnice, ale i

jako kuchařka a pomocná síla. Tak, že práce měla dost a neměla čas na svoje věci,

kvůli kterým sem vlastně přišla.

Mezitím si všimla, že po ní místní štamgasti pokukují a že se některým líbí i jinak, než

jako dobrá číšnice nebo kuchařka. Byla z toho zmatená, protože si sem vlastně přišla

odpočinout a po nějaké známosti netoužila. Ale co mohla očekávat ve vesnické hospo-

dě, kde se takováto bytost málokdy vyskytne. Dívka byla hezká a příjemná, s hosty se

bavila normálně, přirozeně, i když pocházela z města. Někteří docházeli do hostince

jenom kvůli ní. Pro pana majitele začalo příznicé období. Jemu se pochopitelně dívka

také líbila a jednoho dne jí to řekl. Řekl jí, že by si jí rád vzal za ženu a jako partnerku

do společného podnikání. Protože věděl, že pro něho bude přínosem.

Dívka k všeobecnému překvapení souhlasila, neboť často říkala, že není rodinný typ a

veškeré nabídky se smíchem odmítala. Ale této nabídce neodolala.

Po svatbě se pan majitel jako mávnutím kouzelného proutku změnil. Jíž nebyl tak laska-

vý a ohleduplný. Hned zpočátku jí nasadil okovy a řetězy na nohy a ruce. Z těchto pout

nebylo nijak jednoché se vymanit. Dívka musela muži sloužit a uspokojovat jeho potře-

by kdykoliv to požadoval. Okovy jí tlačili do propasti a do temnoty, dívka se z nich ne-

dokázala vymanit. Na vlastní rozvoj a vývoj neměla čas. Musela se zabývat povinnostmi,

které někdy sotva zvládala. Dívka byla vyčerpaná a na pokraji svých sil,.

Bývala často nemocná a ven téměř nevycházela, démon byl nemilosrdný. A dostávala

úkoly stále složitější a složitější.

Byla vsazena do kobky, přivázána řetězy a provazy. Okolo krku a na nahou, visela

hlavou dolů nad studní, ze které se nemohla napít, protože tato studnice byla bez konce, 

jak se domnívala ve své nevědomosti.

Dívka si myslela, že je šťastná a spokojená. Říkala si, že když bude dál věrně a poctivě

sloužit svému pánovi, tak se bude mít tak dobře jako on.

A v tomto nekonečném bludu se utvrzovala až do konce svých dní.

 

 

 


12 názorů

K3
před 7 měsíci
Dát tip

V zajetí démonů...


Zeanddrich E.
před 7 měsíci
Dát tip

Ad  ...démonů, kteří vytvořili církvema na ovládání lidí...

 

(( ...)).

To snad nemyslíš vážně.

 


Libertus
před 11 měsíci
Dát tip

Možná ještě na vysvětlenou. Jedná se vlastně o jakousi alegorii. Žena jako zástupkyně Matky Země byla v tomto světě zneužita a její propojení s Velkou Matkou zničeno zásluhou démonů, kteří vytvořili církvema na ovládání lidí. Chrám Ženy je Luna spojená s přírodou a stvořením života na Zemi. To je podstata a úloha všech Žen. Vše ostatní je snaha o její potlačení ve jménu násilí a zla. Když vidíte někde ženu jako prostitutku je to pouhá karikatura.  Skutečná tvůrkyně se probudí málokdy a je ve spojení se Zemí a Životem, nikoliv ničením.  To je záměr démonů. Akt nového Života je propojení s Vesmírem, Tvůrcem, uvnitř Srdce a Zemí. Tak to vzniká skutečný Vědomý život. Ostatní je jen parodie života, nebo-li živoření. Žena je pak zmatena iluzí materialismu a netvoří, ale ničí postatu záměru. Jakékoliv připoutání tvoření k nějakým materialistickým pojmům vede k ničení Života. Cestou Života na Zemi je jeho očištění a návrat k Jsoucnu. To je skutečný záměr života a úděl bytostí na Zemi. Země je zázračný svět, v němž se může jakákoliv myšlenka nebo záměr stát realitou. A to vše bylo v ženě, jako matce rodu zemského odepřeno.


K3
před rokem
Dát tip

To že se oběť zastává a někdy i zamiluje do svého trýznitele je Stokholmský syndrom. 


geminy
před rokem
Dát tip

Defacto tohle se stalo, stává a bude opakovat. Je to smutné. Tip


K3
před rokem
Dát tip

Není to psané jako povídka, ale jako obsah povídky. Škoda, dalo by se s takovým námětem pohrát.


Janina6
před rokem
Dát tip

Díky za odpověď a vysvětlení, snažila jsem se dát zpětnou vazbu, jak na mě působí ten text. Možná je chyba, že jsem od něj prostě čekala to, co od povídky. Ať se daří.


Libertus
před rokem
Dát tip

Milá Janino, děkuji za váš názor. Ale v podstatě jsem to nepsal jako povídku, ale spíše jako vnitřní pocit. Protože jsem v životě potkal několik takových dívek, které se takto jakoby iracionálně chovali. A pak dopadli jako ta slečna v minipovídce. Těmi okovy a provazy jsem myslel děti a rodinu, případně společnost, která vysává tímto způsobem člověka jakéhokoliv pohlaví jako citron. Také jste si zajisté všimla, že dívka pak ke konci neměla již žádné peníze a tak se nějak živit musela. Démon má mnoho podob a může se projevovat jakýmkoliv způsobem, třeba například rodiny nebo společnosti. Naším spíše smyslem života by měl být osobní rozvoj, případně duchovní, nevím, jak se na to díváte vy?  Znám jistou slečnu, která dala přednost rodině před osobním vývojem a dopadla ještě hůře než-li ta slečna. Byla to talentovaná lékařka, ale měla děti a rodina ji udusila v záplavě povinností. A nakonec se s ní její partner rozešel a našel si mladší.  Žena skončila sama a opuštěná, děti jí vysáli natolik, že pak spáchala sebevraždu. Dál to již rozebírat nebudu.


Jamardi
před rokem
Dát tip

Cinklo to o to, co mě zajímá.

Říkám si, že si autor pokládá otázku, co vede oběti domácího násilí k tomu, že nehledají pomoc.  I ty, kterým komunikace nedělá problém - viz. sympatická servírka. Sám neví, proto píše tak neurčitě. Doufá, že příčina by mohla být někde v minulosti, viz. dívka si přijela odpočinout, měla předtím nějaký problém a ne že se taková narodila a nemá cenu se tím zabývat. To je mi sympatické.

Před pár dny dávaly v televizi detektivku. Žena se bála návratu svého bývalého přítele z vězení, bála se, že ji zabije. Mezitím se seznámila s mužem, tomu důvěřovala a chtěla s ním navázat bližší kontakt. Ukázalo se, že tento muž má také problémy se ženami a je spolčený s jejím bývalým přítelem. Ten ji skutečně zabil. Takže dvakrát udělala stejnou chybu....

 


Janina6
před rokem
Dát tip Benetka

Ještě se vracím, přečetla jsem si něco o tvých oblíbených žánrech - jsou podobné jako ty moje, asi proto jsem si k tobě přišla číst. Určitě tedy máš představu, jak vypadá povídka, která tě zaujme, strhne, má hlavního hrdinu, se kterým máš chuť prožívat to, co ho čeká... Tohle, cos napsal, mi přijde spíš jako taková osnova, hrubý plán děje. Teprve čeká na vypravěče, zdá se mi. Dej tomu víc prostoru, konkrétní situaci s dialogy... neprozrazuj nic dopředu. Nech  všechno vyplynout z děje. Takový démon musí být zajímavý, nějak se projevovat, čtenář se musí bát, co se stane. Ne si to přečíst jak stručnou zprávu v novinách. Je mi trochu rozumět? Ptala bych se na tvém místě, jak by to napsal můj oblíbený autor? Jakou scénu by popsal, co by nechal říkat toho či onoho? Třeba Žamboch někde řekl, že se snaží psát to, co by si sám rád četl. Zdá se mi to jako zajímavý nápad.


Janina6
před rokem
Dát tip Benetka, Zeanddrich E., Aru

Přečetla jsem to celé, ale nějak nevím, co mi to mělo dát. Jako příběh je to hodně nezáživné, chybí tomu spád, nějaké dialogy, které by to oživily. Chybí napětí mezi hlavními postavami, přestože samotný děj by mohl být vlastně velmi akční nebo až hororový. Schází mu ale atmosféra. Taky hlubší psychologie postav, alespoň té hlavní. Vůbec není zřejmé, proč se dívka chová tak, jak se chová. Přišla si odpočinout, ale vzala těžkou práci. Nechce známost, tak se rovnou vdá. A tak dál... Závěr nepřinese ani překvapení, vlastně nepřinese nic, jen to, že už je konec... Nezlob se, ale povídku si fakt představuju jinak.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru