Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šedivý kohout (12. část)

17. 05. 2023
8
16
184

Vzala jsem za kliku.

Ten mizera popadnul berli a vleže mi s ní zabouchl dveře.

Měla jsem toho tak akorát.

Překročila jsem ho a pokračovala do ložnice, kde jsem se zamkla.

Tady si můžu spát i křičet podle libosti. (...)

12

 

Probudila jsem se do tmy.

Co má tohle všechno znamenat?

Patřím sem nebo do blázince? Jde snad o nějaký hloupý žert nebo o promyšlené spiknutí, které mě má poškodit? Co by se na mně vzali? Nemám žádný majetek, nejsem mladá, krásná ani ničím zajímavá.

Čí je tenhle byt? Můj? Nás obou?

Proč mě v něm drží násilím?

Rozsvítila jsem si lampičku. Byla černá, hranatá a na první pohled z Ikey. Takovou bych si nikdy nevybrala.

Z police nad hlavou jsem sundala tři fotografie v bílých rámečcích. Už jsem je znala – první fotka byla pod kaštanem, druhá s mísou polévky, třetí zachycovala první novomanželský polibek.

Zkoumala jsem je celou věčnost. Už jsem to chtěla vzdát, když jsem si všimla něčeho znepokojivého.

Na „líbací“ fotce měl Luboš dvě velká mateřská znaménka vlevo pod nosem.

Jenže teď žádné pihy neměl.

Že by si je nechal odstranit? Zrovna on?

Vracela jsem fotografie na polici a rovnala je. Zvažovala jsem možnosti:

– Nebudu to řešit. Nemožné.

– Zavolám policii. Nejspíš se mi vysmějí.

– Uteču. Možné, ale těžko proveditelné.

– Prozkoumám terén. Ano, trefa do černého.

Budu sledovat každý pohyb jeho tváře, každé zavrzání dveří. Postupně prohledám všechny místnosti, všechny skříně, dokud tomu nepřijdu na kloub.

Tajemství jsou od toho, aby se odhalovala. A jakou má člověk radost, když se mu to podaří. A jak je zklamaný, když mu dojde, že už narazil na dno reality.

Potřebovala jsem nějaký důkaz. Třeba občanku. Kde může být?

Prohrabu si kapsy. Nahmatám zmuchlaný papírek. Vypadá jako účtenka z parkoviště. To nedává smysl. Auto nemám. Nebo o tom aspoň nevím.

Klidně jsem ji mohla ztratit. Nebo nechat v nemocnici, v cukrárně, mohla mi vypadnout do kanálu, v křoví, na ulici.

Občanka mi nepomůže. Nemůžu se spolehnout ani sama na sebe, potřebuju ujištění od někoho, kdo mě dobře zná.

Rozhodla jsem se, že zkusím kontaktovat své kolegyně, Blanku nebo Klárku.

Zajdeme do cukrárny a hned budu vědět, co je pravda a co lež.

 

 (...)


16 názorů

Biskup z Bath a Wells
před 10 měsíci
Dát tip Gora

njn, ale lepší později, než ještě později... :-)


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip

A hele, už se hledá občanka ;) no, to brzy :)


Biskup z Bath a Wells
před 10 měsíci
Dát tip Gora, Alegna

jsem rád, že jsem vás napnul jak ladič nějakých nástrojů či co... :-)


Alegna
před 10 měsíci
Dát tip

Jsem napnutá jak struna ....


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip

Uvidíme, jak bude dál.


niniw: super


niniw
před 10 měsíci
Dát tip

nedočkavo čakám na ďalšiu časť :o)


Aru
před 10 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

jo jo, divoká, dal jsem si kafčo na posílení mozkobuňek :D

co když si to nepamatuješ, že se ti stalo? :D

krem- aci asine :))

- no jo, já bych z toho udělal úplnou blbost :D:D


Biskup z Bath a Wells
před 10 měsíci
Dát tip Aru

Aru: 

  • Pokračování zatím nebudeme prozrazovat, nicméně ta tvoje teorie je hodně divoká
  • Ještě se mi to nestalo, nebo ne tak, jak to popisuju
  • Dáš si rakvičku, nebo věneček? nebo snad krem... kremaci? ;-)

Aru
před 10 měsíci
Dát tip

Luboš je vyměněnej, je to jinej Luboš, který hlavní, ehm, Dotyčn..., ano, Alice, to je to jméno, díky Biskupe :D unesl, rozuzlení bude, že i byt a město jsou pouze kulisy a ONA je unesená na cizí planetě, kde ji zkoumají její únosci, kteří ji vymazali paMĚŤ!!!!! :D:D

"Nevědět nic o sobě je děsivé. A zároveň tolik osvobozující." to je tak pravdivé, už jsi jednou, či párkrát poztrácel paměť Biskupe? :))

- už se těším na kremrolky a rakvičky :D:D:D


Kočkodan: Heh :-) 


Gora: To mě těší.


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

To je asi poprvé v životě, kdy mi dermatologie udělala z nervů šle… :-)


Gora
před 10 měsíci
Dát tip

Tento díl hodně naznačuje, podařené, Biskupe!


Tak tak, plán by byl. 

A aby se to neobnažilo až moc... ;-D


Evženie Brambůrková
před 10 měsíci
Dát tip Aru

Plán by tu tedy byl a to je dobrý začátek. Držím palce, ale čert ví, co se dozví.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru