Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V Prahe niekde na Staromáku - Ok - ro - vá

04. 05. 2023
6
12
208
Autor
Abakus

myslím, že to postačuje ako trenažér na jar, budovanie vtáčich sídiel...

1.   Int -  hniezdo nad orlojom

Maruška prejde pazúrom po okraji hniezda. Poklepkáva po jednotlivých častiach hniezda. Záber na poličku so zaváranými komármi – s nápisom „Povodeň 2002“

Maruška

Tu už ozaj dávno nik neutieral prach. Dve muchy mesačne...Bude to chcieť nový obklad, izoláciu...

Straka realiťák

Najlepších staviteľov zoženiete u Flekú. A je tu aj vodovod.

Záber na hnijúce deravé potrubie. Trochu prerastené machom.

Maruška

Krucinál, kto toto staval? Myslel vôbec na nás?

Jozef

Nejaký turista Hanuš.

A má to aspoň niečo nehýbajúce sa?

Straka realiťák pokúša sa pootočiť mapu a určiť polohu hniezda. Márne.

Straka realiťák

Teraz všetko. A dovoľujem si upozorniť, že hniezdo je orientované na východnú stranu.

Straka realiťák

Ku Flekum to máte rovno a okolo druhej veži zabočíte doprava....

Maruška

A si si istý, že trafíme večer domov?

Straka realiťák natiahne krídlo a otrčí pazúry.

Straka realiťák

Poprosil by som tie muchy.

Jozef

Máte aj iných klientov?

Straka realiťák

Praha hlási koniec, stop stav pre túto sezónu. O rok sa uvidí. Niečo si naplánovalo tytyty –  pre prestárle vtáky, ktoré nie sú  schopné postarať sa sami o seba. 

Maruška

Je tu klíma ?

Straka ďobne do steny hniezda – spraví doň dieru.

Straka realiťák

Teraz už je.

2.   int – sami v hniezde kontrola signálu

Maruška

Aký je tu signál?

Jozef

/Zapíska/

Kúsok Brahmsa - uspávanka

Maruška

Môže byť.

3.   int - U flekú

Pivo stoly všetko v miniatúrnom prevedení pod stropom. Je tam aj obraz cisára Fratiška Jozefa. Žiadna mucha by si nedovolila...

Jozef prilietava pomaly pristáva  a ešte vo dverách zaspieva kostolným hlasom

Jozef

Nalejte mi bieleho vííína.

Všetci stíchnu a otočia sa k nemu. Iba stará sova otočí hlavu dokola a prevráti oči hore. Cez krídlo má prehodenú bielu dečku.

Sova

Odkiaľ?

Jozef

Z Egypta.

Sova

To vidím. Ale sem  si ako  dostal?

Jozef

Okolo chrámu svätého Víta, cez Malostranské záhrady a potom som sa stratil.

Sova iba prehodí cigaretu z jednej strany zobáka na druhú.

Sova

A kde bývaš?

Jozef

Nad orlojom.

On sklopí zrak.

Nastane ticho. Iba vrabec ešte chvíľu značí karty.

Sova

/Potichu/

Všetci tam raz musíme.

Drozd z kraja stola

No hej veže.

Praha nie je obyčajný les, alebo deluxe  prales. Lacné ubytovanie, mizerná doprava, skoro žiaden hmyz...

Ďateľ leží rozvalený na stole a skĺzava mu čapička cez oko.

Ďateľ

A všetky stromy sú zdravé...

Sova

To chce Blady Mary.

Začne miešať do šajkru nasype trochu ľadu dva komáre, trochu ginu a obsah vyleje do škrupinky  - posunie jedným gestom po dlhom stole smerom k Jozefovi.

Záber na klavír, prípadne na niečo fúkacie v rohu. Sedí tam stará vrana a hrá jedným pazúrom pomaly po klávesoch.

Zvuk

Jazz

4.   Int - Veľké upratovanie hniezda

Maruška zametá stonožkou upevnenou na tyči – vpredu jej svietia zložené oči a tak vidí každú smietku niekoľkokrát v trojrozmernom pohľade. Maruška vymetá pavučiny. Pavúky extra odkladá do kýblikov. Triedi ich do rôznych nádob.

Maruška

Na raňajky, na olovrant, na záves, na raňajky, pre svokru, teraz...

Zhltne jedného pavúka a pokračuje v upratovaní.

Maruška

Na dlhé letné večery...

5.   Int - Maľovanie hniezda

Jozef prilietava s kýblikom a brkom.

Maruška

Jozef! Akú si zohnal farbu?

Jozef sa pozrie do kýblika, zaloví brkom a zamyslene odpovedá

Jozef

Asi žltá.

Maruška sa priblíži ku kýbliku

 Maruška

Toto je odkedy žltá? Ok-ro-vá.

 


12 názorů

Kočkodan
před rokem
Dát tip

Já bych vypíchnul vypíchnutí… chci říci instalaci klimatizace. Ale vtipností je tam neuriekom.


Abakus
před rokem
Dát tip Janina6

Ahoj Gora,Alegna, Aru, niniw, dievča z lesa, Janina 6, ďakujem za zastavenie sa.  S posledným kýblikom mimoriadne hnusnej okrovej farby natieram palety...

   
   
   
   
   
   

Alegna
před rokem
Dát tip

Vidím,  nejsem sama, kdo si při čtení představuje animovaný film :)


Abakus
před rokem
Dát tip dievča z lesa

Diveča z lesa  - no ja neviem, mizerne kreslím a pomaly sa hýbäm.


animovaný filmík  pre dospelákov***


Janina6
před rokem
Dát tip Aru

Však některé animované filmy a dokonce i komiksy jsou pro dospělé...


Abakus
před rokem
Dát tip Janina6

Dievča z lesa, to by šlo, ale aj nešlo - asi to nie je až tak veľmi pre  deti. Dosť som vychádzala zo svojej švagrinej a jednej mojej straej mamy.


Janina6
před rokem
Dát tip

Jo! Animovaný film! Úplně to vidím :D


Abakus
před rokem
Dát tip

Ďakujem za prečítanie, zastavenie, mávnutie nejakým tým krídlom. Sorry za Prahu, ale tá gotika je neodoloateľná aj z vtáčej perspektívy. 

Bola to reakcia na to, že keď  som vzala svojho času deti do Prahy, tak cez orloj visel kus látky a všetky figúrky odpočívali. 

Janina6 - tak zase o veľa  si až tak neprišla-


dievča z lesa
před rokem
Dát tip Janina6

môže byť, chichi ... to by chcelo nakresliť do komiksu alebo animovať***


Janina6
před rokem
Dát tip dievča z lesa

Teď jsem teprve zjistila, že je to už třetí část! Běžím dohnat ty dvě předchozí. Koukám tedy na tvůj seriál od konce ;)


Janina6
před rokem
Dát tip Aru

Tak to je bomba :-D 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru